Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Nee hoor Maurits, die heb ik gewoon ergens gekocht. Zo veel gepriegel gaat me echt niet lukken.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Hookyville op weg

Bericht door Maurits71 »

Hookies schreef:Nee hoor Maurits, die heb ik gewoon ergens gekocht. Zo veel gepriegel gaat me echt niet lukken.
ow ok, ik dacht, fotosoep, printertje, stukje balsa hout en klaar is hooky :)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Haha. Nee hoor. Er zit overigens zelfs een bolling in de colamachine, zoals de nieuwste modellen ook hadden.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Heb de foto's van de stad een bekeken en dat is een leuke opstelling.
speels opgesteld en die verhoging van dat stadsdeel is ook goed gevonden.
Hoe ga je de twee delen aan elkaar koppelen?

Mvrg Bob Vermeulen


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik denk met een weg die naar beneden loopt. De hellingen van de stad zullen glooiend zijn, alleen aan de kant van de goederenoverslag zal wat meer met muurtjes worden gewerkt. De stad zal in het verleden hoger gebouwd zijn ter verdedigingn tegen landveroveraars/vijanden. Van stadsmuren is geen sprake meer. Die zijn al lang en breed gesloopt. Misschien kan ik ergens nog een klein stukje stadsmuur laten staan, maar ik wil het zicht vanaf de baan op de Hauptstrasse ook niet wegnemen.

Je krijgt dan een soort v in de baan. De stad komt van hoog naar laag en waar het laagste punt is bereikt, gaat juist één spoor weer omhoog.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

joep-N
Berichten: 153
Lid geworden op: 03 mei 2012 14:17
Locatie: Mierlo

Re: Hookyville op weg

Bericht door joep-N »

Hoi Martin,

ook hier ;) ziet het er goed uit !!

groetjes

Joep


Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Hookyville op weg

Bericht door Paul B »

Mooie stad!
Je zou misschien in plaats van stadsmuren ook de ondergrond kunnen laten zien, rotswandjes bijvoorbeeld, en dan zou je aan de achterkant tussen de stad en de oveslag een vrij steil rotswandje kunnen maken, overwoekerd door groen, misschien zelfs met een klein beekje beneden?


Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Hookyville op weg

Bericht door Lemland »

Frisdrankautomaten zijn een leuk detail, eens kijken of we dat ook kunnen maken. Liefst verlicht maar dat zal dan wel weer glasvezel worden met zulke afmetingen.
Overigens zijn ze hier ook te koop.

Groet,

Bart



Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Hookyville op weg

Bericht door Paul B »



Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Daar kwamen ze ook vandaan Paul. Mooie link trouwens Bart. Ga ik even opslaan.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Overdijk »

Hookies schreef: Mocht iemand nog een hoekpand, zoals links op onderstaande foto dat witte pand met rode dak, over of te koop hebben, dan houd ik me aanbevolen. Als je toevallig een keer op eBay of MP een aanbod ziet van een hoekpand, let me know.


Mvg,
Martin
Zo iets?

http://www.ebay.de/itm/Vollmer-5-Stadth ... 27c721e602
http://www.ebay.de/itm/Vollmer-7-Stadth ... 27c721e932


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Dank. Ik houd dit even in de gaten, alsmede ook die ene advertentie waarin twee hoekhuizen worden aangeboden. Heb via Marktplaats al wel een paar andere in bestelling, ook twee hoekhuizen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ron, ik twijfelde over de hoogte van de panden op eBay, want er zijn diverse soorten in omloop die behoorlijk in hoogte verschillen.

Niettemin is het aantal stadspanden weer met twee uitgebreid. Na Pinksteren komt er nog een setje van vijf bij, waaronder twee hoekpanden. Dan zal de stad weer wat beter in te richten zijn. Denk dat ik nog wel een aantal hoekpanden kan gebruiken of kopse panden, maar in elk geval geen 'rechte' panden meer.

Jammer dat de brandweer van Hookyville niet op tijd kon zijn, want de bovenste twee verdiepingen van een van de panden is door brand niet meer bewoonbaar. Mogelijk wordt het pand zelfs onbewoonbaar verklaard en op de slooplijst gezet. Let niet op de opstelling, want dit is puur voor de foto.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Hallo,

Mooie aankopen en ja die brandweer van tegenwoordig is ook niet meer wat het vroeger was.
(vroeger duurde het lang voor de brandweer er was nu gaat dat veel sneller. In beide gevallen moet het pand toch afgebroken worden!)

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Met de aankopen van Houten vandaag even de hete zolderkamer opgelopen om een klein beetje te schuiven met de panden. Op een of twee hoekpanden na heb ik nu wel genoeg gebouwen voor de stad. Van een oud tweedehands pand kan ik nog wel het een en ander eraf slopen om andere panden completer te maken.

Eerst maar even de foto's, ook van afstand, zodat ik aan de hand van de beelden nog wat opmerkingen en vragen kan plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet, is er nu ook een zijstraat richting de achterkant bij gekomen. Oftewel een kruising midden in de stad. Met wat schuifwerk en een pand even omdraaien maar eens kijken waar ik op uit ga komen.

Het lijkt nu net alsof de goederenoverslag compleet onzichtbaar is geworden. Dat zal straks niet zo zijn. De hele stad en zeker de hoofdstraat kan nog wel zo'n 15-20 cm meer naar voren opschuiven. Ik denk dat de ondertunneling van het spoor net na de engelse wissel gaat beginnen en de stad loopt dan door tot aan de rand van de tafel. Daardoor zal er meer inkijk komen naar de goederenoverslag. Overigens zie je op de tweede foto ook nog enkele containers van de goederenoverslag.

