Einde Twin Center
Einde Twin Center
Ik las bij de buren dat Fleischmann stopt met het maken van het Twin Center. In de nieuwste startsets zit sinds kort de MultiMaus. Een van de gevolgen van het overnemen van Roco. Mijn baan is, zoals sommigen weten, in een beginstadium van opbouw. Hoe moet ik nu verder als het Twin Center niet meer wordt geproduceerd? Kan ik mijn systeem nog wel uitbreiden met bijbehorende boosters of word je door deze manier gedwongen een ander besturingssysteem te kiezen? De IB is zo ongeveer hetzelfde als de TC, maar dan zit je weer met een fiks prijskaartje in je maag.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Einde Twin Center
Hm, kan lastig worden. Ik neem aan dat de TC nog wel een tijdje ondersteund wordt door Flm, er zijn volgens mij best veel gebruikers van dat ding. Maar eeuwig gaat het niet duren, Flm is tenslotte flink bezig met reorganiseren en herschikken van zijn producten.
Ik vind het wel wat vreemd. Een TC is toch wel een wat uitgebreider geval dan een MM. De TC rijders zie ik ook niet naar de MM overstappen. Stoten ze dat deel van de markt nu zomaar af? De Profi-boss zie ik het gat ook nog niet opvullen. Kortom, wordt de komende tijd weer veel koffiedik kijken.
ADDENDUM:
Martin, je kunt voorlopig toch nog vooruit lijkt me? Ik zou bij uitbreiding wel eens checken hoe het zit met het kostenplaatje. Ik weet niet wat zo'n TC booster kost. Voor de MM is het een paar tientjes (check dit draadje maar eens). Hangt er een beetje vanaf wat je wilt, maar als je alles met Koploper bestuurt wordt het verschil in gebruik al een stuk kleiner. En dan is een MM met boosters + S88xpressnetLI financieel heel wat aantrekkelijker dan een IB.
Ik vind het wel wat vreemd. Een TC is toch wel een wat uitgebreider geval dan een MM. De TC rijders zie ik ook niet naar de MM overstappen. Stoten ze dat deel van de markt nu zomaar af? De Profi-boss zie ik het gat ook nog niet opvullen. Kortom, wordt de komende tijd weer veel koffiedik kijken.
ADDENDUM:
Martin, je kunt voorlopig toch nog vooruit lijkt me? Ik zou bij uitbreiding wel eens checken hoe het zit met het kostenplaatje. Ik weet niet wat zo'n TC booster kost. Voor de MM is het een paar tientjes (check dit draadje maar eens). Hangt er een beetje vanaf wat je wilt, maar als je alles met Koploper bestuurt wordt het verschil in gebruik al een stuk kleiner. En dan is een MM met boosters + S88xpressnetLI financieel heel wat aantrekkelijker dan een IB.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Geen nood. Je kunt gewoon uitbreiden met onderdelen van Uhlenbrock Intellibox. Het enige dat je kwijtraakt is het FMZ protocol. Daar heb ik welgeteld 1 lok op rijden, dus dat is niet zo'n drama.
Alleen het kleurverschil is vervelend
Groetjes,
Jos
Alleen het kleurverschil is vervelend
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Groetjes,
Jos
Ooooh, geen reden voor paniek dus. Veel nieuwe klantjes voor Uhlenbrock lijkt me.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Het is alleen te jopen dat de software-support wel blijft bestaan voor toekomstige ontwikkelingen.
Of anders het vervangen van de Flm software door de Uhlenbrock software mogelijk is.
Groetjes,
Jos
Of anders het vervangen van de Flm software door de Uhlenbrock software mogelijk is.
Groetjes,
Jos
-
@Jos
Wat verwacht je dan van software updates.....
Tot nu toe is er maar een update geweest en dat was voor de IRIS. IB heeft de er de nodige gehad.
Wat betreft reparaties kan je altijd bij Uhlenbrock terecht en laten we niet vergeten dat dit systeem al reeds 10 jaar op de markt is dus in principe al verouderd. Nieuwe oplossingen worden links en rechts geleverd voor minder geld. Ik zie voor de huidige gebruikers dan ook geen enkel probleem daar alle componenten welke de TC gebruikt niet alleen van FLM komen maar in principe van derden die vaak nog goedkoper zijn.
@Martin
Waarom een booster er rijden bij mij gemiddeld 7 treinen en regelmatig ~10 stuks dus ook daar zou ik me geen zorgen over maken en boosters worden door vele geleverd.
Grtz Rob
Grtz Rob
Wat verwacht je dan van software updates.....
