Loc defect????

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
dany

Loc defect????

Bericht door dany »

Gisteren was één van mijn locs netjes aan het rijden en plots stopte de loc en begonnen de lichten voor en achter afwisselend te flitsen. Sindsdien is het ding niet meer aan de praat te krijgen.
heeft iemand een idee wat dit zou kunnen betekenen?
Groetjes,

Dany

Lemland

Re: Loc defect????

Bericht door Lemland »

Is hij digitaal? Misschien is er sprake van overbelasting?

Bart

FidOo

Bericht door FidOo »

Dany, iets meer info is wel prettig..
Digitaal? (ga ik vanuit want anders knipperen je lichten niet om en om).
Welk Type lok en welk merk e.d.

Maar dit duidt op kortsluiting in de lok. Is er iets aan veranderd, heb je hem open gehad?
reed hij toevallig over een wissel?

PS dit staat in het boekje van de Decoder....!

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
dany

Bericht door dany »

Goede morgen,

hier iets meer info over de loc in kwestie:

Ze is inderdaad digitaal. Het is een Fleischmann. Ze was oorspronkelijk analoog, en voorzien van een stekkerverbinding voor een decoder. Dan is er achteraf een Viesmann decoder ingebouwd.

Ze heeft reeds een hele tijd probleemloos gelopen, ook over het stuk spoor waar het nu is gebeurd. Op dat stuk zit er geen wissel of iets anders. Dit stuk spoor wordt door de andere locs ook probleemloos bereden.

In de handleiding heb ik iets gelezen dat CV30 kan uitgelezen worden om een foutmelding te herkennen, dat heb ik geprobeerd en het ziet er allemaal ok uit.

Iemand een idee?

Groetjes en bedankt,

Dany

martinb

Bericht door martinb »

Maak de loc eens open en draai met de hand de motor eens rond. Gaat dat wel goed en (als je de motor met de hand een paar rondjes hebt laten draaien) rijdt hij dan weer OK?

De foutmelding die je n.a.w. krijgt = "kortsluiting". Zeer algemene melding waar je niet echt iets mee kunt dan even verder zoeken naar de oorzaak van die "kortsluiting". :?

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Michiel

Bericht door Michiel »

Ik vermoed dat de collector vol koolstofprut zit. Ik zou de motor eens schoon maken. Dus, motor demonteren, koolborsteltjes eruit, motor in een bokaal met wasbenzine een paar uur laten weken, en met een tandborstel de collector nog eens goed afpoetsen, vooral tussen de lamellen. Alles monteren, en ik vermoed dat ze weer rijdt als een zonnetje. Succes!

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Plaats reactie