Ondanks de warmte blijven we stug doorgaan. Nadat ik zondag nog wat draadjes aan rails had gesoldeerd, was het natuurlijk zaak om weer eens wat te leggen. Dat heb ik gistermiddag gedaan, want ik wilde eerst de wissels controleren op functioneren. Stel; je voor dat je alle wissels inbouwt en eentje doet het niet. Dus de wissels aan wisseldecoder 1 gehangen. Deze was al juist geprogrammeerd op de testbaan, dus even voeding van de Twin zelf aftappen en wissels klappen. Alle wissels stonden meteen in de goede stand en ze deden het ook. Mooi, dat is in orde dus.
Vervolgens rails leggen vanaf de wissels. Eerst alles los aangesloten op de wissels aan de andere zijde, dus waar de zes sporen weer terug naar één gaan. Daarna met pen langs de rails gegaan om te tekenen waarbinnen de rails moeten liggen. En dan leggen maar.
Aanzicht naar het gelegde toe:
Aanblik op de wisselstraat en het gelegde deel:
Door dit alles te leggen, is het aantal draadjes onder de baan weer fors toegenomen. In het vrijwel afgemaakte vlak, waar de bezetmelddecoder 3 ligt, dus bij het begin van de diagonale wisselstraat, kwamen nog vier draadjes door de tafel heen. Deze heb ik zojuist aan de ringleiding gehangen, waardoor ik alleen nog het lijmpistool nodig heb om wat kleine bindruggen te plaatsen.
In het verlengde van de wisselstraat kan ik nog niet de draadjes gaan opruimen. Om zo mijn mogelijk bezetmelddraden te kruisen, zal ik nu eerst de rechtdoorgaande wisselstraat met wat railstukken uitbreiden, zodat ik dan in één keer draadjes aan de ringleiding kan gaan solderen en dus meteen de juiste hoeveelheid krimpkousjes heb geplaatst.
De post bracht zojuist nog wat fiberglaspenvullingen, want die was helemaal op. Daardoor kon ik zondag ook niet verder met draadjes solderen. Dus er is weer genoeg te doen. En als top of the bill krijg ik van Conrad nog eens 5 meter krimpkousjes in de grote maat (voor de ringleidingaansluitingen) zonder verzendkosten geleverd. Ze hadden mijn verjaardagskorting nog steeds niet geregeld, dus nu wordt het zo afgehandeld. Prima!
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.