Nee hoor, Frank, ik hoor dus ook bij jou cluppie Kan ook niet enthousiast worden van die tomatenrode locs. Maar ieder zijn meug, als iedereen tijdperk V of VI zouModelspoorfaN schreef:Hoewel ik al eerder reageerde in dit draadje:
Geef mij maar stoom, en wat diesel.
Wat er voor mijn gevoel ook nog komt kijken is dat de modernere vooral electriesche tracties zowat een soort eenheidsworst is. Rechthoekige dozen, ofzoiets. Het moderne Nederlands materieel vind ik ronduit lelijk, met uitzondering van de diesels (Vosloh) voor goederen vervoer.
Schitterend vind ik dan weer bv. de Duitse BR103, Het karakeristieke Zwitserse materieel zoals Re4/4- Re6/6, etc. Probleem is de bovenleiding in het N spoor, maak dat maar eens netjes? En op zo'n manier dat je goed je sporen kan schoonmaken.
Ik vind het echt geen gezicht een E-loc te laten rijden zonder bovenleiding.
Hogesnelheidslijnen: Prima, maar heeft niets met nostalgie te maken. Wat is er nou aan een modelbaan te maken met dat moderne materieel? Geef mij maar een museumlijntje....... Lekker zelf de treinen besturen! Ieder zijn smaak denk ik dan.
Dus hoor ik bij die weinigen...
rijden, wordt het wel een hele saaie boel.
Wat betreft reinigen van rails en bovenleiding heb je een punt. Zelf heb ik boven (bijna) alle sporen alles opgetuigd en na verloop van tijd kom je er achter dat met reinigen
en treinen plaatsen op de baan er altijd wel een irritant mastje of mast in de weg staat.
Aan de andere kant als mijn "Altbauellok" E 32 met zijn beide rode panto's tegen de draad zijn rondjes rijd, ben ik ook wel weer helemaal verk(n)ocht
Groet,
Hans.