RAIL 2012

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

piksov
Berichten: 1511
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: RAIL 2012

Bericht door piksov »

Hier mijn foto's op mijn webservertje op zolder:

als het niet werkt, later nog eens proberen....

http://www.piksov.com/index.php?id=gallery.php&g=25

Ik heb me wel vermaakt, al heb ik niet de hele beurs gehad.

Zo heb ik de oranjes helemaal niet gezien ....

Guus


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: RAIL 2012

Bericht door martinb »

Thnx voor je foto's!! Leuk dat er ook eens iemand foto's maakt van de achterkant, schaduwstations en aansturing! Zie je bijna nooit op foto's maar zeer leerzaam en er wordt ook een hoop tijd in gestoken zo te zien....

Van de banen, mijn top 3:

Copenhagen fields
Maria Höhe
Maasbuurtspoor

Leuk idee om overal even de naam te fotograferen van de banen voordat de foto's komen. Zo weet je precies welke baan het was, goed idee!!!

Super bedankt voor de foto's! Op de twitter was het vandaag ijzig stil rond #rail2012, op de vloer zelf ook?


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

piksov
Berichten: 1511
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: RAIL 2012

Bericht door piksov »

Hi Martin,

al weer aan de beterende hand? Ik hoop het voor je ...

Ja, dat Copenhagen fields was wel heel gaaf.

Enorm groot en het rijd allemaal heel erg mooi (en vooral langzaam...)

Toen ik verder liep zag ik wat mensen naar achteren lopen, ik dus ook, gelijk een praatje gemaakt met een aardige engelse dame.

De dame zag dat ik foto's maakt van de achterkant en vroeg gelijk of ik dichterbij wilde komen, in eerste instantie hoefde ik niet, maar later toch maar gedaan.

Toen viel me ook op dat ze messing strips als rails gebruikten.

Heel veel rollend materieel (maar niet alles) is 'scratch-build' zoals ze dat noemen, zelf gebouwd dus.

Respect voor die mensen, heel erg mooit gedaan.

Ik heb nog een fleischmann 8602K wagentje gescoord in de 50% doos van een duitse handelaar, een leuk wagentje voor 15 euries.

groet,
Guus


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: RAIL 2012

Bericht door martinb »

piksov schreef:Hi Martin, al weer aan de beterende hand? Ik hoop het voor je ...
Helaas niet, gaat eerder maanden duren dan weken. Rug gebroken..... komt allemaal wel goed (zeggen de geleerden), maar duurt wel even. Ala, als het maar weer goed komt vindt ik het allemaal prima. Verveel me alleen te pletter aan deze kant, van modelbouw zal wel even weinig komen ben ik bang. Hopelijk volgende week weer even in de benen...
piksov schreef:Toen ik verder liep zag ik wat mensen naar achteren lopen, ik dus ook, gelijk een praatje gemaakt met een aardige engelse dame. De dame zag dat ik foto's maakt van de achterkant en vroeg gelijk of ik dichterbij wilde komen, in eerste instantie hoefde ik niet, maar later toch maar gedaan. Toen viel me ook op dat ze messing strips als rails gebruikten. Heel veel rollend materieel (maar niet alles) is 'scratch-build' zoals ze dat noemen, zelf gebouwd dus.
Heel veel respect voor die mensen, geweldig knap!!! En messing strips als rails.... cool idee!! Echt genieten die foto's!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

twain
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 nov 2010 20:31
Locatie: Rotjeknor

Re: RAIL 2012

Bericht door twain »

marco1 schreef:Hoi,

[....] Iedereen komt dus niet voor de treinen!!!

Gr Marco
Mja en aan de prijzen te zien waren er ook handelaren bij die morgen meteen de staatsschuld wilden aflossen :lol:

47 euro voor een zoveelste hands fleischmann ice 7445 wagon ...die dingen kun je nog gewoon nieuw kopen voor minder geld .
99 euro voor een "bijna" nieuwe kato class66 met gescheurd doosje .. nieuw in de winkel 89 euro...

ik bedoel.. eigenlijk betaal ik entree voor het voorrecht om duurder uit te mogen zijn... :lol:

Met uitzonderingen daar was deze beurs voor mij een beetje een tegenvaller, gelukkig waren er wel mooie banen.



piksov
Berichten: 1511
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: RAIL 2012

Bericht door piksov »

Bij het kopieren van de foto's van de camera naar m'n pc op zolder hield de pc er vanmiddag ineens mee op en begon het te stinken ...

Voeding defect... Balen...

Jammer dan, morgen naar de winkel.

Bedenk ik ineens dat het soms koopzondag is, effe checken!

Krijg nou wat! 't is koopzondag!

Hup, Guusje op de fiets met de kapotte voeding, en om 16.45 nog een nieuwe voeding gescoord ...

Daarna foto's afgekopieerd en op website gezet, maar ik had blijkbaar een aantal gemist van Copenhagen Fields.

Dus ...

Er is een kleine update (extra foto's aan het eind) : http://www.piksov.com/index.php?id=gallery.php&g=25


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: RAIL 2012

Bericht door martinb »

hé! die koperen strips!! Wat een idee zeg. Zag ook nog wat zelfgesoldeerde rails... heel erg mooi en die dieptewerking..... super! thnx!!!!!!!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1404
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: RAIL 2012

Bericht door richard7877 »

Rail was weer een leuke beurs, alleen je ziet toch vaak weer de zelfde modelbanen voor bij komen
de ene baan weer mooier dan de andere
zelf ben ik veel scenerie aan het fotograveren geweest
hierbij een aantal foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1404
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: RAIL 2012

Bericht door richard7877 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo nu naar het werk, misschien op het werk de laatste foto's uploaden

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: RAIL 2012

Bericht door martinb »

richard7877 schreef:Rail was weer een leuke beurs, alleen je ziet toch vaak weer de zelfde modelbanen voor bij komen
de ene baan weer mooier dan de andere.
Thnx! Klopt dat je vaak dezelfde banen ziet. De clubs willen meestal wel komen, maar wel minimaal tegen een reiskostenvergoeding. Een club uit NL kost dus weinig (tot niets) uit club uit de UK zal veel meer kosten. Overtocht, kilometers, aanhanger of vrachtwagenhuur en wellicht nog overnachtingen. Een NL club is veelal geen overnachtingen nodig (of kan het zelf regelen met vriendjes en goedkope adresjes) en rijdt gewoon met meer auto's (al dan niet leasehokken) een paar keer heen en weer.

Wat opvalt aan de foto's (persoonlijke mening) dat het juist de details zijn die het mooi maken. Een bordje hier, een reddingsboei daar, polletje gras, mensen in een winkel, vervuilde pandjes, scheuren in de muur. Dat lijkt het "meer" bij mij te doen dan de grote bruggen en de treinen zelf.

Die trambaan is ook erg fraai zeg!!! Weer eens wat anders dan een Br212, 218, V200 of de mat64'en en blokkendozen. ;) Die NS1000 in N wel weer erg mooi! Iets unieks doet het dus ook wel goed.

Super bedankt voor je foto's!!


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: RAIL 2012

Bericht door Ron »

Kon zelf ook niet naar Houten, dus Guus en Richard bedankt maar weer voor de mooie foto's.

Martin, veel beterschap.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Plaats reactie