Highbury Fields
Re: Highbury Fields
Heb mijn rijfase weer even achter de rug dus tijd om eens te beginnen met wat stukjes groen maken.
Omdat hier in de omgeving geen bergen, maar alleen heuvels voorkomen heb ik de gehele ondergrond maar een groen/ gele kleur gegeven.
daarna het eerste stukje met houtlijm ingesmeerd en turf er op gegooid, daarna wat spuitlijm en statisch gras.
feitelijk is dit een eerste proefstukje, dus morgen eens kijken hoe het erbij ligt.
ben ook al beginnen met wat struikjes te maken, dit doe ik van een hele fijne filtermat ( voor aquaria ), die ik insmeer met verschillende kleurtjes groen, als het droog is trek ik ze nog meer uit elkaar en steek ik er immitatie takjes tussen, dan lijkt het net echt.
Omdat hier in de omgeving geen bergen, maar alleen heuvels voorkomen heb ik de gehele ondergrond maar een groen/ gele kleur gegeven.
daarna het eerste stukje met houtlijm ingesmeerd en turf er op gegooid, daarna wat spuitlijm en statisch gras.
feitelijk is dit een eerste proefstukje, dus morgen eens kijken hoe het erbij ligt.
ben ook al beginnen met wat struikjes te maken, dit doe ik van een hele fijne filtermat ( voor aquaria ), die ik insmeer met verschillende kleurtjes groen, als het droog is trek ik ze nog meer uit elkaar en steek ik er immitatie takjes tussen, dan lijkt het net echt.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Dat gehobby met die filterwatten bevalt me eigenlijk wel. heb er nu een zooi in allerlei kleuren liggen om van de week te plaatsen
tunneltje begint beetje vorm te krijgen
tunneltje begint beetje vorm te krijgen
Hallo Maurits.
Scenery is zeker weten jou ding.
Prachtig gedaan man
Doe je dat met 2 linkerhanden.
Martin de Deugd
Scenery is zeker weten jou ding.
Prachtig gedaan man
Doe je dat met 2 linkerhanden.
Martin de Deugd
Thanks
inderdaad met 2 linkerhanden, zo zie je maar dat zelfs de grootste onhandige grapjas nog iets kan maken als je er de tijd voor neemt.
M.
inderdaad met 2 linkerhanden, zo zie je maar dat zelfs de grootste onhandige grapjas nog iets kan maken als je er de tijd voor neemt.
M.
-
Hallo Maurits,
Je gebruikt een dun matje voor het maken van je vegetatie, maar weet je dat je ook gewoon houtlijm kunt gebruiken op een glazen of plexiglasplaat. Daar doe je de lijm op en dan kan je met de electrostaat gras aan brengen laat het drogen en je kunt het grasmatje er zo aftrekken. Daar maak ik de kleinere en wat langere graspollen me.
mvrg bob
Je gebruikt een dun matje voor het maken van je vegetatie, maar weet je dat je ook gewoon houtlijm kunt gebruiken op een glazen of plexiglasplaat. Daar doe je de lijm op en dan kan je met de electrostaat gras aan brengen laat het drogen en je kunt het grasmatje er zo aftrekken. Daar maak ik de kleinere en wat langere graspollen me.
mvrg bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
Thx Bob, die methode ken ik staat op Martin zijn site, die ga ik ook nog toepassen, filtermatjs gebruik ik meer eigenlijk om struikjes en dichte bosjes na te bootsen.
in ieder geval bedankt voor het meedenken
in ieder geval bedankt voor het meedenken
struikjes maken.