Tot nu toe is er maar een update geweest en dat was voor de IRIS. IB heeft de er de nodige gehad.
Wat betreft reparaties kan je altijd bij Uhlenbrock terecht en laten we niet vergeten dat dit systeem al reeds 10 jaar op de markt is dus in principe al verouderd. Nieuwe oplossingen worden links en rechts geleverd voor minder geld. Ik zie voor de huidige gebruikers dan ook geen enkel probleem daar alle componenten welke de TC gebruikt niet alleen van FLM komen maar in principe van derden die vaak nog goedkoper zijn.
@Martin
Waarom een booster er rijden bij mij gemiddeld 7 treinen en regelmatig ~10 stuks dus ook daar zou ik me geen zorgen over maken en boosters worden door vele geleverd.
Grtz Rob
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Het Fleischmann Protocol gebruik ik niet voor mijn locs. Die zijn allemaal op DCC ingesteld.
Op dit moment heb ik nog geen booster nodig Rob. Met een beetje planning zouden er in het schaduwstation en de beide spiraalsporen misschien zes treinen kunnen rijden en een aantal met verlichting aan stilstaan (led-strips in de personenrijtuigen). Ik doel met die booster(s) meer op de uitbreiding naar de bovenbaan. Boven het schaduwstation wordt sowieso dezelfde ruimte gebruikt, maar ik ga in tegenstelling tot het schaduwstation straks wel de hele kamer rond met wat landtongen naar binnen toe. Maar dat duurt nog wel even voor het zo ver is, tegen die tijd kijk ik dan wel weer verder. Bovendien verwacht ik dat ik, welke booster ik ook kies, deze echt wel op de TC kan aansluiten.
Mvg,
Martin
Op dit moment heb ik nog geen booster nodig Rob. Met een beetje planning zouden er in het schaduwstation en de beide spiraalsporen misschien zes treinen kunnen rijden en een aantal met verlichting aan stilstaan (led-strips in de personenrijtuigen). Ik doel met die booster(s) meer op de uitbreiding naar de bovenbaan. Boven het schaduwstation wordt sowieso dezelfde ruimte gebruikt, maar ik ga in tegenstelling tot het schaduwstation straks wel de hele kamer rond met wat landtongen naar binnen toe. Maar dat duurt nog wel even voor het zo ver is, tegen die tijd kijk ik dan wel weer verder. Bovendien verwacht ik dat ik, welke booster ik ook kies, deze echt wel op de TC kan aansluiten.
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
@Rob,
Er is er nu 1 geweest inderdaad. De techniek staat niet stil en er komen regelmatig nieuwe dingen uit. Het is altijd leuk als dat ook ondersteund wordt.
Een ander alternatief is het volledig vervangen van de FLM software door de IB software, dan is Roco ook gelijk van de ondersteuning af.
Groetjes,
Jos
Er is er nu 1 geweest inderdaad. De techniek staat niet stil en er komen regelmatig nieuwe dingen uit. Het is altijd leuk als dat ook ondersteund wordt.
Een ander alternatief is het volledig vervangen van de FLM software door de IB software, dan is Roco ook gelijk van de ondersteuning af.
Groetjes,
Jos
Helemaal geen rede tot paniek. Je Twin-Center heeft een aansluiting waar vele nieuwe centrales jaloers op zijn. En dat is namelijk een LocoNet aansluiting. Boosters en andere uitbreidingen zijn er dus in overvloed. Daar hoeft dus niet perse Fleischmann op te staan.
Maar dat mag best iets anders zijn.
Mvg
Wim.
Maar dat mag best iets anders zijn.
Mvg
Wim.
Ik heb ook een twin center Maar heb een nieuwe software u[pdate besteld voor 19€ komt binnen kort uit
klosje
klosje
Klosje, dan hoop ik niet dat je de klos bent, want die upgrade wordt ons al sinds 2003 belooft.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Jammer weer, dat FLM 19€ durft te vragen voor een upgrade op een uitloopproduct.klosje schreef:Ik heb ook een twin center Maar heb een nieuwe software u[pdate besteld voor 19€ komt binnen kort uit
klosje
Bij Uhlenbrock kun je (sinds vandaag) de upgrade 2.0 voor de Intellibox gratis downloaden.
Koop je een duur ding, wacht je 7 jaar op een upgrade.......
Ach, laat ik maar ophouden, ik koop hem zowieso niet.
