Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nee....... :cry:

Moest weer aan de arbeid bij Chef Divisie Kleine Vliegtuigen en Chef Divisie Grotere Vliegtuigen. Van de nood ook een beetje een deugd gemaakt, want ik heb weer eens kunnen chillen in het....Rijndal! Dus daar wat foto's gemaakt van het een en ander en gewoon een beetje genoten.

Zometeen weer de zolder op, als de temperatuur dat enigszins toelaat!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

De tuin in, als het weer het enigszins toelaat :mrgreen:

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja boys, sorry dat ik mijn beloftes niet nakom. Vandaag de hele dag automatisch zitten rijden met de besturing van Koploper. Ge-wel-dig! Het is ineens een drukke bedoening met treinen. Dat kende ik nog niet van Boppard. Er moet nog wel veel gebeuren qua instellingen, want het gaat nog lang niet feilloos. En het idiote is dat alle fouten voornamelijk mijn schuld zijn. Zo heb ik nog weinig geijkt, en een TRAXX krijgt nog wel eens zijn eigen wil.

Naja, die foto's komen wel. Het is wel dikke pret, maar veel gedoe. En dan ook nog scenery bouwen voordat t eind september is.....pffff......


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoeft alleen maar toonbaar te zijn, niet af zoals H@ns al had aangegeven.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Ah! Ook verslaafd :!: :mrgreen: :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

Zet je baan maar naast die van mij, dan lijkt het veel meer :) Hoef je hem niet af te maken.

groetjes



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Ja en zet die van mij er ook weer naast die is ook nog lang niet af :lol:


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Die van mij spant de kroon mensen. Er ligt nog net rails op, maar dan heb je het wel zo'n beetje gehad (oh en vier quertragewerke.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door FidOo »

Dan win ik... Als ik die van mij neer zet. Zie je alleen wat doosjes met losse rails en loks e.d.
:ugeek:

Take it easy J. Baan is van Jou en niet van ons.. we wachten rustig af...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Tjooow,

Geen stress, natuurlijk niet. Ik chargeer het waarschijnlijk wel een beetje, of althans dat lijkt zo, door het schrijven op een forum. Anyway wil ik wel graag functioneel kunnen rijden terwijl de panto's tegen de draad rijden en dat allemaal in een landschap. Lang niet alles zal af zijn, dat is onmogelijk. Voor wat ik dan binnen een jaar voor elkaar heb gekregen.....dat vind ik -al zeg ik het zelf- lang niet mis.

Goed,
Ron schreef:Ah! Ook verslaafd :!: :mrgreen: :mrgreen:

gr. Ron.
Ja! Ik begin het progamma al te snappen. Het is fantastisch om te zien allemaal, en nogmaals: iets heel nieuws voor mij. Je ramt op 'automatisch rijden' en het is meteen maximaal actie. Leuk om mee bezig te zijn. Tevens een nadeel dat ik in dit stadium nog veel op de laptop moet kijken en wat dingen fine-tune (vaste routes, variabele routes). Deze hobby is ongeveer zo leuk omdat je niet constant met een ipod/pet/pad/peuk/laptop bezig bent. Naja, kwestie van 'uren maken' met Koploper denk ik, en dan wordt het pas echt leuk.

Ik heb me voorgenomen om vandaag echt wat foto's te gaan maken. Het is ook niet zozeer dat ik daar moeite mee heb, neen, het uiteindelijk op het forum krijgen is het waar de crux zit. Naja, ik zal wel moeten om dit nog wat leesbaar (spare me the 'fijne verjaardag en vakantie') te houden tussen al het andere moois wat hier wordt getoond welke zijn voorzien van foto's!


Later,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Jeroen schreef:(spare me the 'fijne verjaardag en vakantie')
:lol: daarom heb ik mijn verjaardag niet in het gebruikerspaneel gezet.
Oh, nou produceer ik zelf spam :oops:
Maar waar het me eigenlijk om gaat: Even verstand op nul, plaatjes schieten, uploaden, verhaaltje erbij en klaar.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Oh, ik heb zeker foto's gemaakt....en filmpjes. Echter zijn de meeste foto's echt rubbish....en zet de baes mij morgen in voor wat dienst richting koersje 240, dus vanaf donderdag meer nieuws.

Vandaag wel een lok een goeie 'wasbeurt' gegeven en nog wat gereden en ge-tuned aan KL. De treinen rijden ook met de panto's omhoog sinds vandaag. Zo'n detail met uitwerking!

JJ


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Zo, net weer thuis na een nachtje testbeeld staren. Wel even voortgang gemaakt. De linkermodule, althans de rails die in het zicht ligt, is nu geballast en wel en ligt nu te drogen. Tevens heb ik een plannetje gemaakt voor de resterende bovenleiding en morgen krijg ik weer een pakketje uit Lochem met dank aan de supersnelle service van H@ns. Ter illustratie: 2 mailtjes binnen een uur en het pakketje was al de deur uit bij hem. Top.

