Peters nieuwe modelbaan.
-
Re: Peters nieuwe modelbaan.
hoi peter
lekker weer met de hobby bezig zie ik
wat een spaghetti onder de baan zeg
groeten richard
lekker weer met de hobby bezig zie ik
wat een spaghetti onder de baan zeg
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Hoi Richard,
Jep, het echte werk is nu eindelijk begonnen.
Dit is het ergste gedeelte, bij het grote station, en wat de bedrading betreft, ben wel erger gewend op m'n werk.
Tot vanavond op de modelbouw vereniging.
Groetjes,
Peter.
Jep, het echte werk is nu eindelijk begonnen.
Dit is het ergste gedeelte, bij het grote station, en wat de bedrading betreft, ben wel erger gewend op m'n werk.
Tot vanavond op de modelbouw vereniging.
Groetjes,
Peter.
Hoi Peter,
Even een kijkje genomen bij jouw baan. Dat wordt mooi man. Voldoende ruimte en mooie rijlengte. Heb je wel voldoende ruimte voor het stationsgebouw van het Hollandsche Spoor? Dat is een fors gebouw en juist de straatkant is het meest monumentaal.
Ik zie je donderdag weer,
Groeten,
Ben
Even een kijkje genomen bij jouw baan. Dat wordt mooi man. Voldoende ruimte en mooie rijlengte. Heb je wel voldoende ruimte voor het stationsgebouw van het Hollandsche Spoor? Dat is een fors gebouw en juist de straatkant is het meest monumentaal.
Ik zie je donderdag weer,
Groeten,
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Hoi Ben,
Heb idd lekker de ruimte, kan er wat moois van maken.
Als je die bovenste foto bekijkt van de laatste 2 die ik geplaatst heb, dan komt het stationsgebouw aan de rechterkant, daar wil ik dan ook in de toekomst een mooi plein maken waar auto-tjes en trams komen te rijden.
Maar dat is de hele verre toekomst , moet eerst nog een hele hoop andere dingen gemaakt worden, dus hoef me niet te vervelen.
Kom anders eens een keertje gezellig langs, in het echt is het toch weer wat anders dan op de foto's.
Kan je het eens bekijken met een lekker bakkie koffie erbij.
Mijn adres staat op de lijst met clubleden, moet je eerst maar even bellen of ik thuis ben.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Heb idd lekker de ruimte, kan er wat moois van maken.
Als je die bovenste foto bekijkt van de laatste 2 die ik geplaatst heb, dan komt het stationsgebouw aan de rechterkant, daar wil ik dan ook in de toekomst een mooi plein maken waar auto-tjes en trams komen te rijden.
Maar dat is de hele verre toekomst , moet eerst nog een hele hoop andere dingen gemaakt worden, dus hoef me niet te vervelen.
Kom anders eens een keertje gezellig langs, in het echt is het toch weer wat anders dan op de foto's.
Kan je het eens bekijken met een lekker bakkie koffie erbij.
Mijn adres staat op de lijst met clubleden, moet je eerst maar even bellen of ik thuis ben.
Met vriendelijke groet,
Peter.
Beste mensen,
Het is weer een tijdje geleden dat ik wat foto's heb geplaatst, dus hier weer even een update.
De sporen die rondlopen ( incl. alle sporen van de 2 grote stations ) zijn gelegd en bedraad.
De draden van de bezetmelders hangen bij de printborden, en de bedrading van de wissels moet ik nog verlengen naar de printborden.
Dus beetje bij beetje gaan we steeds een stapje verder.
Afgelopen week heb ik ook de eerste partij printen van rosoft binnen gekregen, dus kunnen die ook geplaatst en aangesloten worden.
En als alles is aangesloten, dan hopen dat alles meteen goed werkt.
Ik denk er ook over om binnenkort iTrain aan te schaffen om de baan aan te sturen, kan ik er alvast een beetje mee gaan spelen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Het is weer een tijdje geleden dat ik wat foto's heb geplaatst, dus hier weer even een update.
De sporen die rondlopen ( incl. alle sporen van de 2 grote stations ) zijn gelegd en bedraad.
De draden van de bezetmelders hangen bij de printborden, en de bedrading van de wissels moet ik nog verlengen naar de printborden.
Dus beetje bij beetje gaan we steeds een stapje verder.
Afgelopen week heb ik ook de eerste partij printen van rosoft binnen gekregen, dus kunnen die ook geplaatst en aangesloten worden.
