Hoi allen!
Ondertussen zijn we 5 jaar verder, jeetje wat gaat de tijd snel
De afgelopen jaren waren nogal onstuimig en het bouwen op zolder stond eigenlijk stil.
Details zal ik jullie besparen, het voornaamste is dat we weer terug zijn en dat vooruitgang is te zien op zolder.
Moet mij wel weer een beetje inlezen hier, want ook het forum had niet echt mijn aandacht.
Maar wauw, er komen wel weer prachtige banen voorbij hier! Gaaf om te zien, en zien bouwen doet bouwen zeg maar.
Aan de collectie en daarom ook aan de plannen voor de modelbaan is wel het één en ander gewijzigd.
Ik had hoofdzakelijk Nederlands en Duits materieel in het bezit en juist met dat Nederlandse kon ik het nooit 100% vinden.
Vandaar dat er een rigoureuze beslissing werd gemaakt, en is (bijna) al het Nederlandse spul is in de verkoop gegaan.
Uiteraard werd het geld wel weer in de hobby gestopt, het Franse materieelpark werd namelijk flink uitgebreid.
Waarom Frans? Ik ben altijd al gek geweest van de Franse spoorwegen (zie ook
hier) en omdat er steeds meer mooie modellen
van verschillende merken op de markt komen was dat een duidelijke keuze voor mij.
Het Duitse spul is niet weg gegaan, vind ik gewoonweg te mooi
Dus ja, wat word het dan? Een Duits/Franse baan met een o.a. een Frans grens station.
Het is de bedoeling dat uiteindelijk een brug de verbinding gaat zijn tussen de twee landen, zeg maar over de Rijn.
Gelukkig zijn er nu meerdere modellen op de markt die in beide landen kunnen rijden (laatste aanwinst is een ECR 186 van Arnold).
In 2010 poste ik '
hier' een lijst van modellen die ik toen had, als er interesse is kan ik hier wel een update van geven.
Terug naar zolder. Hieronder een panoramafoto van hoe het er nu uit ziet, de zolderkamer zelf is af en er is een tafel gebouwd.
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/53149261762_cdecd53162_o.jpg)
De eerste meters rails op het Franse deel zijn gelegd (Peco code 55, ook alle Minitrix rails is verkocht).
Binnenkort zal ik een uitleg geven over mijn ideeën (met betere foto's).
Oh ja, en omdat de oude naam DB-Bahn niet meer geheel van toepassing was ga ik maar verder onder 'Een grens op zolder'
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)