De N-baan van Wimon
De N-baan van Wimon
Hallo.
Hier ook maar een topic openen.
Na de maak van een tafel van 1,8 x 0,8 mtr, netjes vlak het kurk erop geplakt.
De bedoeling van onze baan is er een met relief.
En de insteek van waar: is Oostenrijks tintje...
Vandaag nog even geknutseld aan de helix voor de Oostenrijkse berg: Nu alles even laten drogen en dan weer verder.
Hier ook maar een topic openen.
Na de maak van een tafel van 1,8 x 0,8 mtr, netjes vlak het kurk erop geplakt.
De bedoeling van onze baan is er een met relief.
En de insteek van waar: is Oostenrijks tintje...
Vandaag nog even geknutseld aan de helix voor de Oostenrijkse berg: Nu alles even laten drogen en dan weer verder.
Re: De N-baan van Wimon
Even het banenplan laten zien:
Nivo 0:
Nivo -1:
Zoals je ziet ga ik door de bovenplaat (nivo O) naar schaduwstation en aan de bovenkant kom ik via de bovenplaat weer boven.
Wordt nog een hele knutsel omdat je maar 3 cm mag stijgen/dalen per meter. Maar dat komt goed.
Tevens vermeldingswaard:
Deze machine is super handig voor het zaagwerk, Tot een volgende update.
Uiteraard lees ik graag opmerkingen van jullie terug.
Foutjes in de baan, sluipen er maar zo in!
Nivo 0:
Nivo -1:
Zoals je ziet ga ik door de bovenplaat (nivo O) naar schaduwstation en aan de bovenkant kom ik via de bovenplaat weer boven.
Wordt nog een hele knutsel omdat je maar 3 cm mag stijgen/dalen per meter. Maar dat komt goed.
Tevens vermeldingswaard:
Deze machine is super handig voor het zaagwerk, Tot een volgende update.
Uiteraard lees ik graag opmerkingen van jullie terug.
Foutjes in de baan, sluipen er maar zo in!
Re: De N-baan van Wimon
Vanmiddag en avond de andere helix gezaagd en gelijmd.
Nu lekker laten drogen (de Lijm) en dan stevig maken met latjes onder de triplex.
Bij de eerste helix had ik dat al gedaan.
Groet Wim.
Nu lekker laten drogen (de Lijm) en dan stevig maken met latjes onder de triplex.
Bij de eerste helix had ik dat al gedaan.
Groet Wim.
Re: De N-baan van Wimon
Zo te zien heb je rechtsonder nog de optie open gelaten om uit te breiden ?!
Henk
Henk
Re: De N-baan van Wimon
Klopt helemaaljeepney schreef:Zo te zien heb je rechtsonder nog de optie open gelaten om uit te breiden ?!
Henk
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: De N-baan van Wimon
Hallo Wim.
Een leuke baan en een verrassend sporenplan. Ook het thema spreekt mij wel aan.
Maar hoe keer je terug naar het kop/wachtstation?
Omdat spoor N 2-rail gelijkstroom is, adviseer ik je de aansluiting voor de toekomstige uitbreiding nu al dubbelsporig te maken.
Een leuke baan en een verrassend sporenplan. Ook het thema spreekt mij wel aan.
Maar hoe keer je terug naar het kop/wachtstation?
Omdat spoor N 2-rail gelijkstroom is, adviseer ik je de aansluiting voor de toekomstige uitbreiding nu al dubbelsporig te maken.
Re: De N-baan van Wimon
Hallo Rob,
ik had die fout gisteren ook al gezien, dus een extra spoor aangelegd om weer boven te komen.
Thnx voor het meedenken.
"adviseer ik je de aansluiting voor de toekomstige uitbreiding nu al dubbelsporig te maken"
hier kan ik wel een beetje uitleg over gebruiken want, ik begrijp nu niet wat je daarmee bedoeld.
Zeg maar: beginners aanloopdingesten
ik had die fout gisteren ook al gezien, dus een extra spoor aangelegd om weer boven te komen.
Thnx voor het meedenken.
"adviseer ik je de aansluiting voor de toekomstige uitbreiding nu al dubbelsporig te maken"
hier kan ik wel een beetje uitleg over gebruiken want, ik begrijp nu niet wat je daarmee bedoeld.
Zeg maar: beginners aanloopdingesten
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: De N-baan van Wimon
Hallo Wim.
Uit je tekening kan ik niet afleiden of het "aanhangsel" rechts onderin als enkel- of dubbelspoor is bedoeld. Ik adviseer je, aannemende dat je analoog gaat rijden, dubbelspoor omdat je bij een enkelsporige verbinding steeds, afhankelijk van de gewenste rijrichting, de polariteit van de beide spoorstaven moet aanpassen. Bij een dubbelsporig traject is dat niet nodig.
Uit je tekening kan ik niet afleiden of het "aanhangsel" rechts onderin als enkel- of dubbelspoor is bedoeld. Ik adviseer je, aannemende dat je analoog gaat rijden, dubbelspoor omdat je bij een enkelsporige verbinding steeds, afhankelijk van de gewenste rijrichting, de polariteit van de beide spoorstaven moet aanpassen. Bij een dubbelsporig traject is dat niet nodig.
Re: De N-baan van Wimon
Ah okee, die uitbreiding wordt dubbelsporig uitgevoerd.
Mischien wel 3 sporen.
Vanmiddag de eerste helix van kurk voorzien.
Vanavond de 2e helix (kleintje hoor) van kurk voorzien.
Alles maar weer even laten drogen.
Aan het weer ligt het niet
Mischien wel 3 sporen.
Vanmiddag de eerste helix van kurk voorzien.