En als alles is aangesloten, dan hopen dat alles meteen goed werkt.
Ik denk er ook over om binnenkort iTrain aan te schaffen om de baan aan te sturen, kan ik er alvast een beetje mee gaan spelen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
-
Beste Peter,
Kijk eens wat een vooruitgang!
Mooi en alles netje weggewerkt.
Ben benieuwd naar je vervolg.
Groet,
Arjan
Kijk eens wat een vooruitgang!
Mooi en alles netje weggewerkt.
Ben benieuwd naar je vervolg.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Volg ons op Facebook
Ik ben ondertussen weer wat opgeschoten, dus hier zijn weer wat verse screenshots.
Onder de baan heb ik nu 3 borden gemaakt voor de printen.
Ik heb ze ruim genomen, want in de toekomst zullen er nog aardig wat printen bijkomen.
Ik ben zeer tevreden met de printen van RoSoft en de perfecte service die Wim verleend.
Ik heb ondertussen ook iTrain Professional aangeschaft, de baan die er nu ligt erin gezet en alles ingesteld.
Nu ben ik bezig om wat test route's er in te zetten en kijken hoe de treinen rijden.
Het is even een klus om alles goed erin te zetten, zoals de verbindingen tussen de blokken enz., maar het is een schitterend programma.
Ik ben ook bezig met de voorbereidingen om het station Den Haag Holland spoor na te gaan bouwen, maar ik ben nog op zoek naar platen met NL stoeptegels, want ik wil natuurlijk nederlandse perrons gaan maken.
Weet iemand toevallig waar ik die NL stoeptegels kan bestellen, anders zit ik er over te denken om die op de perrons te gaan spuiten met een airbrush.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Onder de baan heb ik nu 3 borden gemaakt voor de printen.
Ik heb ze ruim genomen, want in de toekomst zullen er nog aardig wat printen bijkomen.
Ik ben zeer tevreden met de printen van RoSoft en de perfecte service die Wim verleend.
Ik heb ondertussen ook iTrain Professional aangeschaft, de baan die er nu ligt erin gezet en alles ingesteld.
Nu ben ik bezig om wat test route's er in te zetten en kijken hoe de treinen rijden.
Het is even een klus om alles goed erin te zetten, zoals de verbindingen tussen de blokken enz., maar het is een schitterend programma.
Ik ben ook bezig met de voorbereidingen om het station Den Haag Holland spoor na te gaan bouwen, maar ik ben nog op zoek naar platen met NL stoeptegels, want ik wil natuurlijk nederlandse perrons gaan maken.
Weet iemand toevallig waar ik die NL stoeptegels kan bestellen, anders zit ik er over te denken om die op de perrons te gaan spuiten met een airbrush.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
-
hoi peter
dat ziet er goed uit!
je weet zelf wel hoe belangrijk het is om je bedrading netjes weg te werken!
zie je volgende week donderdag wel weer?
groeten richard
dat ziet er goed uit!
je weet zelf wel hoe belangrijk het is om je bedrading netjes weg te werken!
zie je volgende week donderdag wel weer?
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Hoi Richard,
Het is zeker heel belangrijk om de bedrading netjes weg te werken.
En niet te vergeten, een goeie administratie hoe en waar alles aangesloten is.
Donderdagavond was ik helaas verhinderd, maar hopelijk kan ik volgende week weer gezellig naar de Delftse modelbouw club komen.
Groetjes,
Peter Bl.
Het is zeker heel belangrijk om de bedrading netjes weg te werken.
En niet te vergeten, een goeie administratie hoe en waar alles aangesloten is.
Donderdagavond was ik helaas verhinderd, maar hopelijk kan ik volgende week weer gezellig naar de Delftse modelbouw club komen.
Groetjes,
Peter Bl.
Strak werk peter ziet er netjes uit die bedrading.
Ben je niet bang dat de sporen achter op de tafel je gaan ergeren?
Als er iets ontspoort dan moet je altijd via de onderkant van de tafel er naar toe.
Zou ik persoonlijk nooit voor kiezen.
Ben je niet bang dat de sporen achter op de tafel je gaan ergeren?
Als er iets ontspoort dan moet je altijd via de onderkant van de tafel er naar toe.
Zou ik persoonlijk nooit voor kiezen.
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Hoi Marco,
Nee hoor, ben ik niet zo bang voor, tot nu toe nog geen ontsporing gehad op de sporen achteraan.
