Wat wordt de insteek, nou zo'n gare dubieuze halte (met rode kubus) in een nog dubieuzer voorstadje in het Ruhrgebiet, voorlopig eindpunt van de lijn. Diesel en elektrische tractie met aansluiting op de grotere steden. Industrie in de vorm van levensmiddelen (bier bijvoorbeeld), en alles korte treinen (2-4 goederenwagens max.). Af en toe een excursietrein of wat anders bijzonders.
Beeld geschetst, dus nog even het visuele aspect invullen...

De eerste beelden, uit een vorig leven. Ze vormen de basis van dit nieuwe project.


Rijproeven, conclusie was dat ik een spoor extra wilde gaan aanbrengen tbv het moderne personenvervoer.

De aangewezen oplossing, driewegwissel van Peco.


Daarbij nog even een gezellige Windsbach meets Beksheim avond erbij gedacht, dat betekende het eerste groen



En uiteraard de verdere opwaardering van het bestaande sporenplan, wat daarna een beetje een kleurtje heeft gekregen (qua ondergrond), waar boterhamzakjes al niet goed voor zijn.

Plaatsbepaling van de eerste verlichting. Geeft al een beetje een idee (de lamp is functioneel overigens, maar weer verwijderd vanwege de aanstaande verhuizing)



Ballastactie, want anders dan moet ik straks de delen weer uit de auto gaan halen na de verhuizing...

En zo zou het er "en realiteee" uitgezien kunnen hebben nadat de werkzaamheden een beetje stil waren gelegd.
Het spoor biedt ruimte aan een vierdelig treinstel alsook een BR 146 met drie dubbeldekkers (of andere 26,4 m rijtuigen) of een sandwich van drie rijtuigen tussen twee loks (taurus). Zoals te zien is ontbreekt er nog wel een spoor thv de driewegwissel. Dat komt omdat ik daar nog niet helemaal uit ben. Voornamelijk de indeling (evt een extra wissel, al hoewel dat vml overkill is) en lengte van het spoor (direct naar de achtergrond of parallel aan bestaande sporen. (mn het uithaalspoor) en dan inbouwen in een straatspoorvorm.
Bon de nodige overdenkingen, maar de start is er.
Robert
p.s. Geduld is wel geboden, ik verwacht de eerst komende tijd weinig updates, de reden laat zich wel raden denk ik. Maar goed de start is er wel.