Als ik dan toch aan het opruimen ben thuis, incl. kamer en zolder INCL AFSTOFFEN (!)...dan ook dit draadje maar even afstoffen. Jawel, mijn moeder zou echt acuut een hartaanval krijgen als ze me vandaag had bezig gezien. Ik blijf wel een vent, dus ik draag geen schort, en door het hele huis klinkt -wat? galmt!- Red Hot Chilli Peppers-muziek de ganse dag. Dat zal ze leren!
Goed. Vandaag naast al die onbelangrijke vervelende dingen ook nog wat leuke dingen gedaan. Dit valt allemaal te lezen op 'dat andere forum'. Ik heb werkelijk respect voor een paar lieden/leden die werkelijk dubbel posten. Daar begin ik niet aan. Ik moet eigenlijk de gewoonte afleren om altijd maar op BNLS te posten. Hier is het eigenlijk veel gezelliger, en hoor ik niet de hele dag dat 'Google je beste vriend is' etc.
Enfin, even terzake. Hoe bouw je een river? Dat heb ik vandaag nl. gedaan, dus voor alle lezers die het nog niet wisten. Ziehier.
Je hebt een vlakke ondergrond nodig (Oh ja, Genius?
![Uber Geek :ugeek:](./images/smilies/icon_e_ugeek.gif)
)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Daarop een paar laagjes WaterCloset-papier, en dat bestrijk je niet te zuinig met verdunde houtlijm. Minstens 50/50 verhouding.....en dat minstens slaat op het aandeel water in deze wiskundige formule. Niet al teveel dure houtlijm door dit mengsel gooien........zeker niet in tijden van crisis!
Hier zie je een deel linksonder wat nog niet behandeld is, rechtsboven al wel...
Als je zo een metertje hebt gedaan, zul je constateren dat de rivier een beetje omhoog komt hier en daar. Dat is voor rivierwater wel een beetje te ruig...dat moet je dus even plat drukken met je houtlijmkwast. Of het vanzelf weer inzakt weet ik niet, dat heb ik niet geprobeerd.
dus! Kwast pakken en stroomafwaarts
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
werken. Dan krijg je het mooiste effect. De Rijn bij Boppard/Loreley/Mittelrheintal/hoe-je-dat-deel-ook-noemt stroomt vrij rap, maar het is geen bergbeek, maar ook geen verval van 25 cm zoals hier in Nederland. Dit heb ik ooit eens gehoord.....Geen WidiaWipneuzia gedoe, daar heb ik allemaal geen tijd voor
Kortom: platstampen die handel...maar wel een beetje creatief. Of het mooi is geworden zie je trouwens pas als je de kleur erop hebt gedaan....dus alles is een experiment. Maar treur niet, dit gebeuren duurt nog geen half uur.
Morgen hoop ik moet kleuren tevoorschijn te komen. HOe dat effect is, weten we natuurljik al van 'de linkerkant' van de baan. Maar voor de volledigheid van het
Baubericht post ik dat uiteraard ook nog even.
De Garoeten!
J