mijn n baan
Re: mijn n baan
Hoi Michiel,
Als je wisseldecoders wilt gebruiken kan dat gewoon met je Profi-Boss. Het kan ook via de PC, dan moet je een programma als bijv. Koploper gebruiken. (maar of Koploper ook werkt met een Profi-Boss betwijfel ik eigenlijk)
Als je wisseldecoders wilt gebruiken kan dat gewoon met je Profi-Boss. Het kan ook via de PC, dan moet je een programma als bijv. Koploper gebruiken. (maar of Koploper ook werkt met een Profi-Boss betwijfel ik eigenlijk)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
Okee dus het maakt eichenlijk niet uit welk besturing programa gebruikt.
Groet michiel.
Okee dus het maakt eichenlijk niet uit welk besturing programa gebruikt.
Groet michiel.
Re: mijn n baan
In principe niet, maar er blijven uitzonderingen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
gister naar de ikea geweest om twee kasten te halen voor mijn gereedschap en anderen spullen.
Want mijn moeder wordt er helemaal gek van .
Hier de foto
En ik ben verder gegaan met de oprit.
hier twee foto,s
Eindelijk hij rijdt goed omhoog . Nu nog naar beneden
Groet michiel
gister naar de ikea geweest om twee kasten te halen voor mijn gereedschap en anderen spullen.
Want mijn moeder wordt er helemaal gek van .
Hier de foto
En ik ben verder gegaan met de oprit.
hier twee foto,s
Eindelijk hij rijdt goed omhoog . Nu nog naar beneden
Groet michiel
Re: mijn n baan
Nu daar heb ik geen enkele twijfel over, de Profi-Boss is een Loconet systeem (centrale) en kan via een LocoNet-Interface (LocoBuffer) worden aangesloten op de PC waarop een programma werkt wat het LocoNet-Protocol ondersteund. De LocoNet-Interface is op de wel bekende plaats te vinden.shoven schreef:Hoi Michiel,
Als je wisseldecoders wilt gebruiken kan dat gewoon met je Profi-Boss. Het kan ook via de PC, dan moet je een programma als bijv. Koploper gebruiken. (maar of Koploper ook werkt met een Profi-Boss betwijfel ik eigenlijk)
Mvg
Wim.
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
hallo
hier weer twee foto,s
hier een brug moet alleen nog een deel bij.
En er moeten daar nog wat dingen gebeuren.
en hier een foto van een bocht die heb ik nu anders gemaakt
groet michiel
hier weer twee foto,s
hier een brug moet alleen nog een deel bij.
En er moeten daar nog wat dingen gebeuren.
en hier een foto van een bocht die heb ik nu anders gemaakt
groet michiel
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
ik ga denk ik de tunel portalen nog dunner maken want het is erg groot dat gat.
Iemand nog een idee hoe ik dat grijs kan verf want het zijn aarde werke steentjes.
Trouwens ben heel erg tevreden over de oprit nu nog aleen de tandrad lok en klaar is kees
Maar eerst spaar ik voor de minitrix tee met sound.
Ik moet aleen nog goed sparen .
Groet michiel
ik ga denk ik de tunel portalen nog dunner maken want het is erg groot dat gat.
Iemand nog een idee hoe ik dat grijs kan verf want het zijn aarde werke steentjes.
Trouwens ben heel erg tevreden over de oprit nu nog aleen de tandrad lok en klaar is kees
Maar eerst spaar ik voor de minitrix tee met sound.
Ik moet aleen nog goed sparen .
Groet michiel
Re: mijn n baan
Koop een bus grijze verg op waterbasis, doe een beetje in een bakje en verdun het met water. Nu een aantal lagen aanbrengen totdat het de kleur heeft die je wil.
En goed sparen he
Groetjes,
Jos
En goed sparen he
Groetjes,
Jos
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
-
- Berichten: 274
- Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
- Locatie: Goor
Re: mijn n baan
hoi michiel,
Ik heb nog wel wat tunnelportalen over, want ik heb geen berglandschap.Als je mij je adres doet dan verzend ik ze kostenloos naar je toe Uiteraard alleen als je er wat mee doet. Veel plezier met het verder bouwen van je baan.
Ik heb nog wel wat tunnelportalen over, want ik heb geen berglandschap.Als je mij je adres doet dan verzend ik ze kostenloos naar je toe Uiteraard alleen als je er wat mee doet. Veel plezier met het verder bouwen van je baan.
