Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door shoven »

evo schreef:
Jeroen schreef:Werk dus nooit met een deadline!
Dat is inderdaad de meest betrouwbare methode om nooit meer deadlines te missen :lol:
Daar probeer ik ze op mijn werk ook van te overtuigen. Ze trappen er nog steeds niet in. :?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Detlev »

Het is ook de beste methode om nooit meer deadlines te halen


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Deadline of niet, maar alles werkt vooralsnog wel. Dan heb ik het over de servo's icm de puntstukschakeling. Beetje finetunen was nog wel nodig. De ServoSwitch schakelt nog altijd met het in en uitschakelen van de spanning. Dat is erg vervelend, want ik had liever gezien dat alles blijft zoals het lag voordat je de spanning uitschakelt. Naja....beetje proberen maar weer.

Zojuist pauzeer ik even van een goede middag bovenleiding aanleggen. Het is de laatste bovenleiding in het stationsgebied. Nog een paar draden en dan is dat klaar! Dat gaat vanavond nog wel lukken. Ook zo'n heeeerlijk karweitje, maar je hebt snel eer van je werk. Het blijft leuk om te zien dat de panto's braaf de draad volgen.

Kortom, nog even de tanden op elkaar. Ik zal rap eens foto's plaatsen van het gebouwde.......

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Zal ik dan maar even een inspectie doen komend weekend??

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Yo,

Nou voorlopig valt er nog niet veel meer te inspecteren. Ik ben druk bezig met het rails leggen in het schaduwstation, dat ik voorlopig nog even klein ga uitvoeren om goed met KL te kunnen prutsen. Dat is tweeledig: enerzijds is het een goede oefening, en anderzijds is het verdorie wel eens tijd om te rijden! 8-) . Daartoe moet ik nog een hoekbak in elkaar flansen.

En als dat klaar is dan kom je maar weer eens inspecteren..... :twisted:


Afbeelding

j-eroen
Berichten: 204
Lid geworden op: 14 mar 2012 11:41

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door j-eroen »

Ik zit met smart te wachten op fotos van het geheel.......;)


groeten,
Jeroen

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Glaskast189 »

Jeroen schreef:Yo,
. Daartoe moet ik nog een hoekbak in elkaar flansen.

:
Met een goede HJ erbij is dat zo gedaan!

Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Oijoijoijoi wat booooring!

Zoals jullie de laatste tijd van mij gewend zijn weer een gruwelijk saaie (tekst)update. Gisteren en vandaag al heel wat in Koploper gezet. Man, wat een klotewerk is dat. En dan te bedenken dat dit nog een relatief simpel baantje is. Less is more, en less is echt genoeg als je het mij vraagt...... :evil:

Verder zijn de schaduwstationbakken met rails gelegd. Dat was ook niet zo'n boeiend klusje, maar ja, het moest natuurlijk wel. Zometeen ga ik de 500.000 solderen die er te solderen zijn. Leuk he? Als dat klaar is dan bij de Gamma het allerlaatste hout kopen voor de hoekbak die ik zojuist heb ontworpen. Dat ik niet eerst de hoekbak maak heeft een meer plaatselijk logistieke reden. Voordeel is wel dat wanneer de hoekbak (met 2 sporen erop) klaar is, ik enkel de bezetmeld-draden daarvan (dat zijn er 4) hoef door te verbinden naar de volgende bak en ik dan computergestuurd kan rijden.

Dat is althans de theorie. Want zeg nou zelf, hoe vaak lukt zoiets nou in één keer?! :lol:

Jullie horen het resultaat schnell!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Viel Spaß :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Pfff.....weer wat meters gemaakt. Gaat lekker zo!

Mijn lieftallige import-Edesche-vriendin heeft mij even (dankbaar!) geholpen. Inmiddels zijn de meeste secties aangesloten aan de bezetmelders. Ik moet nu even 'on hold', want ik moet soldeer hebben, 25-polige stekkers en ook gaat het draad er goed hard doorheen. Ook zal ik bij Wim Ros weer even wat normale DCC-wisseldecoders moeten bestellen. Dat is allemaal voor na vrijdag, want ik moet voor de verandering weer eens arbeiden. Het voordeel nu is, dat ik bij de laatste hoekbak (die wordt geconstrueerd zodra deze E-lend klaar is) enkel de draden hoef aan te sluiten aan de rails (i.p.v. andersom!) want die zijn al doorgetrokken vanaf de bezetmelder.

Dus.....

De hele baan staat al in Koploper met wisselstraten en alles (behalve die waar de wissels nog niet aan een wisseldecoder zitten) dus het zou moet-en-werk-en.....right....

Met de snelle service van Wim, althans, wat ik tot nu toe heb meegemaakt, moet het schaduwstation dus straks ook fully operational zijn. De stekkers koop ik in Arnhem (radio Piet), draad bij of B-H-dorp (Harlaar, kom ik langs op zaterdag na mijn vlucht) of Wentink (wel zo gezellig!) of hier in Ede. Het gaat nu goed hard met de baan, en een extra paar handen dat ik wel wat moet aansturen is erg nuttig! Dus boys, heb je zo'n klus? Mobiliseer je vriending of vrouw! 8-)

Goed, wederom een saaie update. Maar het moet. Bleeeh! :evil:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

ik weet wat je doormaak, dus gedeelde smart zeg maar


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen je schreef: "Mijn lieftallige import-Edesche-vriendin"
Ook geboren Edenaren zijn goed in modelbouw :?: :lol: :D

Kijk maar hier: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.ph ... &start=340

Ha ha ha,

mvg Bob (geboren op de Klaphekweg toen het nog een zandpad was met steentjes fietspad :lol: )


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Mobiliseer je vriending of vrouw!
No way :!: :!: :!:

Maar ik heb natuurlijk ook geen deadline :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ook geboren Edenaren zijn goed in modelbouw
Ben jij eens meisje dan, dat je je aangesproken voelt? :roll: 8-) . Serieus, geinig dat je uit Ede komt. Ik woon ook op of aan een zandpad, alleen heet het dan iets anders....