Voor dichte vegetatie maak ik dus als eerder gezegd gebruik van een filtermatje wat ik met waterverf op kleur breng. De takjes boots ik na door een harde filtermat te nemen, deze met een primer in te spuiten ( het plastic is van nature blauw ). na het drogen breng ik met plakkaat verf wat natuurlijke kleurtjes aan enweef ik het gekleurde stukje mat er tussen door.
links het harde matje, rechts hoe het er uit ziet bijna klaar.
paar stukjes op een rij, alleen nog licht wat strooisel erover heen.
en zo ziet het er dan op de baan uit.
en meer close up.
zal van de week wel even mijn gewone camera gebruiken, met de telefoon is de kwaliteit toch niet top
Voor dichte vegetatie maak ik dus als eerder gezegd gebruik van een filtermatje wat ik met waterverf op kleur breng. De takjes boots ik na door een harde filtermat te nemen, deze met een primer in te spuiten ( het plastic is van nature blauw ). na het drogen breng ik met plakkaat verf wat natuurlijke kleurtjes aan enweef ik het gekleurde stukje mat er tussen door.
links het harde matje, rechts hoe het er uit ziet bijna klaar.
paar stukjes op een rij, alleen nog licht wat strooisel erover heen.
en zo ziet het er dan op de baan uit.
en meer close up.
zal van de week wel even mijn gewone camera gebruiken, met de telefoon is de kwaliteit toch niet top
Loopt de begroeing nu niet erg dicht langs de sporen, vooral omdat de sporen zelf nogal ver uit elkander liggen.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
mee eens, had met het leggen eigenlijk de sporen een stuk dichter bij elkaar moeten leggen, dat komt op de volgende baan wel. in ieder geval hebben de locs en rijtuigen er geen last van
Hoi Maurits ,
je gaat goed vooruit enkel gebruik volgende keer een gewone camera de beelden zijn zo anders .
En dat is zo zonde van je werk en dat is super met twee linkerhanden .
mvg Sjaak
je gaat goed vooruit enkel gebruik volgende keer een gewone camera de beelden zijn zo anders .
En dat is zo zonde van je werk en dat is super met twee linkerhanden .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Yop, nu maar even normale foto's.
Struikjes
Mini struikje, moet nog wel even bijschilderen zie ik.
Cabine view
en loofboompjes bouwen, deze bijna af.
had nog eens na zitten denken over de opmerking van Overdijk, zag op google images dat ze hier een paar tunnels hebben waar er een looppad loopt tussen het linker en rechter spoor als er geen ruimte is aan de zijkanten
Struikjes
Mini struikje, moet nog wel even bijschilderen zie ik.
Cabine view
en loofboompjes bouwen, deze bijna af.
had nog eens na zitten denken over de opmerking van Overdijk, zag op google images dat ze hier een paar tunnels hebben waar er een looppad loopt tussen het linker en rechter spoor als er geen ruimte is aan de zijkanten
Mooie boompjes. Ik vind overigens ook dat het groen iets te dicht op de rails groeit. Verder echt mooi zo!
Bart
Bart
Ik kan je goed volgen Bart, op de volgende baan zal ik dit ook zeker anders doen, aan de andere kant, maar dat is meer een goedpratertje , je hebt hier museum spoorlijnen waar je letterlijk door de struiken heen rijdt, danwel zoals in Wales waar je de bergwand vanuit je raampje kan aanraken.
De laatste dagen ben ik dat lelijke tussenstuk onder handen genomen, ben er wel tevreden over zo eigenlijk, nog wat vervuilen en een stuk of 50 extra bomen plaatsen en dan wordt het heuveltje een echte heuvel.
De eerste bewoners zijn ook al begonnen met hun huis te bouwen, omdat hier honderden van die gestapelde muurtjes in het echt voorkomen moet op highbury fields dit uiteraard ook komen, wat een monikken werk is dat zeg zo'n muurtje stapelen, maar het resultaat , ben er wel blij mee
De laatste dagen ben ik dat lelijke tussenstuk onder handen genomen, ben er wel tevreden over zo eigenlijk, nog wat vervuilen en een stuk of 50 extra bomen plaatsen en dan wordt het heuveltje een echte heuvel.
