jand schreef:Volgens mij heb je een leuk baanplan gemaakt, en veel collega's hebben daar al de nodige wijsheden op los gelaten: laat ik--door schade en schande wijs geworden--er nog een aan toevoegen: zorg dat je baan niet te diep wordt: 80 cm ( als je geen luik hebt, of de baan kan verplaatsen)is al mooi: niet alleen tijdens het bouwen, maar ook tijdens het rijden: de boel ontspoord altijd ergens achteraan, en zelden pal voor je neus!
JanD
Een goede extra opmerking, en juist dat was eigenlijk ook de reden waarom ik wees op de mogelijkheid om een kast te gebruiken, waaruit je dan de baan zou kunnen klappen, het voordeel daarbij is namelijk dat je er dan veelal van 3 kanten bij kunt, en dus meer breedte kunt bewerken.
Indien een gewone overal te kopen kast nog teveel diepte zou nemen, is een soortgelijk idee natuurlijk ook boven een bed te combineren, doormiddel van bv 30cm diepe mdf delen te nemen, en deze op gelijke manier als een kast op te bouwen, aan de muur boven het bed, geziend de hoogte van de meeste bedden, zou je dan nog op goed 2 meter uit kunnen komen.
In de breedte heb je dan nog meer mogelijkheden, want als je 80cm aanhoud als werkafstand die je kunt gebruiken, zou je dus, indien je aan 3 kanten bij je baan kunt komen, deze maximaal 1,60 breed kunnen maken.
Moet je natuurlijk, als je het uitklapt over het bed, wel die extra dikke meter ruimte naast je bed over hebben.
Tis maar even om je een idee te geven, dat er veel meer mogelijk is om een leuke baanruimte te bereiken.
mvg
Freddy(spoor65)