Hoi,
Ik heb een ESU SwitchPilot Servo geïnstalleerd. Spanning erop (van een aparte trafo) en de baanspanning (voor de digitale (motorola) signalen).
Vervolgens op het programmeer knopje drukken, ding knippert, ik kies 61 als eerste adres op mijn MobileStation en klaar.
Servo'tjes eraan en jawel: werken prima. Alleen zou ik zowel snelheid als uitslag willen instellen en dat kan weer handmatig, door op de progammeerknop te drukken, even wachten en dan knippert het bijbehorende ledje en zou led 1 gaan branden zodat ik servo 1 kan aanpassen. Helaas gebeurt dat niet: programmeer ledje blijft knipperen en ik krijg geen kans om de servo in te stellen.
Wat doe ik mis?
Bart
Handmatig programmeren ESU SwitchPilot Servo
-
Re: Handmatig programmeren ESU SwitchPilot Servo
Hi Bart ,
ik denk dat je de handleiding gelezen hebt .
ik kwam bij het esu forum de volgende vergelijkbare vraag met antwoord tegen .
vraag :
Jetzt aber das Problem, beim Versuch das erste Servo in die Anlage einzubauen stellte ich fest dass eine Korrektur der Einstellung notwendig ist, also Programmiertaste ca. 4 Sekunden gedrückt, die LED blinkt, leider nicht wie angegeben bzw. wie beim ersten Programmieren "kurz, kurz, Pause, kurz, kurz usw." sondern "kurz, kurz, kurz usw. " in einem gleichmässigen Rhytmus von knapp 2 mal Blinken pro Sekunde.
Bei weiterem Drücken auf den Programmiertaster passiert nichts mehr, es gehen keine LED's der Servo's an, kein Programmieren ist mehr möglich.
Diesen Zustand kann ich nur beenden wenn ich den SPS von der Stromversorgung trenne.
antwoord :
drücke den Programmiertaste mal solange bis auch die LED des 1. Ausgang mit an ist. Dann solltest du die Einstellungen machen können.
groet
Rob S.
ik denk dat je de handleiding gelezen hebt .
ik kwam bij het esu forum de volgende vergelijkbare vraag met antwoord tegen .
vraag :
Jetzt aber das Problem, beim Versuch das erste Servo in die Anlage einzubauen stellte ich fest dass eine Korrektur der Einstellung notwendig ist, also Programmiertaste ca. 4 Sekunden gedrückt, die LED blinkt, leider nicht wie angegeben bzw. wie beim ersten Programmieren "kurz, kurz, Pause, kurz, kurz usw." sondern "kurz, kurz, kurz usw. " in einem gleichmässigen Rhytmus von knapp 2 mal Blinken pro Sekunde.
Bei weiterem Drücken auf den Programmiertaster passiert nichts mehr, es gehen keine LED's der Servo's an, kein Programmieren ist mehr möglich.
Diesen Zustand kann ich nur beenden wenn ich den SPS von der Stromversorgung trenne.
antwoord :
drücke den Programmiertaste mal solange bis auch die LED des 1. Ausgang mit an ist. Dann solltest du die Einstellungen machen können.
groet
Rob S.
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
Nog langer drukken dus, als ik het goed begrijp. Morgen eens kijken. Dank!
Bart
Bart
In de handleiding staat het inderdaad verkeerd. Je moet net zo lang drukken tot het ledje als volgt knippert: flits, flits, pauze, flits, flits, pauze, enz. Het ledlampje van servo 1 blijft vervolgens ook constant branden en je kunt vervolgens je gewenste instellingen invoeren. Succes!