Het einde van de suffe tekst-updates is wel redelijk in zicht aan het raken! Met dank aan mijn lieftallige vriendin schoot het draden trekken/ordenen/solderen/checken/dubbelchecken/.../.../etc goed op. Zo goed zelfs dat wanneer ik met de jetlag in m'n gestel en de ogen op steeltjes nog de op de terugweg gekochte draden bij H. te B.H.Dorp heb kunnen installeren en dat 's avonds om 00:30 bleek dat al de nieuw geconstrueerde bakken technisch werkten! Dat is altijd spannend, want ik had tussendoor bij geen van de 3 bakken een 'check' gedaan, behalve de visuele check (ik werk met kleurcodering voor de draden, allicht....). Even alles aan elkaar hangen, schoonmaken en....karren maar!

Nu dit dus werkt vandaag de laatste hoekbak in elkaar bouwen. En dan kunnen we toch echt al heel snel rondrijden, en als het goed is ook vrijwel direct computergestuurd! Wel heb ik daar nog wat wisseldecoders voor nodig, en als ik zo direct op mijn bankrekening ga kijken of dat geoorloofd is, dan gaan Rosoft weer contacteren.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Aan de saaie updates so far lijkt een eind te komen; vandaag veel, heel veel gedaan aan de baan. Alle bedrading op de bestaande bakken is aangesloten. Dat houdt in: alle bezetmeldpunten zijn aangesloten op de melders, alles gesoldeerd aan de stekkers waar nodig, 4 wisseldecoders (van Wim Ros: een aanrader! Erg straightforward aan te sluiten en makkelijk te progammeren. Dikke pluim voor Wim voor zijn subliem snelle levering; <24 hrs! :!: :P ) geinstalleerd en daarna begonnen om de laatste hoekbak in elkaar te zetten. Dat is inmiddels ook gebeurd, en we (jaha!) zijn nu bezig om de rails te leggen. Als alles vanavond nog een beetje gaat zoals het vandaag is gegaan dan is dat straks ook klaar. We gaan er uiteraard geen haastklus van maken, want het betreft ook een deel sporen in het zicht en die moeten natuurlijk onberispelijk liggen. Wie weet kunnen we vanavond al rondrijden!

Nouja, al..... Een jaar na het begin zouden we 'al' kunnen rondrijden. De bedrading die op de laatste bak moet worden aangelegd is simpel. Alles is voorbereid, en zelfs de stekker is al gesoldeerd......en niet door mij! Vrouwlief leert snel. Dag 2 dat ze ooit een soldeerbout in handen heeft soldeert ze zelf al stekkers. Meaui! :mrgreen:

Kortom, het gaat rappy rappy nu, en ik zie de boel graag rondrijden. Als alles wat ik in Koploper heb ingesteld juist is kan er ook direct automatisch worden gereden.

Spannend dus, maar ik ben blij dat er goed schot in de zaak zit met nog 2 maanden te gaan!

Grtz,

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

wacht maar tot iets een keer niet werkt dan komt pas de echte Wim om de hoek kijken, service verlening 24/7 en hij houdt pas op als het werkt. ( wel eerst ff de manual lezen dat scheelt je 2 katten ) :D :D

top man, eindelijk rijden, dus geen saai gelul meer en eindelijk weer foto's :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door maarten »

Geen woorden maar foto's! :roll:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

Ben benieuwd kerel 8-)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Si!

Rondrijden gaat, en dat gaat gesmeerd! Dat was lang geleden, om niet constant de boel zodanig in de gaten te houden dat er geen trein van je modules afrijdt. Het is gewoon weer ordinair lange cargo's die rondrijden over de sporen. Alles rijdt mooi rustig, ook over de module-overgangen. Hier en daar is er nog wel een nerveuze ServoSwitch, maar Wim Ros heeft al 2 componenten meeverzonden die dat zouden verhelpen. Gisteren kon ik helaas mijn crossover-kabel niet vinden (tussen de laptop en de ECoS) die natuurlijk onontbeerlijk is voor Koploper.....dus die ga ik nu maar eens zoeken of in het ergste geval kopen. Ben benieuwd of ik vandaag Koploper aan de praat krijg.

En ja, dit was de laatste tekst-update, want de camera ligt al op te laden......

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

en wij zitten er klaar voor :D :D :D :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Bier staat koud, dus laat maar doorkomen. ;)


Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Mooi, ik ben benieuwd.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

denk dat het een hele lange update wordt, hij heeft zoveel tijd nodig om de foto's te uploaden :D :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

ehhh, nee!

Helaas gooit de standby dienst (die vanaf nu is omgezet in dienst) weer roet in het eten. Geen foto's dus vandaag :( Is niets anders.

Anyhoeerrrr, de baan werkt min of meer met Koploper. Het goede nieuws is dat de blokken allemaal kloppen (sommige blokken moesten door 4 stekkerverbindingen gesoldeerd worden) dus dat is goed nieuws. De hardware klopt dus in ieder geval. Wel wat gezeik gehad met de Servoswitchen, maar heb ze voorlopig in Koploper weten te temmen. Qua software is het nog een hele berg werk.....initieel klopte een hoop in Koploper, maar ik zal toch wat moeten aanpassen omdat ik bepaalde items iets te voortvarend erin heb gezet. Dus kalm aan, moet ik tegen mezelf zeggen.....

Morgen foto's!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Wil het een beetje lukken? Of is het fototoestel ontploft :o :mrgreen:

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Plaats reactie