De eerste bewoners zijn ook al begonnen met hun huis te bouwen, omdat hier honderden van die gestapelde muurtjes in het echt voorkomen moet op highbury fields dit uiteraard ook komen, wat een monikken werk is dat zeg zo'n muurtje stapelen, maar het resultaat , ben er wel blij mee
Ik moet zeggen dat die groene tussenberm het goed doet. Ook een mooi muurtje, met echte steenjes gedaan?
Groetjes Ron
Je hebt die muurtjes ook kant-en-klaar van Hornby.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Nee joh Steven, die zien er niet uit, die zelf in elkaar geprutste muurtjes zijn echt gaaf
@ overdijk, zijn stukjes zeoliet die ik bewaard heb nadat ik de filtermaterialen van mijn aquarium filter had vervangen, normaal zijn ze wit met een blauwe zweem erover, maar een klein badje in sterk verdunde zwarte verf doet wonderen.
gr.
M.
@ overdijk, zijn stukjes zeoliet die ik bewaard heb nadat ik de filtermaterialen van mijn aquarium filter had vervangen, normaal zijn ze wit met een blauwe zweem erover, maar een klein badje in sterk verdunde zwarte verf doet wonderen.
gr.
M.
Zo de bungalow van de burgemeester heeft zijn plekkie gevonden, de tuinmannen moeten nog wel het muurtje afmetselen, een schuuting plaatsen en het plaatselijke energie bedrijf moet nog de electriciteit aansluiten.
aan de andere kant moet nog een kleine 50 cm muur komen, best wel werk zo in je eentje
aan de andere kant moet nog een kleine 50 cm muur komen, best wel werk zo in je eentje
Ziet er goed uit Maurits
Sterkte met de 50 cm maken .
mvg Sjaak
Sterkte met de 50 cm maken .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
-
-
Ziet er strak uit, leuk idee om het huis zo op palen te zetten.
mvrg Bob Vermeulen
mvrg Bob Vermeulen
Feldberg spoor N
De burgemeester heeft al zijn invloed misbruikt om te zorgen dat voor de bank-holidays de schutting geplaatst is, de tuinman de rozen, fruitboom heeft geregeld en dat de dienst weg en werken de eerste verkeersborden hebben geplaatst.
de electriciteits maatschappij komt van het weekend nog de electriciteits palen plaatsen, dan kan de burgemeester verhuizen.
de electriciteits maatschappij komt van het weekend nog de electriciteits palen plaatsen, dan kan de burgemeester verhuizen.
Na de burgemeester is de 2e notabele neergestreken in Highbury Fields.
Reverend Hayes is sinds enkele jaren de voorganger van de kleine kerk in Highbury Fields en moet opboksen tegen haar grote zus St Mary the Virgin welke centraal in het dorp staat.
Toch heeft de reverend een drukke baan en daarom is er kort geleden een aanbouw gemaakt aan de kerk, welke trouwens een ontwerp is van een oude ingenieur genaamd Herr van Schweiz.
Momenteel wordt er nog groot onderhoud aan de kerk gepleegd, de schilderwerkzaamheden zijn nog niet klaar, en de timmerman moet nog de deuren en kozijnen afmaken,
en op dit plekkje komt straks de kerk te staan als de tuinman klaar is.
Reverend Hayes is sinds enkele jaren de voorganger van de kleine kerk in Highbury Fields en moet opboksen tegen haar grote zus St Mary the Virgin welke centraal in het dorp staat.
Toch heeft de reverend een drukke baan en daarom is er kort geleden een aanbouw gemaakt aan de kerk, welke trouwens een ontwerp is van een oude ingenieur genaamd Herr van Schweiz.
Momenteel wordt er nog groot onderhoud aan de kerk gepleegd, de schilderwerkzaamheden zijn nog niet klaar, en de timmerman moet nog de deuren en kozijnen afmaken,
en op dit plekkje komt straks de kerk te staan als de tuinman klaar is.
-
Nee, het kerkje zelf is van Kibri, beetje verbouwd, opnieuw geschildert en geweaterd. De aanbouw rechts is van Metalcalfe welke ik iets heb zitten aanpassen.