Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Hookies »

Dat geeft zeker een ander beeld. Maar zie ik nou een bovenleidingmast dwars door het dak gaan? Nu de perrons nog een beetje aankleden met bordjes en bankjes. Ik neem aan dat je het nog niet vastgezet hebt. Of blijven de perrons verder kaal?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Yo Hooters,

Inderdaad gaat de bovenleidingsmast dwars door het dak heen. Het kon niet anders, en ik heb dergelijke constructies wel meer gezien. De perrons krijgen uiteraard nog wat meer aankleding, zij het zeer beperkt. Ook bij deze baan koos ik voor wederom een suf stationnetje. Iets als een S-bahn of maximaal een RE zal hier stoppen. Een 146 met DoSto's (REx) zal ook hier langsblaffen. Daarbij is dit een halte die geen gewisse toekomst tegemoet gaat; de moderniseringsslag die de Deutsche Bahn bij de rest heeft gedaan staat hier nog niet echt te gebeuren. Ok, een klein bankje hier en daar en een kaartjesautomaat zal er nog komen, maar dan houdt het wel op. Het dak zit inmiddels vast, maar met een pincet is er prima te werken. Overigens heb ik voordat de daken erop werden gelijmd nog wel wat Preiser-lein op het perron gezet.

De omgeving van dit schrale stationnetje vordert met de dag. Uiteraard heb ik het dan ik het dan over kleur en groen e.d. De huizen staan op hun locatie, maar nu is de aankleding eerst aan de beurt voordat de huizen worden vastgelijmd.

Eerst maar wat plaatjes van het groen. Zoals jullie kunnen zien is de lijm nog nat.....

Afbeelding

Blijft leuk om te doen....

Afbeelding

Afbeelding

De muur is het bekende schuim wat ik meer heb gebruikt. Hier kun je heerlijk in krassen en wat niet al. Met wat kleur maak je er al gauw een gaar geheel van. Het onkruid doet de rest....

Afbeelding

Nog wat -te vervangen?- plaatsnaamborden...

Afbeelding

En natuurlijk wat 'gezellige' bebouwing erbij.....je moet natuurlijk wel een reden hebben om uit te stappen. Ofzo.... :?

Afbeelding

Een betere foto (zie boven) van het perrondak. Met dank aan mijn lieftallige vriendin.

Afbeelding

En als laatste foto nog een plaatje van hoe de vorderingen de module gestalte geven op dit moment. As we speak heb ik mijn handen nog nauwelijks gewassen, want ik ga weer vrolijk verder met beplanten, begroenen, verven en noem maar op. Het gaat ook met deze module de goede kant op!

Afbeelding

Tot schnell!

Grtz,

j.


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroen.

Ziet er weer vertrouwt goed uit.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

sehr schön, ik bedoel eigenlijk schmutzig :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1401
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door richard7877 »

jeroen dat ziet er weer suuperr uit!

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Hookies »

Ik wacht nog wel een close-upje van de gezellige bebouwing die een reden biedt om uit de trein te stappen, :D


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3750
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Hallo J

Met die dames van plezier valt de puzzle weer op zijn plaats.
Met de begroeiing en groen accenten komt de baan steeds meer tot leven!
Tja genieten Man!!


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Doolemeister »

Beste Jeroen,

Mooie vorderingen!
Bij de laatste foto krijg je een mooi overzicht van het geheel.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

prima update en een lekker Ruhrgebied sfeertje.
De twee laatste foto' s geven een prima indruk van zoals je de sfeer wilt hebben denk ik.

mvrg Bob Vermeulen


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Allen bedankt voor de lovende woorden!

Inderdaad is het de sfeer die geschept wordt waar het mij om gaat. Fijn dat dat een beetje terugkomt in een paar foto's. Martin Hooter's, ik zal nog wat foto's maken van de bebouwing....alleen ben ik er net even mee bezig op het moment. Dus straks fotomomentjes......mijn werkplek wordt alweer kleiner. Dan nog maar een module bouwen binnenkort :roll: .....