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
ik zou ze heel graag willen .
wacht Ik zal wel een pb sturen.
fijn dat je ze ook nog kosteloos verstuurt
Groet michiel
ik zou ze heel graag willen .
wacht Ik zal wel een pb sturen.
fijn dat je ze ook nog kosteloos verstuurt
Groet michiel
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
hier weer wat foto,s van onderanderen mijn heuvel.
heuvel
tunnelportalen met veel dank aan haverkatrans
portaal 1
portaal 2
het ziet er al veel beter uit
dit waren mijn foto,s
Groet michiel
hier weer wat foto,s van onderanderen mijn heuvel.
heuvel
tunnelportalen met veel dank aan haverkatrans
portaal 1
portaal 2
het ziet er al veel beter uit
dit waren mijn foto,s
Groet michiel
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
De foto,s zijn wat klein ben nog een beetje aan het expirimenteren met de grote .
groet michiel
De foto,s zijn wat klein ben nog een beetje aan het expirimenteren met de grote .
groet michiel
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: mijn n baan
Maak niet uit Michiel,
Het gaat om het idee en zonodig zet ik de loep erop.
Veel succes verder
Rob
Het gaat om het idee en zonodig zet ik de loep erop.
Veel succes verder
Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: mijn n baan
Hoi Michiel,
Het idee van het gebruik van een tandrad is leuk, ik zou persoonlijk de tandradrails door laten lopen t/m het eerste station zodat je met het tandradlokje kunt pendelen. Zo blijft het er natuurgetrouwer uit zien. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om van het station een apart spoor aan te leggen die je omhoog wilt laten lopen.
Op dit moment van schrijven ben ik mijn oude baan met berg, waarbij een spiraal in de berg omhoog klimt en via een andere spiraal weer naar beneden kan rijden. Hierbij heb ik als maximale stijging 2,5% aangehouden (dus elke meter 2,5 cm omhoog). Elke lok die ik bezat ging zelfs met meerdere wagons omhoog, maar de aller nieuwste aanwinst van Fleischmann met vliegwiel (incl. bijbehorende wagons) verdomde het om door de eerste bocht omhoog te gaan. Voor mij was dat een reden om de baan af te breken en te beginnen aan modules. Als ik nu een helling maak zal dat nog minder snel klimmen dan de eerst aangehouden stijging van 2,5% en in bochten de stijging zo minimaal mogelijk te laten zijn.
Volgens mij hebben de tandrad-locomotieven ook geen antislipbandjes, dus dat zou problemen kunnen opleveren op baanvakken zonder tanden.
Veel plezier met het bouwen van je baan en uiteraard veel rijplezier.
Groet,
Marcel
Het idee van het gebruik van een tandrad is leuk, ik zou persoonlijk de tandradrails door laten lopen t/m het eerste station zodat je met het tandradlokje kunt pendelen. Zo blijft het er natuurgetrouwer uit zien. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om van het station een apart spoor aan te leggen die je omhoog wilt laten lopen.
Op dit moment van schrijven ben ik mijn oude baan met berg, waarbij een spiraal in de berg omhoog klimt en via een andere spiraal weer naar beneden kan rijden. Hierbij heb ik als maximale stijging 2,5% aangehouden (dus elke meter 2,5 cm omhoog). Elke lok die ik bezat ging zelfs met meerdere wagons omhoog, maar de aller nieuwste aanwinst van Fleischmann met vliegwiel (incl. bijbehorende wagons) verdomde het om door de eerste bocht omhoog te gaan. Voor mij was dat een reden om de baan af te breken en te beginnen aan modules. Als ik nu een helling maak zal dat nog minder snel klimmen dan de eerst aangehouden stijging van 2,5% en in bochten de stijging zo minimaal mogelijk te laten zijn.
Volgens mij hebben de tandrad-locomotieven ook geen antislipbandjes, dus dat zou problemen kunnen opleveren op baanvakken zonder tanden.
Veel plezier met het bouwen van je baan en uiteraard veel rijplezier.
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
voor spirale heb ik geen ruimte(helaas).
Die lokomotief die hoeft niet omhoog in de bocht.
ja veel rijplezier heb ik al .
Groet michiel
voor spirale heb ik geen ruimte(helaas).
Die lokomotief die hoeft niet omhoog in de bocht.
ja veel rijplezier heb ik al .