Vanavond de 2e helix (kleintje hoor) van kurk voorzien.
Alles maar weer even laten drogen.
Aan het weer ligt het niet
Re: De N-baan van Wimon
Dat drogen gaat met dit weer makkelijk . Ik hoop deze week de poten onder mijn baan vast te kunnen maken en daarna zal ik ook mijn baan in dit forum gaan zetten. Je hebt me enthousiast gemaakt Wim!! Dank
Trambaan Schwarzburg (fictieve stad in Zwarte Woud).
Re: De N-baan van Wimon
Even een update van het banenplan,
Zolderspoor:
Wellicht is dit de toekomst!
En voor alle duidelijkheid (ehum) het totaal beeld, inclusief de extra blauwe lijn voor naar Nivo 0:
Zwart is de zichtbaan Nivo 0, rood het onderstation Nivo -1 en blauw het extra lijntje voor naar boven.
Zolderspoor:
Wellicht is dit de toekomst!
En voor alle duidelijkheid (ehum) het totaal beeld, inclusief de extra blauwe lijn voor naar Nivo 0:
Zwart is de zichtbaan Nivo 0, rood het onderstation Nivo -1 en blauw het extra lijntje voor naar boven.
Re: De N-baan van Wimon
Graag gedaan, DanielDaniël schreef:Dat drogen gaat met dit weer makkelijk . Ik hoop deze week de poten onder mijn baan vast te kunnen maken en daarna zal ik ook mijn baan in dit forum gaan zetten. Je hebt me enthousiast gemaakt Wim!! Dank
Re: De N-baan van Wimon
En alweer toe aan een volgende update:
Vandaag de binnenkant dicht gemaakt van de dorpshelix.
Uiteraard hebben we rekening gehouden met een tunneltje!
en 1 vanaf de andere zijde,
En nu maar weer drogen...
Vandaag de binnenkant dicht gemaakt van de dorpshelix.
Uiteraard hebben we rekening gehouden met een tunneltje!
en 1 vanaf de andere zijde,
En nu maar weer drogen...
Re: De N-baan van Wimon
Hallo Wim.
Gevonden en smaakt nu al naar zo veel meer.
Allereerst een heel hartelijk welkom op het gezellige N spoor forum.
Dit vakwerk ga ik eens op mijn gemakje volgen.
En wens jullie veel plezier met bouwen van de baan, maar dat zit wel goed .
Hebben jullie er al een naam voor bedacht ?
Sucses.
Martin de Deugd
Gevonden en smaakt nu al naar zo veel meer.
Allereerst een heel hartelijk welkom op het gezellige N spoor forum.
Dit vakwerk ga ik eens op mijn gemakje volgen.
En wens jullie veel plezier met bouwen van de baan, maar dat zit wel goed .
Hebben jullie er al een naam voor bedacht ?
Sucses.
Martin de Deugd
Re: De N-baan van Wimon
Hallo Martin en bedankt.
Naam voor de baan? Wij zijn vorig jaar in Lesach geweest.
Dat is aan de achterkant van de Grossglockner en zo mooi...
Provincie is Nationaal Park, Hohe Tauern.
Daar zal voor de berg ergens een naam verschijnen.....
Verder de stad/dorp, ook nog geen idee terwijl de grondbeginselen er al wel zijn!
Vanavond weer verder plakken met die binnenkant dichtmaken.
Het is nu een beetje te heet, 33°C om daar te vertoeven.
Volgende week wat fotoos maken "aldaar" van spoortunnels en scenery.
Zodat we wat voorbeelden hebben van de werkelijkheid.
Nu verder met vakantie plannen en spullen klaarleggen.
Groet Wim.
Naam voor de baan? Wij zijn vorig jaar in Lesach geweest.
Dat is aan de achterkant van de Grossglockner en zo mooi...
Provincie is Nationaal Park, Hohe Tauern.
Daar zal voor de berg ergens een naam verschijnen.....
Verder de stad/dorp, ook nog geen idee terwijl de grondbeginselen er al wel zijn!
Vanavond weer verder plakken met die binnenkant dichtmaken.
Het is nu een beetje te heet, 33°C om daar te vertoeven.
Volgende week wat fotoos maken "aldaar" van spoortunnels en scenery.
Zodat we wat voorbeelden hebben van de werkelijkheid.
Nu verder met vakantie plannen en spullen klaarleggen.
Groet Wim.
Re: De N-baan van Wimon
Hoort je draadje nu niet thuis in de rubriek mijn N-baan/collectie. Het laatste deel gaat niet meer over jouw baanplannen, maar het bouwen an sich.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: De N-baan van Wimon
Okee Hookies (Martin)
Ik zal proberen de ontwerpfase, voorbereiding en daadwerkelijke uitvoering gescheiden te houden.
Alhoewel ik de 2 verschillen van die topics nog niet in beeld heb
Gave baan ben je aan het ontwerpen, Hookyvill................ echt mooi! Of past dat hier ook al niet?
Gr Wim.
Ik zal proberen de ontwerpfase, voorbereiding en daadwerkelijke uitvoering gescheiden te houden.
Alhoewel ik de 2 verschillen van die topics nog niet in beeld heb
Gave baan ben je aan het ontwerpen, Hookyvill................ echt mooi! Of past dat hier ook al niet?
Gr Wim.
Re: De N-baan van Wimon
Dank je Wim. Je mag overal en altijd wat zeggen hoor. Ik ben hier geen baas of moderator. Ik wilde alleen maar aangeven dat je voor de bouw beter naar een andere rubriek kunt verhuizen. Je moet natuurlijk doen waarbij je jezelf goed voelt.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.