Eerste digitale lok van Fleischmann gekocht.

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Ton1955

Eerste digitale lok van Fleischmann gekocht.

Bericht door Ton1955 »

Beste modelspoorders,

Ik heb mijn eerste digi lok aangeschaft. Een V60 van Fleischmann nr 722584. Zit hier al een decoder in ja of nee?
En kan ik hiermee op ESU rijden of moet ik bij de Mouse van Fleischmann cq Roco blijven.
Het is de bedoeling dat ik met ca 4 a 5 loks tegelijkertijd in blokken wil rijden. Wat is dan de beste keus?
En zijn er systemen die met een NL handleiding werken!!! Ik ben namelijk dislectisch en kan geen Engels en/of Duitse taal lezen.
In de toekomst misschien via de PC aansturen. :!: :?: :roll:

Groetjes,
Ton...
---------------------------------------------
1 x Ecos 50200 centrale. 5 x Digirails DR4018 schakel decoder. 6 x Fleischmann lok DCC. 2 x Lenz LK200.
Diesel, BR200 DB, BR100 DB + DR, BR60 DB + DR en BR23 van de DB.

Overdijk

Re: Eerste digitale lok van Fleischmann gekocht.

Bericht door Overdijk »

De FLM 722584 is de DCC digitale versie van 722504 met van de fabriek ingebouwde decoder. Deze loc werkt op iedere digitale centrale die ook met het DCC protocol werkt, waaronder de centrale van Esu.

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

spoor65

Bericht door spoor65 »

http://www.freebit.nl/index.php?option= ... &Itemid=25

Hier zijn van een aantal systemen de NL handleidingen te downloaden.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Ton1955

Bericht door Ton1955 »

Hallo Ron en Freddy,

Bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik weer verder mee. Hebben jullie nog advies over wat voor systeem!!!
Mijn voorkeur ging uit naar de nieuwe van ESU omdat die er gelikt uitziet met duidelijk scherm.
Maar ik heb totaal geen ervaring met digitaal. Of zeggen jullie de ESU is misschien te hoog gegrepen!!!

Groetjes,
Ton...
1 x Ecos 50200 centrale. 5 x Digirails DR4018 schakel decoder. 6 x Fleischmann lok DCC. 2 x Lenz LK200.

spoor65

Bericht door spoor65 »

Ton,

Als je nog geen ervaring hebt op digitaal gebied, is het misschien eerst verstandiger om met een eenvoudige centrale, zoals bv de Multimaus,
te beginnen, je kunt daarmee dan in alle rust de eerste beginselen van diagitaal onder de knie krijgen, zonder in de war te raken door allerlei functie`s die eigenlijk later pas van belang zijn.
Daarnaast is er eigenlijk nog een grote vraag die je voorop kunt stellen bij de keus van welke centrale.
Wil je in de toekomst je baan ook via de pc besturen, of wil je hem uitsluitend met de centrale besturen, en alles zelf kunnen regelen op die manier.

Mijn idee is namelijk, dat als je toch de baan via de pc wilt besturen, je uiteindelijk de meeste functie`s van een grote centrale, zoals de Esu, nagenoeg niet zult gaan gebruiken, waardoor je dus net zo goed uit de voeten kunt met een eenvoudige centrale.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Ton1955

Bericht door Ton1955 »

Freddy,

Ik weet nog niet of ik in de toekomst via de PC wil gaan besturen. Voorlopig gaat het om een dubbelspoorbaan in L-vorm.
Ik wil gaan rijden met diesel en late stoom loks zowel personen als ook goederen overslag.
En het hele circus moet in blokken gaan rijden dus misschien ga ik dan wel voor een Roco of Fleischmann systeem.

Groetjes,
Ton...
Plaats reactie