Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Re: Mijn N-Baan,start+vorderingen,door Lammert
Hallo Lammert,
Bedankt voor je tekening en als ik het goed begrijp gaan de eerste en tweede schakeling naar de schakelaar en als je de ene wissel omzet gaat de andere automatisch mee tegenovergesteld???
Zie ik het goed zo???
Bedankt voor je tekening en als ik het goed begrijp gaan de eerste en tweede schakeling naar de schakelaar en als je de ene wissel omzet gaat de andere automatisch mee tegenovergesteld???
Zie ik het goed zo???
Hoi Nico
tussen beide rails in de wisselstraat zit een schakel blokje. Als je de wissels contra wil laten schakelen dien je na het schakel blokje de rails te isoleren anders werkt het niet, maar ik denk dat je dat systeem alleen kan gebruiken als je de locs contra laat rijden. Schakel je de wissels gelijkertijd naar de zelfde baan is het verwijderen van de draadbrug in de wissel voldoende. Let op!! Deze draadbruggen zitten alleen in fleischmann wissels,bij andere merken dien je na het contact kasje de rails te isoleren.
gr Lammert
tussen beide rails in de wisselstraat zit een schakel blokje. Als je de wissels contra wil laten schakelen dien je na het schakel blokje de rails te isoleren anders werkt het niet, maar ik denk dat je dat systeem alleen kan gebruiken als je de locs contra laat rijden. Schakel je de wissels gelijkertijd naar de zelfde baan is het verwijderen van de draadbrug in de wissel voldoende. Let op!! Deze draadbruggen zitten alleen in fleischmann wissels,bij andere merken dien je na het contact kasje de rails te isoleren.
gr Lammert
Hallo Lammert,
Je hebt het over fleismann rails ik heb nu momenteel rails van Arnold deze zijn ook" zelfdenkend" als ik de wissel overzet stopt de trein net als bij fleismann na de railisolatie.
En wat versta je precies onder een schakelblokje dat snap ik niet wat je daar mee bedoeld
Je hebt het over fleismann rails ik heb nu momenteel rails van Arnold deze zijn ook" zelfdenkend" als ik de wissel overzet stopt de trein net als bij fleismann na de railisolatie.
En wat versta je precies onder een schakelblokje dat snap ik niet wat je daar mee bedoeld
Hoi Nico,
Ik zal het uitleggen maar kan dat alleen met de nummers van fleischmann.
Nr 9425 heet magnic switch contact, het is een plat doosje dat je tussen de rails schroeft. In dat doosje zit een veer pennetje dat reageert op het magneetje onder de trein. Er zitten twee draadjes aan, 1voor constand stroom en 1 om stroom door te geven naar de schakelaar van de wissel. als de trein over het doosje rijd trekt de magneet het palletje omhoog. Hierdoor geeft het doosje even stroom door naar de wissel die daardoor omslaat. In je wisselstraat moeten twee doosjes zitten, omdat zij maar 1 wissel beweging aan kunnen.
gr Lammert
Ik zal het uitleggen maar kan dat alleen met de nummers van fleischmann.
Nr 9425 heet magnic switch contact, het is een plat doosje dat je tussen de rails schroeft. In dat doosje zit een veer pennetje dat reageert op het magneetje onder de trein. Er zitten twee draadjes aan, 1voor constand stroom en 1 om stroom door te geven naar de schakelaar van de wissel. als de trein over het doosje rijd trekt de magneet het palletje omhoog. Hierdoor geeft het doosje even stroom door naar de wissel die daardoor omslaat. In je wisselstraat moeten twee doosjes zitten, omdat zij maar 1 wissel beweging aan kunnen.
gr Lammert
Hallo Lammert,
Ja kijk nu word het duidelijk nu snap ik het ik zal eens zoeken hoe het dan bij arnold rails zit en of ik bij de Arnold rails ook het fleismann kastje kan gebruiken
Bedankt voor je uitleg maar volgens mij zijn er hier op het forum weinig mensen met Arnold rails.
Ja kijk nu word het duidelijk nu snap ik het ik zal eens zoeken hoe het dan bij arnold rails zit en of ik bij de Arnold rails ook het fleismann kastje kan gebruiken
Bedankt voor je uitleg maar volgens mij zijn er hier op het forum weinig mensen met Arnold rails.
Ik heb nog en kopstation vollediog met Arnold rails.... de motoren van de wissels werken net hetzelfde als die van Fleischmann.
Arnold had vroeger kontaktrails, elk metalen wiel gaf dan een puls waarmee men wissels kon schakelen.
Vroeger hadden wagens en rijtuigen in N kunststof wielen, daarom kon alleen de lok sturen met zijn wieltjes.
Arnold had vroeger kontaktrails, elk metalen wiel gaf dan een puls waarmee men wissels kon schakelen.
Vroeger hadden wagens en rijtuigen in N kunststof wielen, daarom kon alleen de lok sturen met zijn wieltjes.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Hallo Theo,
Bedankt voor je aanvulling en uitleg ik zal het eens bekijken allemaal en volgens mij heb ik kontactrails wel eens op Marktplaats zien staan
Bedankt voor je aanvulling en uitleg ik zal het eens bekijken allemaal en volgens mij heb ik kontactrails wel eens op Marktplaats zien staan
Let op tegenwoordig zijn veel wagens en rijtuigen ook van metalen wielen voorzien.
Die gaan dan ook allemaal contact geven.....
Die gaan dan ook allemaal contact geven.....
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Zo deze week als het goed gaat even vrij, alle buiten en binnen klussen achter de rug .
En als de kinderen en klein kinderen het mij nu toelaten eindelijk weer eens aan de treintjes.
En natuurlijk weer actief op het forum !
gr lammert
En als de kinderen en klein kinderen het mij nu toelaten eindelijk weer eens aan de treintjes.
