Peters nieuwe modelbaan.
Re: Peters nieuwe modelbaan.
er gaaf om te volgen
gebruik je ook multimaus ??
mooi zo dat perron zo hoog er modern
gr rien
gebruik je ook multimaus ??
mooi zo dat perron zo hoog er modern
gr rien
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Hallo Rien,
Als ik alleen even een test ritje ofzo wil maken, dan doe ik dat even met de multimous.
Maar anders wordt de baan aangestuurd door Itrain op de pc.
Afgelopen week heb ik ook weer wat gereedschappen ontvangen en gehaald die wel handig zijn voor deze hobby.
En de afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de goederenspoor en de daarbij behorende brug.
Komende dagen zal ik daarvan wat foto's plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Als ik alleen even een test ritje ofzo wil maken, dan doe ik dat even met de multimous.
Maar anders wordt de baan aangestuurd door Itrain op de pc.
Afgelopen week heb ik ook weer wat gereedschappen ontvangen en gehaald die wel handig zijn voor deze hobby.
En de afgelopen dagen ben ik bezig geweest met de goederenspoor en de daarbij behorende brug.
Komende dagen zal ik daarvan wat foto's plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
-
- Elektronica/Commercieel
hoi peter
maar je baan wordt aan gestuurt via mulimaus
met de spullen van rosoft?
gr rien
maar je baan wordt aan gestuurt via mulimaus
met de spullen van rosoft?
gr rien
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Dat is een leuke uitdaging, Station Sloterdijk. Ik ben benieuwd!
Groet,
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
René
DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met de aftakkingen voor de goederen spoor naar het rangeer gedeelte en het spoor in het midden, de ruwbouw van de 2e brug waarover een weg gaat en een 1 spoors goederenspoor.
Hier zijn weer wat foto's van de bouwput.
Moet nu eerst de aftakkingen vanaf het spoor in de hoogte wat verder afwerken, dan kan ik weer rails gaan leggen en deze ook weer bedraden.
Groetjes,
Peter Bl.
Hier zijn weer wat foto's van de bouwput.
Moet nu eerst de aftakkingen vanaf het spoor in de hoogte wat verder afwerken, dan kan ik weer rails gaan leggen en deze ook weer bedraden.
Groetjes,
Peter Bl.
-
leuk zo'n nederlands station
aan die dijk heb ik nog gewoond toen reed daar nog geen trein
Gr andy
aan die dijk heb ik nog gewoond toen reed daar nog geen trein
Gr andy
Ik heb in mijn baanplan de rangeersporen globaal ingetekend zoals ik het in gedachte heb zoals het ongeveer gaat worden.
Rechts bovenaan wil ik een kleine container terminal maken, aan de binnenzijde van het water ( in de bocht ) had ik een olie en gas terminal in gedachte.
De rest moet ik nog over denken wat ik daar kan gaan maken.
Met vriendelijke groet,
Peter bl.
Rechts bovenaan wil ik een kleine container terminal maken, aan de binnenzijde van het water ( in de bocht ) had ik een olie en gas terminal in gedachte.
De rest moet ik nog over denken wat ik daar kan gaan maken.
Met vriendelijke groet,
Peter bl.
De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met de overkapping van Holland Spoor.
Het frame van de overkapping maak ik geheel van messing omdat ik wil dat het goed stevig is.
Een groot gedeelte van de overkapping ga ik doorzichtig maken omdat het wel leuk is om naar binnen te kunnen kijken.
De overkapping komt te staan op 20 kolommen, maar nu staat het op de foto nog op een paar houten klosjes.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Het frame van de overkapping maak ik geheel van messing omdat ik wil dat het goed stevig is.
Een groot gedeelte van de overkapping ga ik doorzichtig maken omdat het wel leuk is om naar binnen te kunnen kijken.
De overkapping komt te staan op 20 kolommen, maar nu staat het op de foto nog op een paar houten klosjes.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
-
erg mooi
ga zo door
is het erg zwaar messing
gr rien
ga zo door
is het erg zwaar messing
gr rien
-
Heren bedankt.
Het gewicht valt reuze mee Rien, en het is veel sterker dan polystyreen en buigt niet door.
De horizontale balken heb ik van H-profiel gemaakt, dat geeft ook meer draagkracht aan het geheel.
Ik hou er rekening mee dat ik de kap in de toekomst wel eens moet optillen voor reparatie aan de verlichting of iets dergelijks.
Groetjes,
Peter Bl.
Het gewicht valt reuze mee Rien, en het is veel sterker dan polystyreen en buigt niet door.
De horizontale balken heb ik van H-profiel gemaakt, dat geeft ook meer draagkracht aan het geheel.
Ik hou er rekening mee dat ik de kap in de toekomst wel eens moet optillen voor reparatie aan de verlichting of iets dergelijks.
Groetjes,
Peter Bl.
We zijn weer een tijdje verder, en de kap van HS schiet al een beetje op.
De messing constructie van de kap is klaar, en staat al in de eerste laagje verf.
Nu ga ik in de kopse kanten van de kappen glas in lood maken, en daarna gaat de kap dicht.
Het gaat dus al ergens op lijken.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
De messing constructie van de kap is klaar, en staat al in de eerste laagje verf.
Nu ga ik in de kopse kanten van de kappen glas in lood maken, en daarna gaat de kap dicht.
Het gaat dus al ergens op lijken.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
-
ziet er goed uit peter!
groeten richard
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
-
Beste Peter,
Dat is een mooie en stevige constructie!
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
Arjan
Dat is een mooie en stevige constructie!
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Het heeft even geduurd, maar de kap is eindelijk dicht.