Groet michiel
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: mijn n baan
Marcel,vantongeren schreef:
Op dit moment van schrijven ben ik mijn oude baan met berg, waarbij een spiraal in de berg omhoog klimt en via een andere spiraal weer naar beneden kan rijden. Hierbij heb ik als maximale stijging 2,5% aangehouden (dus elke meter 2,5 cm omhoog). Elke lok die ik bezat ging zelfs met meerdere wagons omhoog, maar de aller nieuwste aanwinst van Fleischmann met vliegwiel (incl. bijbehorende wagons) verdomde het om door de eerste bocht omhoog te gaan. Voor mij was dat een reden om de baan af te breken en te beginnen aan modules. Als ik nu een helling maak zal dat nog minder snel klimmen dan de eerst aangehouden stijging van 2,5% en in bochten de stijging zo minimaal mogelijk te laten zijn.
Welke loc is het? ik zeg zo voor de vuist weg dat het niet kan, bij mij rijdt een 185er met 10 beladen 4 assige container wagons rijdt hier gewoon naar boven in R2 met 3% stijging. En dat doen mijn andere locs ook allemaal behalve de Kato Class66 want die heeft geen antislip. Zoals je waarschijnlijk weet rij ik tijdperk V-VI dus stoom is uit den boze. Evenals gaat dit niet op voor de kleiener locs zoals een 6400
Uiteraard is het beter met lagere percentages te rijden maar dan kan je niet meer van R1-R2 gebruik maken en dan gaat ten koste van je ruimte.
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 06 jul 2009 08:34
- Locatie: Maartensdijk
Re: mijn n baan
@R Fogers. Het is de 7071 met de 8090, 8091, 8092 en 809301 van Fleischmann. Met de andere loks/sets heb ik geen last gehad kwa klimmen.
Stoom hoeft ook in tijdperk IV niet uit den boze te zijn, al is het maar een museumlijntje
Stoom hoeft ook in tijdperk IV niet uit den boze te zijn, al is het maar een museumlijntje
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
ik zal nog is gaan kijken of het lukt in zijn eentje komt hij namelijk wel om hoog maar niet met een wagon.
Groet michiel
ik zal nog is gaan kijken of het lukt in zijn eentje komt hij namelijk wel om hoog maar niet met een wagon.
Groet michiel
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: mijn n baan
Marcel, ja kleine loc met 2 assen aangedreven dan wordt he al een beetje kritiek netz zoals met de Sik. Ik heb alleen grote jongens. Maar maakt niet uit, het is een hobby met verschillende insteken.vantongeren schreef: Het is de 7071 met de 8090, 8091, 8092 en 809301 van Fleischmann. Met de andere loks/sets heb ik geen last gehad kwa klimmen.
Ok maar hier heeft railpro alle zooi opgeruimd en vanuit het parlement wordt alleen steun aan banken gegeven......Stoom hoeft ook in tijdperk IV niet uit den boze te zijn, al is het maar een museumlijntje
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Onderwerp starter - Berichten: 166
- Lid geworden op: 03 mar 2009 21:27
- Locatie: leiden
Re: mijn n baan
Hallo
Hier weer een update
Ik ben aan de slag gegaan met de heuvel.
Ik zal even uileggen hoe ik het heb gedaan.
1. Eerst met kippen gaas vorm geven.
2. Vervolgens met gipsverband (uit de goedkopen hobby winkel natuurlijk ) er over heen
3. Dan met albestine muur vuller om het extra stevig te maken.
4. Dan met tamiya verf spuitbussen bruin en kaki
waarom twee kleuren de grond is ook niet 1 kleur.
5. Ben ik nog niet moet nog gras kopen
hier de foto.
Die witten plekjes moet ik nog bij werken ik had nog iet met piepsschuim gedaan maar dat was geen suces.
helemaal links zie je mijn medailes
Groet Michiel
Hier weer een update
Ik ben aan de slag gegaan met de heuvel.
Ik zal even uileggen hoe ik het heb gedaan.
1. Eerst met kippen gaas vorm geven.
2. Vervolgens met gipsverband (uit de goedkopen hobby winkel natuurlijk ) er over heen
3. Dan met albestine muur vuller om het extra stevig te maken.
4. Dan met tamiya verf spuitbussen bruin en kaki
waarom twee kleuren de grond is ook niet 1 kleur.
5. Ben ik nog niet moet nog gras kopen
hier de foto.
Die witten plekjes moet ik nog bij werken ik had nog iet met piepsschuim gedaan maar dat was geen suces.
helemaal links zie je mijn medailes
Groet Michiel
Laatst gewijzigd door michiel1995 op 12 aug 2009 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.