Ik moet nu echt even tempo maken met Beksheim. Ik denk dat ik straks in grote lijnen al even ga bekijken wat voor scenery items er 'links' moeten komen. Na mijn laatste trip door de Ruhrpott heen weet ik het eigenlijk al wel: een ingegraven spoorlijn die wordt 'afgesloten' met een snelweg, of een stuk daarvan. Dat past ook aan de aangrenzende module met de Ruhrbruggen erop; daar zit immers aardig wat groen.

Aan de andere kant verdwijnen de sporen onder een rangeerterrein. Aangezien ik daar met 1 wissel af en toe nog wat ruzie heb zal ik dat eerst oplossen voordat de scenery geplaatst wordt.

Ik heb wel films op de compu staan nu, eens kijken of ik dat kan uploaden. Zoals geschreven zijn de foto's stuk voor stuk beneden alle peil.... :cry:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nou, tenminste iets van beeld voor jullie...


Afbeelding
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1401
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door richard7877 »

Leuk filmpje jeroen(trouwens ook lekere muziek :D :D )

Groeten Richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Mooi filmpje van een prachtige baan.
zag dat je ook eindboogjes gemaakt hebt voor de bovenleiding.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jerome »

Gaaf man!

Ik zou haast overwegen om dat enorme eind naar lochem te rijden om het live te kunnen zien.

Greetz, Jeroen


Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Yo J,

Dit doet wel weer vertrouwd aan Super man!!! 8-)


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door maarten »

Erg mooie gedaan met één uitzondering, dat viaduct, dat kan eigenlijk echt niet zo. :( Die knik in de afrit doet afbreuk aan een verder zeer mooie module-baan.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

100 punten! Helemaal geweldig!
Kan er niks anders van zeggen...


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5229
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Jeroen, mooie beelden met één "maar" er aan, ik kan het niet anders als met Maarten eens zijn dat ik die geknikte brug ook een storend element vind op je baan. Ik zou je adviseren eens te gaan nadenken over een knik vrije vervanging daarvoor, dan zou je omliggende werk nog een stuk beter tot z'n recht komen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Doolemeister »

Beste Jeroen,

Wat een project zeg! Het blijft me verbazen :mrgreen:
Mooi filmpje en het rijd geweldig.

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

Sweex
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:10

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Sweex »

Supermooi! Balen dat ik ten tijde van het N-spoor evenement in Ibiza zit met al dat moois wat daar te zien zal zijn!

Keep it up, en blijven posten!:-)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

maarten schreef:dat viaduct, dat kan eigenlijk echt niet zo. :( Die knik in de afrit
neudalhausenstadbahn schreef:die geknikte brug
Hey boys,

Ja.......tja....jammer dan! :mrgreen: Het kan helaas niet anders zo, en de brug zit er al geruimte tijd zo op. Ik moet zeggen dat het me eigenlijk totaal niet stoort. Wel ben ik het met jullie eens dat zonder knik mooier was geweest, maar dat is nu eenmaal onmogelijk. Dan is het no bridge at all. Voor Lochem ga ik 'm ondanks jullie tips en aanbevelingen ook niet weghalen.
Ron schreef: eindboogjes voor de bovenleiding.


Like I said toen bij je thuis, ik ga je nadoen! :geek: Werkt perfect. Aan de andere kant heb ik dat niet, maar zojuist is het pakketje waar ik op te zat te wachten bij de buren gebracht (dat krijg je met zo'n aparte hobbyruimte) dus kan ik de bovenleiding fatsoeneren. Daar ga ik ook weer zo boogje maken, maar dan van een oude spoorstaaf die ik heb gevonden. Een N-spoorstaaf wel te verstaan. :?
Jerome schreef:Gaaf man!

Ik zou haast overwegen om dat enorme eind naar lochem te rijden om het live te kunnen zien.

Greetz, Jeroen

Zeg, halloooooooo. Wat denk je dat ik er verdorie allemaal voor moet doen? :lol: Ik moet die 10 modulebakken met tere scenery dat enorme eind naar Lochem rijden en in elkaar zetten. Oja, voor die tijd moet ik 't ook nog uit elkaar halen. Gaan we nou zielig doen? Evo moet een eind rijden, de rest moet gewoon een eindje rijden naar Lochem. Niet zeiken, gewoon komen!

@Arjan,

Dankje. Iedereen bedankt trouwens. Het rijdt inderdaad wel lekker, maar die beleving kan ik nog slecht vastleggen met een camera. Voor mij is het, zoals gezegd, wel wat nieuws om zo'n druk treinverkeer te hebben. Ik ben ook maar blij dat koploper het allemaal regelt, want het is niet meer te doen. Kun je nagaan, want dit is feitelijk 2 ovaaltje met wat gependel en wat ge-rondrij. Maar die wisselbewegingen enzo.....heerlijk! Kan niet wachten om zometeen dus weer de boel te hebben rijden.

Genoeg geleuterd. Zometeen weer actie op zolder en ik ga weer vol gas bouwen!

En ok, ik probeer weer een fotootje te schieten.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Als het rijkswaterstaat lukt om in een heuse Belangrijke Brug (die in de A1 over de IJssel bij Deventer) een lelijke knik te maken én precies diezelfde fout in Zwolle te herhalen, dan is dit zelfs behoorlijk natuurgetrouw! :-)

Bart


Plaats reactie