Grrrrrr.....ik probeer wel opnieuw te beginnen, maar dan geen monsterupdate. Gewoon een update in een paar delen, want ik was zojuist dus alles kwijt. En dat terwijl ik het altijd goed op sla. Naja......
(voor de tweede keer)
Ik was dus lekker aan het bouwen gisteren in de zon. Dat is echt prima te doen zo in mijn (nieuwe) tuin. Dus na het ontbijt hatseklats de modules eens buiten opgebouwd.....
Toen ben ik direct aan bak 4 begonnen. Dat is mijn laatste projectje. Deze bak -jullie hoorden het al via Robert- moet de 180 degr. boog zijn richting de schaduwsporen. De opstelsporen komen bijeen via een wisselstraat en daarna gaat het over in het schaduwstation, wat ik nog compleet moet bouwen.
...en hier komen de sporen samen. De wissels moeten nog wel aangesloten worden. Thank-God geen bovenleiding hier, want dit is een 'onzichtbaar' stuk. De sporen verdwijnen namelijk onder een rangeerterrein/tunnel idee.
Met nieuwe bovenleiding en groen tussen de rails. Dat was een klusje van gisteren....
Die bovenleiding moet je uiteraard wel even testen.....
Ook als je met verkanting werkt, wat ik toegepast heb op de sporen waar met snelheid wordt gereden, moet je de bovenleiding goed en minuscuul 'tunen'. Anders slaat het schuitje van de pantograaf tegen een uithouder aan. In het grootbedrijf passen ze ook wat tune-werk toe om schade te voorkomen....
En iets meer sfeer in het plaatje. Voorlopig is dit het einde van de bovenleiding, want ik moet nu eerst weer spullen aanschaffen voordat ik verder kan. Jammer, maar helaas.
Ook heb ik gisteren en eergisteren wat meer scenery-klusjes gedaan. Dus beetje groenen, planten, verven....mijn favoriete klusjes zoals de meesten van jullie wel weten.....
Dit was ook een leuk klusje om te maken. De gare betonweg valt hier helemaal uit elkaar, met zand en onkruid overal tussendoor.
Ik laat het nu even hierbij. Ik heb voldoende treinenfoto's, maar die post ik straks wel even want anders is weer alles weg......dit was dus het ' nuttige' deel van de update met de bouwvoortgang. De treinen komen straks.....
Grtz,
J.