Dan nu de hamvraag: wat voor straatverlichting past er in deze stad bij deze gebouwen?

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

piksov
Berichten: 1505
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: Hookyville op weg

Bericht door piksov »

Hi Martin,

ik ben ook aan het schuiven met huizen.

Huizen die tegen de achtergrond / zijkant aankomen zou je ook doormidden kunnen zagen, halfrelief zo gezegd.

Dan heb je ineens dubbel zoveel huizen!

Ik heb ook een aantal platen van MZZ, die doen het ook goed tegen een achtergrond.

Guus


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Overdijk »

Gezien de klassiekere stijl van panden, vooroorlogs. Wellicht deze http://www.brawa.de/produkte/n/leuchten ... uchte.html of een variant daar op. Je ziet dit soort lampen tot op heden nog wel staan, zoals bijvoorbeeld hier vlakbij op de Markt en Vrijthof in Maastricht.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Hallo Martin.

Ben zelf niet in Houten geweest, maar wat een mooie aanwinsten heb je meegebracht ;)
Verrassend vindt ik het effect nu zo de straten.
Tussen al deze hoogbouw nodigt deze opzet op jou modelbaan mij al echt uit om te gaan zoeken.
Heel positief, met strakjes de verlichting in de gebouwen en lantarens op straat.
Ik vorm mij er al een mooi beeld bij, bij jou mooie modelspoorbaan..

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Gisteren was ik voor mijn werk in Delden en ben daarna even langs Freddy gereden. Zo ver is het dan niet. En mee terug naar huis ging de fonkelnieuwe BR140 die hij in de aanbieding had. Kan die mooi mijn IC gaan trekken, zoals in het echt ook wel gebeurde. Hieronder foto's van zijkant en voorkant (of achterkant zo u wilt). Moet nog wel een decodertje in.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Is mijn nieuwste aanwinst een teken dat er binnenkort wat gaat gebeuren in Hookyville? Cadeautje van de spoorwinkeleigenaar voor bewezen diensten die niets met de winkel zelf van doen hebben (anders was het immers uurtje-factuurtje geweest): een derde handje met led-verlichting. Handig voor het knutselwerk! Ik kan wel stellen dat dit voorlopig de laatste nieuwe aanwinst is, maar weet nu al dat ik dat niet waar ga maken. Heb nog 80 euro aan waardebonnen (cadeautje van mijn dames basketballteam) te besteden bij Kuijpers HoobyHuis/Märklin Store Utrecht. Daar gaan we in de vakantie zeker gebruik van maken.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Hookyville op weg

Bericht door Paul B »

Hele mooie stad. Ik zie dat een paar alpenboeren dat inmiddels ook ontdekt hebben :P


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Overdijk »

Overdijk schreef:Gezien de klassiekere stijl van panden, vooroorlogs. Wellicht deze http://www.brawa.de/produkte/n/leuchten ... uchte.html of een variant daar op. Je ziet dit soort lampen tot op heden nog wel staan, zoals bijvoorbeeld hier vlakbij op de Markt en Vrijthof in Maastricht.
Had je hier nog naar gekeken? Of zoek je iets in een andere stijl.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik vind die Brawa lampen goed passen bij deze stad. Misschien heeft Viessmann ze wel voor een leuk prijsje. Geen idee wat Brawa er voor vraagt. Een andere optie is hangende lampen aan een draad, die van een pand aan de ene kant van de straat naar een pand aan de andere kant loopt. Gezien het feit dat de stad een uitneembaar deel moet hebben om bij de onderliggende rails te komen, is die optie echter afgevallen en worden het dus gewoon lantaarnpalen op de grond.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Tja, dan schrijf ik dat er voorlopig geen nieuwe aanwinsten komen, maar deze zat nog in het vat. Tijdje terug besteld en vandaag aangekomen, allemaal spulletjes van Auhagen.

Afbeelding


Wat stelt dat allemaal voor? Allereerst de perronranden, waar je platen op kunt leggen.

Afbeelding


Hier een beeld van de platen. Die met het steentjesmotief, die je in elkaar kunt klikken, gaan gebruikt worden voor de perrons zelf. De andere platen zouden wel eens kunnen verhuizen naar het fabrieksterrein. Moet ik ze natuurlijk wel een beetje smoezelig maken. By the way: heb je op Duitse perrons ook van die witte strepen aan de rand van een perron?

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1249
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Hookyville op weg

Bericht door WimC »

Hookies schreef: By the way: heb je op Duitse perrons ook van die witte strepen aan de rand van een perron?
Ja.

Je hebt verschillende mogelijkheden, afhankelijk van hoe nieuw en groot je station is.

Alleen blindentegels:
IMG_2796_1.jpg
IMG_2796_1.jpg (87.79 KiB) 3477 keer bekeken
Blindentegels met nog extra markeringen:
IMG_2794_1.jpg
IMG_2794_1.jpg (83.21 KiB) 3477 keer bekeken
Alleen een lijn:
IMG_2849.jpg
IMG_2849.jpg (64.77 KiB) 3477 keer bekeken

De bovenste komt volgens mij het meest voor op moderne duitse stations. De onderste volgens mij alleen nog op kleinere station of perrons waar alleen een paar keer per dag een stoptreintje stopt.
Groeten,
Wim


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Plaats reactie