BR 189 027-6
Re: BR 189 027-6
Op het grote mensen internet zou ik nu TROLLOLOLOL roepen..
Maar omdat de kans redelijk groot is dat je het echt meent.... krijg je toch een reactie.. (lief he)
Wat verwacht je nou van een commercieel bedrijf, met een relatief kleine afzet markt in nederland.
Inplaats van naamloos te gaan zitten zaniken kan je ook gewoon creatief genoeg zijn om zelf met een airbrush en decails de meest prachtige modelen te maken zoals o.a. jos en jos
En als je nu zo graag een 6400 railion wilt hebben en je bent toevallig met 2 linker handen geboren, is het nog altijd mogelijk om een mooie phildie aan te schaffen..kost maar 220 euri.
Maar omdat de kans redelijk groot is dat je het echt meent.... krijg je toch een reactie.. (lief he)
Wat verwacht je nou van een commercieel bedrijf, met een relatief kleine afzet markt in nederland.
Inplaats van naamloos te gaan zitten zaniken kan je ook gewoon creatief genoeg zijn om zelf met een airbrush en decails de meest prachtige modelen te maken zoals o.a. jos en jos
En als je nu zo graag een 6400 railion wilt hebben en je bent toevallig met 2 linker handen geboren, is het nog altijd mogelijk om een mooie phildie aan te schaffen..kost maar 220 euri.
Ik weet niet hoor, maar kijk hier eens. Heeft wel degelijk zo rond gereden.bert47 schreef:want in werkelijkheid rijdt de BR 189 027-6 rond met een geheel wit vlak en geen witte balk op de voor en achterkant.
Groet, Vincent Prins
1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -
1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -
-
Koop een Minitrix BR 189 in de tulpenloc uitvoering! Deze heeft wel zo'n mooi wit vlak.
Bruce
Bruce
Sporend online op mijn site!
bedoel je deze.....?bert47 schreef:Waarom moeten wij het altijd doen met duitse modellen in N Spoor.
Laat Minitrix een BR 189 maken zoals die in werkelijkheid rijdt en geen
Duitse uitvoering, want in werkelijkheid rijdt de BR 189 027-6 rond
met een geheel wit vlak en geen witte balk op de voor en achterkant.
Het is ook een kleine moeite om een 6400 in Railion uitvoering te
brengen. Jammer dat dit niet gebeurd.
de ene jos
Zoals gezegd is de 189 met een witte balk gewoon correct. Bovendien is het dan nog steeds een Duits model, alleen is de loc dan ook toegelaten in Nederland.bert47 schreef:Waarom moeten wij het altijd doen met duitse modellen in N Spoor.
Laat Minitrix een BR 189 maken zoals die in werkelijkheid rijdt en geen
Duitse uitvoering, want in werkelijkheid rijdt de BR 189 027-6 rond
met een geheel wit vlak en geen witte balk op de voor en achterkant.
Het is ook een kleine moeite om een 6400 in Railion uitvoering te
brengen. Jammer dat dit niet gebeurd.
De kleine moeite met de Railion 6400 is zelfs als eerste uitgekomen, daarna kwamen pas de geel/grijze versies.
Nog meer te klagen?
Ja maar niet iedereen is zo handig he
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Ron, daar gaat het niet om.
Bert47 (wie het ook is?) begint te mekkeren over iets wat niet klopt, en waarvan hij/zij met wat moeite had kunnen weten hoe het wel zit.
Daar reageren de heren op, op een wat ludieke manier.
Bert47 is weer op de hoogte, en wij gaan weer verder met het forum.
Bert47 (wie het ook is?) begint te mekkeren over iets wat niet klopt, en waarvan hij/zij met wat moeite had kunnen weten hoe het wel zit.
Daar reageren de heren op, op een wat ludieke manier.
Bert47 is weer op de hoogte, en wij gaan weer verder met het forum.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
och....welk kind heeft niet zo'n plakplaatje bij de kauwgom gehad dat je nat moest maken en op je arm moest "plakken" om zodoende de indruk te wekken een tatoeage te hebben!!! Het "plakken" van een decal is in sommige gevallen niet veel meer dan dat. Maar ja....als dat al te moeilijk is..........Overdijk schreef:Ja maar niet iedereen is zo handig he
edit: @Steven..... je slaat de spijker op z'n kop......was ongeveer 3 seconden te vroeg met reageren.
Ja, dat weet ik en dat weet jij. Maar niet iedereen blijkbaar.sjoef schreef:och....welk kind heeft niet zo'n plakplaatje bij de kauwgom gehad dat je nat moest maken en op je arm moest "plakken" om zodoende de indruk te wekken een tatoeage te hebben!!! Het "plakken" van een decal is in sommige gevallen niet veel meer dan dat. Maar ja....als dat al te moeilijk is..........Overdijk schreef:Ja maar niet iedereen is zo handig he
Groetjes Ron
Inderdaad, soms vraag je je af waarom de modelspoorfabrikanten een bepaalde versie van een model niet maken. Zo snap ik niet waarom Minitrix geen huidige Benelux-trein maakt, bestaande uit een TRAXX van de NMBS of NS-HiSpeed en een set ICR-rijtuigen in FYRA-kleuren. Ok, het Minitrix-model van de TRAXX is niet geheel conform (185 ipv 186), maar ik denk dat die toch zouden verkopen voor minder dan 100€. Ook de ICR-mallen zijn niet geheel conform (vaste ramen).