En natuurlijk weer actief op het forum !
gr lammert
Hoi weer eens een berichtje van mij, Bijgesloten de laatste verbeteringen van het ontwerp.
Foto's volgen nog als ik weer heb uitgedoktert hoe deze hierin te plaatsen.
gr Lammert
Nu nog het aanleggen van de ontbrekende rails.Foto's volgen nog als ik weer heb uitgedoktert hoe deze hierin te plaatsen.
gr Lammert
Eens kijken of het met de foto's lukt
- Bijlagen
-
- CIMG0272 (640x480).jpg (67.75 KiB) 3762 keer bekeken
-
- CIMG0271 (640x480).jpg (82.87 KiB) 3762 keer bekeken
-
- CIMG0270 (640x480).jpg (87.68 KiB) 3762 keer bekeken
-
- CIMG0269 (640x480).jpg (79.86 KiB) 3762 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lammert op 14 mar 2012 13:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Nu nog wat detail foto's van het platteland.
- Bijlagen
-
- CIMG0273 (640x480).jpg (65.36 KiB) 3763 keer bekeken
-
- CIMG0274 (640x480).jpg (61.28 KiB) 3763 keer bekeken
-
- CIMG0275 (640x480).jpg (66.5 KiB) 3763 keer bekeken
-
- CIMG0276 (640x480).jpg (79.68 KiB) 3763 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Lammert op 14 mar 2012 13:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Heb je de flitser gebruikt ofzo? Het is allemaal zo flets.
Volgens mij staat er elders beschreven hoe je foto's via mijn album, photobucket of whatever kunt plaatsen. Dat scheelt H@ns in de kosten, want elke bijlage neemt weer ruimte in. Misschien ook een overweging om nog even verder te spitten?
Volgens mij staat er elders beschreven hoe je foto's via mijn album, photobucket of whatever kunt plaatsen. Dat scheelt H@ns in de kosten, want elke bijlage neemt weer ruimte in. Misschien ook een overweging om nog even verder te spitten?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ik zou ook iets van photobucket oid gaan gebruiken. Dat komt in ieder geval de resolutie van je foto's ten goede.
Verder lijkt het heel leuk te worden.
Groeten,
Patrick
Verder lijkt het heel leuk te worden.
Groeten,
Patrick
Hallo Lammert.
Fijn weer wat van jou te vernemen.
De scenery gaat je echt goed af.
Zeer mooie diepte werking baan/achtergrond
Martin de Deugd
Fijn weer wat van jou te vernemen.
De scenery gaat je echt goed af.
Zeer mooie diepte werking baan/achtergrond
Martin de Deugd
Hoi Lammert,
Wat betreft je foto's, je hebt deze omgezet naar GIF-bestanden. Het probleem met het GIF-formaat is dat deze maar maximaal 256 kleuren kan bevatten. Daarmee is het eigenlijk niet geschikt voor foto's, die bestaan uit duizenden zo niet miljoenen kleuren. Je kunt ze veel beter als jpeg (.JPG) opslaan, dan blijft de beeldkwaliteit veel beter behouden.
Wat betreft je foto's, je hebt deze omgezet naar GIF-bestanden. Het probleem met het GIF-formaat is dat deze maar maximaal 256 kleuren kan bevatten. Daarmee is het eigenlijk niet geschikt voor foto's, die bestaan uit duizenden zo niet miljoenen kleuren. Je kunt ze veel beter als jpeg (.JPG) opslaan, dan blijft de beeldkwaliteit veel beter behouden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Hoi Maarten, heb de foto's veranderd, zal de volgende serie zonder flits proberen.
Ze komen zo snel mogelijk.
gr Lammert
Ze komen zo snel mogelijk.
gr Lammert
Ja het gebruik van de flitser was niet slim, komt volgende keer aan de orde.Hookies schreef:Heb je de flitser gebruikt ofzo? Het is allemaal zo flets.
Zo nog een paar foto's van de vorderingen, maar deze keer zonder flitser.
- Bijlagen
-
- CIMG0284 (640x480).jpg (70.06 KiB) 4613 keer bekeken
-
- CIMG0282 (640x480).jpg (71.26 KiB) 4613 keer bekeken
-
- CIMG0281 (640x480).jpg (74.82 KiB) 4613 keer bekeken
-
- CIMG0280 (640x480).jpg (73.85 KiB) 4613 keer bekeken
Zo en dan nu de laatste van vandaag, gelukkig zonder de flitser
- Bijlagen
-
- CIMG0285 (640x480).jpg (68.36 KiB) 4613 keer bekeken
-
- CIMG0283 (640x480).jpg (86.31 KiB) 4613 keer bekeken
Zo de eerst komende 5 weken jongste dochter met gezin te logeren , stoomloc te repareren en weer niet aan de baan kunnen werken . dan maar wat huisjes kopen en in de kamer plakken, ook leuk om te doen .
gr lammert
gr lammert
Zo, vanaf nu ben ik weer actief op het forum en met mijn planning . Wat kan een mens het druk hebben en wat kan de planning toch anders lopen dan je dacht . Vandaag eerst maar wat storingen op gelost en morgen gaan we weer werken aan de opbouw. gr Lammert
Zo een spoorweg overgang gerealiseerd . Nu nog afwerken en foto,s maken . Daarna plaats ik ze hier weer.
kijk uit naar de foto's
Groet,
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Hallo Lammert.
Collega, Ik ben blij dat je er weer bij bent.
Ga het weer lekker trouw volgen.
Laat het maar allemaal zien
Martin de Deugd
Collega, Ik ben blij dat je er weer bij bent.
Ga het weer lekker trouw volgen.
Laat het maar allemaal zien
Martin de Deugd