Hoi volgers,
@wim
Ik ben niet ziek geweest, het is meer een combinatie van persoonlijke omstandigheden en een modelspoor dip.
Ik kon geen goed baanplan bedenken, waardoor ik er even geen zin meer in had.
Ondertussen ben ik wel bezig geweest met het ontwikkelen van een Arduino Analoge modelbaan sturing.
Dit baanplan is de eerste idee voor mijn nieuwe modelspoorbaan "Laubenstein"
Het nieuwe baanplan.
Dit is het idee van dit baanplan.
Voor de duidelijkheid is dit een pure fantasie baan, en heeft niets te maken met een weergave van een bestaand traject.
Via de paradebaan (hoofdspoor) komt 2 keer per dag een goederen trein aan om lege wagons af te leveren en volle wagons mee terug te nemen, op de zijlijn worden de lege wagons door de lokale treindienst verder vervoerd naar de diverse locaties op de zijlijn en de volle weer naar het ophaal punt worden meegenomen.
Tussen de verschillende goederen loodsen, fabriek, houtzagerij, grindgroeve, steengroeve enz. moet nog bepalen welke ik wil gaan gebruiken, liefst allemaal, helaas is daar geen ruimte voor, rijden kleine stoomlocomotieven van de locale treindienst om de verschillende goederen wagons te vervoeren naar verschillende locaties.
Voor het passagiers gedeelte geld eigenlijk hetzelfde.
Meerdere keren per dag stopt er een passagiers trein op het station, de diesel locomotief word losgekoppeld en op een kopspoor in de wacht gezet, waarna de lokale treindienst de rijtuigen overneemt, omdat de zware locomotieven niet op het zijspoor kunnen rijden vanwege de krappe bochten in het traject en het gewicht van de diesel locomotieven, de rijtuigen zijn door de DB aangepast voor het rijden op dit traject.
De lokale treindienst rijden tussen de verschillende stations op het traject, je ziet een klein gedeelte van dit traject, en komt weer bij het hoofdstation aan om de rijtuigen te laten overnemen door de diesel locomotieven van de DB.
Die dan weer naar de paradebaan (hoofdspoor) rijd.
Alle locomotieven zullen de kop moeten maken om naar de paradebaan te kunnen rijden.
Ik hoop dat het baanplan een beetje duidelijk is voor iedereen.
Ik sta altijd open voor op/aanmerkingen en aanvullingen van dit baanplan.
Mvg Paul