Zoals 'twain' reeds aanhaalde zal het wel te maken hebben met een (kleine) afzetmarkt. In België is de N-markt zelfs nog kleiner. Bovengenoemde zou verkoopbaar moeten zijn in Nederland en België!
Maar het is toch zo leuk om zelf creatief te zijn.
189 035-9 + 189 039-1:
(Ik moet echter nog steeds eens die AK's maken)
6513 + 6508:
Groeten,
Dries
Zoals 'twain' reeds aanhaalde zal het wel te maken hebben met een (kleine) afzetmarkt. In België is de N-markt zelfs nog kleiner. Bovengenoemde zou verkoopbaar moeten zijn in Nederland en België!
Maar het is toch zo leuk om zelf creatief te zijn.
Het moeilijkste is toch steeds de durf om de stap te zetten om een model onder handen te nemen. Ook ik heb leergeld betaalt, maar ik denk toch dat volgende realisaties betreffende bovenstaande mogen getoond worden:Overdijk schreef:Ja maar niet iedereen is zo handig he
189 035-9 + 189 039-1:
(Ik moet echter nog steeds eens die AK's maken)
6513 + 6508:
Groeten,
Dries
-
Hobbytrain heeft verschillende BR 189 met een wit vlak. Alleen niet het nr. 189 027.
Waarom begin je er dan over? Zoals je dus zelf al wist, is de markt kennelijk niet groot genoeg voor een NL-versie van de 189 (de Tulpenloc werd immers ook gedumpt) en de Railion 6400'n waren gewoon verkrijgbaar.bert47 schreef:Toch fijn te weten dat veel mensen "meedenken" alsof ik daar zelf niet achter gekomen was.
Je kan ook Minitrix mailen of ze naar een 189 met wit vlak willen kijken, misschien komt die dna alsnog.
Dat is ook zo. Alleen de toon waarmee dit draadje begon was nou niet echt die van het zonnetje in huis. En dan krijg je dit soort reacties. Wat dat betreft zijn het hier net mensen; je krijgt wat je geeft.bert47 schreef:Zelf dacht ik dat een railforum bedoeld was om met elkaar ideeen uit te wisselen
en niet om elkaar voor kakkert te zetten!!
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Dat zeg je nou al 3 keer. Mensen hebben het gelezen en hun mening gegeven. Wat wil je dan?bert47 schreef:Het fijt blijft dat de 189 027 -6 een duitse lok blijft en het een kleine moeite was
geweest voor de fabrikant om deze comfort de werkelijkheid uit te voeren
).
Met wat jiij zegt kunnen we nog wel 100 exemplaren bedenken.. Waarom hebben ze dat dan niet gedaan? Waarom dit niet? Waarom zo niet?
En mensen blijven het zeggen 'N-spoor is een kleine afzetmarkt' En dan moet men keuzes maken.
Bruce
Maar waaróm denk je dat het een kleine moeite is? Voor meesten van ons is het gewoon een hobby maar fabrikanten moeten centjes verdienen. Daar zitten gewoon gezinnen aan vast die inkomen nodig hebben. Enz. En dan is het altijd de verwachte inkomsten afwegen tegen de uitgaven. Dus is dan telkens de vraag: zitten de verkopers en klanten (voldoende) te wachten op zo'n loc tegen de ontwikkelkosten. En die laatste zitten 'm niet alleen in het ontwerpen van de decals, maar ook in administratie, dealercontacten, folderwerk, transport, opslag (en risico). De meeste fabrikanten hebben het best lastig dus ga er maar vanuit dat als ergens die afweging positief uitvalt, dat zo'n loc dan verschijnt. Maar dat betekent ook dat er weinig marge is om missers te maken.bert47 schreef:Het fijt blijft dat de 189 027 -6 een duitse lok blijft en het een kleine moeite was geweest voor de fabrikant om deze comfort de werkelijkheid uit te voeren
Wat de toon betreft: volgens mij zijn we met z'n allen al twee pagina's druk bezig om ideeën uit te wisselen dus je idee van dit forum klopt
Veel hobbygeluk,
Bart
Oftewel het model is goed.V.Prins schreef:Ik weet niet hoor, maar kijk hier eens. Heeft wel degelijk zo rond gereden.bert47 schreef:want in werkelijkheid rijdt de BR 189 027-6 rond met een geheel wit vlak en geen witte balk op de voor en achterkant.
En de reden dat er geen nieuwe versie wordt uitgebracht zit 'm dan waarschijnlijk in wat eerder al aangegeven is: de markt in spoor N is klein.