Afbeelding

thijs07
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 mar 2012 17:49

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door thijs07 »

mooie baan



j-eroen
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 mar 2012 11:41

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door j-eroen »

Super strak gemaakt hoor. Ik blijf hier echt van genieten....


groeten,
Jeroen
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Hey Jeroen,

Weer strak werk man, ziet er goed uit, durf het bijna niet te zeggen,
maar je zou bijna foto`s van jouw kunstwerken moeten opsturen naar de fabriekanten/leveranciers
van het door jou gebruikte materiaal, met de mededeling dat ze die mogen gebruiken voor hun reclame
indien ze de juiste sponsorbijdrage aan naar jou rekening overmaken.

Dit soort plaatsjes is een echte inspiratiebron voor vele modelbaan bouwers.

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 20 apr 2012 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Wat Freddy zegt.

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Jo Freddy en alle anderen,

Dankjewel zeg! En daar zeg je me wat. Zou H@ns ook meelezen? :mrgreen:

Echter, serieus bezien, denk ik niet dat men foto's zou gebruiken. Bordelen en smerige panden is nou niet echt het gewenste voorbeeld voor Faller en al haar jeugdige klanten...... ;-)

De bouwwerkzaamheden gaan gestaag door. Wellicht maak ik wat foto's, al valt dat niet mee ik de donkere kamer hier....

Grtz,

J.


Afbeelding

mijnmodelbaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:03
Locatie: Rijen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mijnmodelbaan »

Hallo Jeroen,

Geweldig wat je (jullie) allemaal maakt (maken), man, ben ontzettend jaloers!

Heb alleen een kleine opmerking: een perron met mooie egale verlichting, dat kan toch niet: er zou toch minstens één 'TL-balk' moeten knipperen (OC32 ?) en een kapotte balk komt ook vaak voor, zeker in zo'n gribus.

Verder puik werk!

Willem.

- schaal N - dinamo 3.x - koploper - Zell im Wiesental - Epoche III / IV -



thijs07
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 mar 2012 17:49

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door thijs07 »

ik ben al een tijdje aan het zoeken op dit forum naar je baanplan, kun je die hierbij zetten of naar mij toe sturen?
:?:


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Thijs,

Ben bang dat je daar lang naar kunt zoeken, en ook lang op kunt wachten,
Jeroen kennende, zoals een goed kunstenaar geen vast omlijnd plan heeft voor hij zijn kunstwerk maakt,
zo is ook Jeroen een bouwer die een baan maakt zoals het hem het beste lijkt vanuit zijn hersenp(l)an.

En dat gaat hem wonderwel zeer goed af.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

thijs07
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 mar 2012 17:49

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door thijs07 »

wow en dat komt ook goed uit en hoeveel banen heb je wel niet al gebouwt.
kun je wel een foto maken waar de volledige baan op staat?


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Dat laatste zal momenteel een beetje lastig worden. Beksheim kan alleen bij zeer mooi, warm weer opgebouwd worden aangezien Jeroen even "tussen twee huizen zweeft". Daarbij dient opgemerkt te worden dat de huidige 3 modules slechts een beperkt deel van de baan vormen in de toekomst. Zo ontbreken er nog een paar landschaps modules en moet er nog even een schaduwstation in elkaar geflanst worden.

Overigens Freddy, de gedachte dat er helemaal niets op papier staat is niet helemaal correct. Het zijn echter wel allemaal ruwe schetsen en geen volledig uitgetekende plannen waarin elk detail is opgenomen. Die schetsen zijn om het kort te zeggen gewoon niet echt forumtauchlich en er zijn tientallen licht verschillende versies (en die verschillen van het uiteindelijke resultaat in Beksheim).

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

thijs07
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 mar 2012 17:49

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door thijs07 »

ik snap hem


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Robert,

Bedankt voor de aanvulling, idd was het mij wel bekend, dat Jeroen een sumier plannetje had op papier,
Toen hij de schaarwissel van mij overkocht, hier al ff kort met Jeroen over gehad,
maar juist omdat ik ook weet dat die plannetjes en schetsjes alleen maar leidraden zijn voor het uiteindelijke resultaat van Jeroen, en zeer waarschijnlijk
ook jouw bouwwerken, mijn opmerking, dat het bij Jeroen, en vast ook bij anderen, voornamelijk uit de hersenp(l)an komt.