Ik had eerst plaatjes polystyreen gelijmd met speciale lijm en lijmtangen, maar na een paar dagen kwamen die plaatjes weer los zetten omdat de plaatjes weer naar de oorspronkelijke staat terug wilden ( recht dus ).
Toen de plaatjes stuk voor stuk gebogen tussen 2 plankjes geklemd, toen met een fohn goed heet gemaakt en toen laten afkoelen en daarna pas tussen de 2 plankjes weg gehaald.
Toen de gebogen plaatjes weer gelijmd, en walla, ze bleven eindelijk goed zitten.
Daarna beplakt met schuurpapier en zwart geverfd.
In 1 van de bogen heb ik al glas in lood gemaakt, nu nog 5 te doen.
Nu de hele kap nog een laatste likje verf geven, en de kappen nog verder afwerken, dan is ie eindelijk klaar voorlopig.
De verlichting komt in de toekomst nog een keer aan de beurt.
De trappen die ik bestel had zijn ook al binnen, dus die kan ik ook binnenkort gaan inbouwen in de perrons.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Ik had eerst plaatjes polystyreen gelijmd met speciale lijm en lijmtangen, maar na een paar dagen kwamen die plaatjes weer los zetten omdat de plaatjes weer naar de oorspronkelijke staat terug wilden ( recht dus ).
Toen de plaatjes stuk voor stuk gebogen tussen 2 plankjes geklemd, toen met een fohn goed heet gemaakt en toen laten afkoelen en daarna pas tussen de 2 plankjes weg gehaald.
Toen de gebogen plaatjes weer gelijmd, en walla, ze bleven eindelijk goed zitten.
Daarna beplakt met schuurpapier en zwart geverfd.
In 1 van de bogen heb ik al glas in lood gemaakt, nu nog 5 te doen.
Nu de hele kap nog een laatste likje verf geven, en de kappen nog verder afwerken, dan is ie eindelijk klaar voorlopig.
De verlichting komt in de toekomst nog een keer aan de beurt.
De trappen die ik bestel had zijn ook al binnen, dus die kan ik ook binnenkort gaan inbouwen in de perrons.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Peter,
Knap werk die overkapping. Het begint er steeds beter en beter uit te zien.
Hopelijk krijgen we snel het "eind" resultaat te zien.
Groeten
Johan
Knap werk die overkapping. Het begint er steeds beter en beter uit te zien.
Hopelijk krijgen we snel het "eind" resultaat te zien.
Groeten
Johan
Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden
Hier kan je mijn baanplan vinden
Peter,
Ik vind je kap echt prachtig, en dit is nog niet eens het eindresultaat.
Gr,
Wouter
Ik vind je kap echt prachtig, en dit is nog niet eens het eindresultaat.
Gr,
Wouter
-
Allemaal bedankt voor de leuke complimenten.
Ondertussen zit ik al verder te piekeren hoe ik in de toekomst de verlichting erin wil gaan maken.
Ik had eerst zitten denken om er ledstrips in te maken, maar die vind ik een beetje te grof voor deze kap, die strips zijn ongeveer 1 cm breed geloof ik.
Dus zit ik te denken om er armatuurtjes in te bouwen, ongeveer net als in het echte HS station kap ( zie onderstaande foto ).
Ik wil dan transparante kraaltjes van 5 mm hol boren, en daar dan een smd led in bouwen, aangesloten d.m.v. lakdraad en smd weerstanden.
Aan elke spoor denk ik dat ik ongeveer 11 leds moet ophangen, dus zit ik aan het totaal van 77 armatuurtjes die ik dan moet maken.
Maar ik weet totaal niet wat het lichtopbrengst is van z'n smd led, kan iemand mij dat laten zien d.m.v. een foto ofzo ??
Word weer zo'n leuke uitdaging.
Maar morgen eerst even wat spulletjes halen om de kap verder af te werken.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Ondertussen zit ik al verder te piekeren hoe ik in de toekomst de verlichting erin wil gaan maken.
Ik had eerst zitten denken om er ledstrips in te maken, maar die vind ik een beetje te grof voor deze kap, die strips zijn ongeveer 1 cm breed geloof ik.
Dus zit ik te denken om er armatuurtjes in te bouwen, ongeveer net als in het echte HS station kap ( zie onderstaande foto ).
Ik wil dan transparante kraaltjes van 5 mm hol boren, en daar dan een smd led in bouwen, aangesloten d.m.v. lakdraad en smd weerstanden.
Aan elke spoor denk ik dat ik ongeveer 11 leds moet ophangen, dus zit ik aan het totaal van 77 armatuurtjes die ik dan moet maken.
Maar ik weet totaal niet wat het lichtopbrengst is van z'n smd led, kan iemand mij dat laten zien d.m.v. een foto ofzo ??
Word weer zo'n leuke uitdaging.
Maar morgen eerst even wat spulletjes halen om de kap verder af te werken.
Met vriendelijke groet,
Peter Bl.
Mooi werk, en die kraaltjes als armaturen klinkt ook als een goed idee.
Leds zijn erg vel en leveren gericht licht. (dit ondervang je door de kraaltjes) maar ik zou ze niet op volle sterkte laten branden. Mijn onderbuikgevoel zegt dat halve kracht toereikend zal zijn. Maar dit is simpel te testen.
Voor een idee: www.ledbaron.de
Leds zijn erg vel en leveren gericht licht. (dit ondervang je door de kraaltjes) maar ik zou ze niet op volle sterkte laten branden. Mijn onderbuikgevoel zegt dat halve kracht toereikend zal zijn. Maar dit is simpel te testen.
Voor een idee: www.ledbaron.de