En het is best wel ruim onder de baan, dus mocht het eens gebeuren, dan is dat geen probleem, het is maar waar je voor kiest.
Groetjes,
Peter Bl.
Nee hoor, ben ik niet zo bang voor, tot nu toe nog geen ontsporing gehad op de sporen achteraan.
En het is best wel ruim onder de baan, dus mocht het eens gebeuren, dan is dat geen probleem, het is maar waar je voor kiest.
Groetjes,
Peter Bl.
Hoi Peter,
Dat is vakwerk, zoals je die prints heb gemonteerd. Je gaat als een trein. Dat belooft een prachtige baan te worden.
Wat die stoeptegels betreft: Kijk eens hier: http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 887.0.html
Gerco maakt ze op bestelling. Je kunt hem mailen.
Ik zie je donderdag weer op de club
Groeten,
Ben
Dat is vakwerk, zoals je die prints heb gemonteerd. Je gaat als een trein. Dat belooft een prachtige baan te worden.
Wat die stoeptegels betreft: Kijk eens hier: http://forum.beneluxspoor.net/index.php ... 887.0.html
Gerco maakt ze op bestelling. Je kunt hem mailen.
Ik zie je donderdag weer op de club
Groeten,
Ben
M.v.g. Ben
-
hoi peter
zijn er nog vorderingen?
ik zit met spanning weer op nieuwe foto's te wachten
groeten richard
zijn er nog vorderingen?
ik zit met spanning weer op nieuwe foto's te wachten
groeten richard
Hoi Ben en Richard,
Ik heb besloten om zelf NL perrons te gaan maken.
De perrons ga ik eerst frezen met een kleine frees tafeltje van dremel.
De airbrush heb ik ook al binnen, maar een aantal spullen ( zoals verf enz. ) heb ik dinsdag 13 Maart bij Conrad besteld, maar nog steeds niet ontvangen, terwijl alles in voorraad was.
Maar goed, gewoon maar afwachten en geduld hebben, dan komt alles weer goed.
Als jullie het leuk vinden zal ik stap voor stap laten zien d.m.v. foto's hoe ik die perrons ga maken.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Ik heb besloten om zelf NL perrons te gaan maken.
De perrons ga ik eerst frezen met een kleine frees tafeltje van dremel.
De airbrush heb ik ook al binnen, maar een aantal spullen ( zoals verf enz. ) heb ik dinsdag 13 Maart bij Conrad besteld, maar nog steeds niet ontvangen, terwijl alles in voorraad was.
Maar goed, gewoon maar afwachten en geduld hebben, dan komt alles weer goed.
Als jullie het leuk vinden zal ik stap voor stap laten zien d.m.v. foto's hoe ik die perrons ga maken.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
-
- Elektronica/Commercieel
1 perron heb ik het afgelopen weekend al gefreesd, en ik vind het wel geslaagd.
Het moet nog wel eventjes wat glad geschuurd worden.
Dit is het frees bankje van dremel, wel een handig dingetje.
Het geeft wel een hoop troep, dus de rest moet ik komende week in de tuin gaan doen, wordt toch lekker weertje.
Dit is dan het eerste perron die ik gefreesd heb en nog wat geschuurd moet worden.
Later volgen meer foto's.
Groetjes,
Peter Bl.
Het moet nog wel eventjes wat glad geschuurd worden.
Dit is het frees bankje van dremel, wel een handig dingetje.
Het geeft wel een hoop troep, dus de rest moet ik komende week in de tuin gaan doen, wordt toch lekker weertje.
Dit is dan het eerste perron die ik gefreesd heb en nog wat geschuurd moet worden.
Later volgen meer foto's.
Groetjes,
Peter Bl.
Laatst gewijzigd door peterbl op 27 apr 2012 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Dus jij bent ook de baas thuisHet geeft wel een hoop troep, dus de rest moet ik komende week in de tuin gaan doen, wordt toch lekker weertje.
Leuk idee die perrons maken mbv. de dremel.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Ik voelde me toen al niet zo lekker, dus ik vreesde dat ik ziek zou worden.
En ja hoor, helaas kwam het uit.
Maar alle gekheid op een stokkie, heb het ff veranderd Jos, was een typfoutje.
Maar nadat ik me weer wat beter voelde ben ik weer vrolijk verder gegaan met de perrons, en die van het grote station HS zijn al bijna klaar.
Alleen nog een keer gaten in maken voor de trappen en liften, dan kunnen ze definitief worden vast geplakt.