Thijs, wil je toch al wat meer resultaten bekijken van Jeroen zijn werk, kijk dan ook eens naar het topic van zijn andere baan, welke bij Jeroen zijn ouders op
de zolder staat.

Boppart is namelijk ook z`n meesterwerk van de Meester zelf:
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... it=boppard

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik plan inderdaad alleen maar schetsmatig, hoewel ik in het verleden wel eens met planningsprogramma's heb gewerkt. Dat laatste was echter geen groot succes want uiteindelijk moest ik dan toch weer zelf gaan schuiven met railmateriaal tov het geplande (en uitgeprinte) railplan. Dan heb je er niets aan. Immers dan is een schets net zo handig en spaart je een bak met duiten uit.

Overigens zijn er de nodige schetsen van Beksheim en Wieneshafen over en weer gegaan via de mobiele messenger en dat soort fratsen. Bijna life feedback.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

thijs07
Berichten: 194
Lid geworden op: 12 mar 2012 17:49

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door thijs07 »

ik zal eens kijken, ben benieuwd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Voordat ik een foto-update plaats van het reeds gedane werk eerst maar de vragen beantwoorden.

@willem,

Dankje! Je idee over zo'n TL-balk is ook bij me opgekomen; ik heb zelfs zo'n Viessmann-unit in huis om dat voor elkaar te krijgen. Edoch, in het zicht zou ik me daar op termijn wel aan gaan irriteren. Wel speel ik met het idee om een voetgangerstunnel 'zichtbaar' te krijgen. In zo'n sleazy gang past dat nog beter en bovendien ligt het niet in het zicht.

@tijs, Freddy,

Freddy en Robert zeggen het al: ik maak geen gebruik van baanplannen. Zoveel baan is het ook niet op het moment. Het zijn enkel 3 modules met recht-toe-recht-aan sporen, een wisselstraatje en een perron. Spannender dan dat wordt het niet. Er komen nog wat modules in het zicht, en buiten het zicht een schaduwstation. Zo krijg je als het ware een groot dubbelsporig ovaal met schaduwsporen, en wat kopsporen daar onderdeel van uitmakend.

Tijs, Freddy (thanks for je aanmoediging en waardering!) geeft het prachtig aan. Ik doe feitelijk maar wat. Dat betekent niet dat ik er niet over nadenk. Als ik iets wil bouwen ga ik dat eerst eens bedenken. Hoe, wat, waar, hoe groot, 'gaat dit werken?', enzo. Daarna visualiseer ik wat dingen, maak wat simpele schetjes achterop een bierviltje en....bouwen maar! Dat moet je wel rustig doen. Ik plan elke stap zoveel mogelijk, dat voorkomt slopen.

Dus: ik wil bijvoorbeeld een spoorbrug bouwen. Dan plan je de opritten. Dat is nog altijd het landschapsdeel. Ik visualiseer vervolgens de situatie. Dan ga je nadenken over hoe je de 'platforms' gaat zagen. Dan zou je de opritten kunnen leggen qua spoor. Nu weet je dus waar de bruggen komen. Als je die vastlegt kun je nergens meer bij. Dus....naja, ga zo maar door. Snap?

Mijn voldoening haal ik uit het visualiseren en het resultaat wat daaruit voortvloeit. Dat betekent niet dat het allemaal moeilijk is. Wat moeilijk is, is hoe je de dingen plaatst voor een maximaal effect . Mijn sporen liggen recht, saai en/want parallel aan de rand van de module. De 'fun' komt dus uit de bebouwing en de details. Ik heb voor mijn voldoening en beleving van deze hobby geen baat bij (over)volle emplacementen en dat soort fancy shizzle.

Goed, genoeg geleuterd. Afgelopen dagen tussen het arbeiden door weer wat kunnen doen. Scenery, gebouwtjes in elkaar kleunen, en details maken. Hoppa! Alleen moeten jullie nog wel even op de foto's wachten.

Grtz,

J.

PS: sorry, lulverhaal, maar ik moet toch weer eens een keertje wat schrijven hier


Afbeelding
Plaats reactie