TonH
-
Ton,
De vraag is wat je aan de upgrade hebt. Voor mij dus niets maar goed er zijn er bij die het gezegde mok ock heh hanteren
Maar er is niks mis mee met de TC die hier al meer dan 10 jaar zijn werk perfect doet.
De vraag is wat je aan de upgrade hebt. Voor mij dus niets maar goed er zijn er bij die het gezegde mok ock heh hanteren
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Maar er is niks mis mee met de TC die hier al meer dan 10 jaar zijn werk perfect doet.
Grtzz Rob
Hi Rob,R Fongers schreef:Ton,
De vraag is wat je aan de upgrade hebt. Voor mij dus niets maar goed er zijn er bij die het gezegde mok ock heh hanteren![]()
![]()
![]()
da's krek wak bedoel.
Als je ziet wat de upgrade inhoudt, kan ik wel zonder.
Toch bedankt voor je reactie
Groet
Ton
Tonh schreef:Jammer weer, dat FLM 19€ durft te vragen voor een upgrade op een uitloopproduct.klosje schreef:Ik heb ook een twin center Maar heb een nieuwe software u[pdate besteld voor 19€ komt binnen kort uit
klosje
Bij Uhlenbrock kun je (sinds vandaag) de upgrade 2.0 voor de Intellibox gratis downloaden.
Alleen wel weer jammer Ton, dat je niet goed leest, of de verkeerde informatie geeft.
De GRATIS upgrade is voor de IB-IR die bij het uitkomen daarvan een tegoed bon had voor deze Upgrade.
Vanaf het allereerste begin was er sprake van een niet gratis upgrade voor de oudere intellibox dus de eerste uitgave oftewel de 650.
Het twin-center is daar een even beeld van, met als verschil het FMZ protocol ipv het motorola protocol bij de Intellibox.
De upgrade is nuttig voor diegene die gebruik maakt van sounddecoders de extra functies boven de F8 zijn nu ook te bedienen.
Mvg
Wim.
Dankje Wim voor de terechtwijzingWim Ros schreef:Tonh schreef:Jammer weer, dat FLM 19€ durft te vragen voor een upgrade op een uitloopproduct.klosje schreef:Ik heb ook een twin center Maar heb een nieuwe software u[pdate besteld voor 19€ komt binnen kort uit
klosje
Alleen wel weer jammer Ton, dat je niet goed leest, of de verkeerde informatie geeft.
De GRATIS upgrade is voor de IB-IR die bij het uitkomen daarvan een tegoed bon had voor deze Upgrade.
Vanaf het allereerste begin was er sprake van een niet gratis upgrade voor de oudere intellibox dus de eerste uitgave oftewel de 650.
Het twin-center is daar een even beeld van, met als verschil het FMZ protocol ipv het motorola protocol bij de Intellibox.
De upgrade is nuttig voor diegene die gebruik maakt van sounddecoders de extra functies boven de F8 zijn nu ook te bedienen.
Mvg
Wim.
Mijn duits is ook niet meer wat het geweest is.
Hier wat tekst van de site van Uhlenbrock:
Das Upgrade 2.0 ist eine Erweiterung für alle Intelliboxen mit den Artikelnummern 650, 65000 und 65050, die mit einer System-Software-Version kleiner als 2.0 ausgeliefert worden sind.
Das Upgrade (devolgende tekst vet en in rood) ist nicht für die Intellibox® Basic und Intellibox® II geeignet
Hier finden Sie alle Einzelheiten zum Upgrade 2.0.
Zouden de eigenaren van de 650 de bon nog hebben?
Groet
Ton
Nee, de eigenaren van de 650 hebben die bon nooit gekregen, je leest dus weer niet, of je kent het artikel niet waar het omgaat, en zo zaai je dus veel verwaring en zaai je onnodig onrust.
650 is de Allereerste uitgave van de Intellibox, de tweede uitgave van de intellibox is de Intellibox IR dat is de intellibox met een ingebouwde Infrarot ontvanger. En bij het uitkomen van die Intellibox hebben de kopers daarvan een tegoedbon gekregen voor de Upgrade naar software versie 2.0. Als je de Uhlenbrock site goed en aandachtig leest staat dat er ook.
Mvg
Wim.
650 is de Allereerste uitgave van de Intellibox, de tweede uitgave van de intellibox is de Intellibox IR dat is de intellibox met een ingebouwde Infrarot ontvanger. En bij het uitkomen van die Intellibox hebben de kopers daarvan een tegoedbon gekregen voor de Upgrade naar software versie 2.0. Als je de Uhlenbrock site goed en aandachtig leest staat dat er ook.
Mvg
Wim.