Groetjes,
Peter Bl.
En ja hoor, helaas kwam het uit.
Maar alle gekheid op een stokkie, heb het ff veranderd Jos, was een typfoutje.
Maar nadat ik me weer wat beter voelde ben ik weer vrolijk verder gegaan met de perrons, en die van het grote station HS zijn al bijna klaar.
Alleen nog een keer gaten in maken voor de trappen en liften, dan kunnen ze definitief worden vast geplakt.
Groetjes,
Peter Bl.
-
hoi peter
die perrons zijn erg mooi geworden
groeten richard
die perrons zijn erg mooi geworden
groeten richard
-
Beste Peter,
Met bewondering naar je project van de perrons te kijken, erg mooi
Groet,
Arjan
Met bewondering naar je project van de perrons te kijken, erg mooi
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
Volg ons op Facebook
Volg ons op Facebook
Nu de perrons klaar zijn ben ik begonnen om een proefopstelling te maken van station sloterdijk, die ik globaal wil namaken.
Ik wil het station op een grote plaat maken, zodat ik in de toekomst, als er iets kapot zou gaan zoals verlichting ofzo,
dat ik dan het station er uit kan schuiven om op de werkbank te repareren.
Het is een heel gepuzzel, vandaar dat ik eerst even een proef opstelling heb gemaakt voordat ik het station definitief ga maken.
Aan de voorzijde komt de grote glazen hal, en onder de sporen komt een tussen verdieping waaronder winkeltjes gaan komen.
Vanuit de hal komt een brede trap naar de tussenverdieping, en vandaar komen 2 trappen naar links, en 2 trappen naar rechts naar de perrons.
Beneden ( links ) voor de winkeltjes komen 2 liften, zodat ook invaliden op de perrons kunnen komen.
Dat is een beetje wat ik gedachten heb, mochten jullie mischien nog leuke ideeen hebben, dan hoor ik dat graag.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien ben ik ook alvast begonnen met de overkappingen van de perrons.
Ook deze zijn nog lang niet klaar natuurlijk, en staan ook nog los.
Met vriendelijke groet,
Peter bl.
Ik wil het station op een grote plaat maken, zodat ik in de toekomst, als er iets kapot zou gaan zoals verlichting ofzo,
dat ik dan het station er uit kan schuiven om op de werkbank te repareren.
Het is een heel gepuzzel, vandaar dat ik eerst even een proef opstelling heb gemaakt voordat ik het station definitief ga maken.
Aan de voorzijde komt de grote glazen hal, en onder de sporen komt een tussen verdieping waaronder winkeltjes gaan komen.
Vanuit de hal komt een brede trap naar de tussenverdieping, en vandaar komen 2 trappen naar links, en 2 trappen naar rechts naar de perrons.
Beneden ( links ) voor de winkeltjes komen 2 liften, zodat ook invaliden op de perrons kunnen komen.
Dat is een beetje wat ik gedachten heb, mochten jullie mischien nog leuke ideeen hebben, dan hoor ik dat graag.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien ben ik ook alvast begonnen met de overkappingen van de perrons.
Ook deze zijn nog lang niet klaar natuurlijk, en staan ook nog los.
Met vriendelijke groet,
Peter bl.
Ondertussen ben ik begonnen met het bouwen van het station Sloterdijk.
Het gaat er al een beetje op lijken, maar het is nog lang niet klaar natuurlijk.
Maar ik dacht, laat ik weer even wat foto's plaatsen.
Komende week weer even een lading profieltjes enz. halen om verder te bouwen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Het gaat er al een beetje op lijken, maar het is nog lang niet klaar natuurlijk.
Maar ik dacht, laat ik weer even wat foto's plaatsen.
Komende week weer even een lading profieltjes enz. halen om verder te bouwen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Omdat ik moet wachten met verder gaan aan het station totdat ik spulletjes binnen hebt die ik besteld heb, ben ik weer verder gegaan met het bouwen van de aftakkingen naar de binnensporen en goederen spoor.
Dus moet ik eerst alles gaan bedekken met isolatie, is weer een hele klus.
Is wel lekker dat ik af en toe kan afwisselen, dan weer knutselen aan het station, en dan weer werken aan de sporen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Dus moet ik eerst alles gaan bedekken met isolatie, is weer een hele klus.
Is wel lekker dat ik af en toe kan afwisselen, dan weer knutselen aan het station, en dan weer werken aan de sporen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.