baantje van stefant

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
stefant

baantje van stefant

Bericht door stefant »

hallo medemodelspoorders!
ik heb een testbaantje gemaakt, en daarvan heb ik vandaag een fotoreportage gemaakt die ik ook op het 9mm spoorforum heb gezet, ik wilde hem hier ook nog even posten voor diegene die niet op allebei de fora zit ;)

vandaag kreeg de bemanning van een van de grotere stomers een brief waarin stond dat ze hun baureihe 50 moesten opstoken en zich gereed moesten maken voor een wel heel bijzonder transport,namelijk toeristen die een stuk van het nieuwgelegde traject wilden verkennen. normaal gesproken doet de stoomloc dienst als goederenloc,maar wegens reparatie aan haar grote zus, de baureihe 01 mocht zij de dienst overnemen.. de stoker en machinist waren erg blij met deze taak,en troffen nog wat laatste maatregelen om de loc er gloednieuw uit te laten zien. toen ze daarmee klaar waren was het tijd om de loc aan de rijtuigen te koppelen en alles nog een grondige inspectie te geven. toen alles in orde bleek was het wachten op de toeristen,die per bus zouden arriveren op het emplacement.
enfin,genoeg gepraat nu, eerst maar eens een paar plaatjes om in de sfeer te komen. de kwaliteit is niet super vind ik zelf, ik zal eens kijken of we de iphone zover kunnen krijgen dat ie wel mooie foto's maakt...

Afbeelding
hier staat de trein in het station, klaar om te vertrekken.

Afbeelding
in de eerste bocht nam het plaatselijke nieuwsteam snel een foto terwijl de trein langzaam richting de helling dendert

Afbeelding
in de 2e bocht bleef de trein speciaal voor de foto even staan,tot vreugde van de toeristen die nu een paar foto's konden maken.

Afbeelding
een detailopname van het machinistenhuis en de kuiptender... ... en helaas ook van meneer pinkie... :oops:

Afbeelding
hier begint de oude dame aan haar klim... best een zwaar klusje voor de locomotief,die toch al ruim 60 jaar oud is

Afbeelding
hier zien we de loc met haar kostbare vracht op de helling

Afbeelding
eenmaal bovenaan de helling maakte de fotogaaf een mooie opname van het postrijtuig met daarachter de rest van de sleep(althans een gedeelte ervan)

Afbeelding
en zoals de engelsen zeggen, what goes up, must come down...

Afbeelding
kiekeboe! hier rijdt de toeristentrein onder het bruggetje door,terug het station in...

Afbeelding
...om vervolgens plaats te nemen naast de 103 met haar TEE rijtuigen

Afbeelding
op het rangeerterrein staat de grote zus van onze ster van vandaag, de br01,waarvan de reparatie's inmiddels zijn afgerond.

dit was het weer voor nu,de toeristen zijn gevraagd of ze in de toekomstige stad willen wonen,en ze zijn gevraagd om met een naam te komen voor zowel de stad als de berg...

ik hoop dat ik jullie vermaakt heb met dit fotoverslag,en hopelijk tot gauw,misschien wel in een reeds gebouwde stad...

ps. als iemand van jullie een mooie naam weet voor de baan/stad en het minibergje,laat het me maar weten,alle input is welkom. het moet eigenlijk iets duits zijn,en ik kan zelfs na een half uur denken niks moois verzinnen. :mrgreen:

met vriendelijke groeten, stefan

jeepney

Re: baantje van stefant

Bericht door jeepney »

Mooi verhaal!!......en is en blijft een mooie loc ;-)

Henk

Onderwerp starter
stefant

Bericht door stefant »

bedankt, en ja het is eigenlijk het paradepaardje hier, maar ik vind al mijn materieel mooi. ik heb het tenslotte zelf uitgekozen :mrgreen:

Marcel

Bericht door Marcel »

Wouw,prachtig materieel heb jij daar zeg,helemaal in mijn straatje.
Je hebt er een leuk verhaal van gemaakt,echt vermakelijk,mijn complimenten.

Lemland

Bericht door Lemland »

Hoi,

Leuke foto's en verhaal. Mocht je inspiratie nodig hebben, klik dan hier eens: http://donjon.bin.sh/name/#german_town :-)

Bart

Onderwerp starter
stefant

Bericht door stefant »

hartelijk bedankt allemaal voor de lovende woorden,ik check je link ff bart, ook nu ik zelf al wat inspiratie heb,ik kan er altijd leuke ideeen weghalen...
ik ga een periode 3 baan maken met vooral stomers uit de jaren 60, alleen duits materiaal. ik heb nu 1 dieseltreinstel, de br614 en 1 e-loc, de br103. ik denk dat ik dat zo ga houden, en verder vooral stooom erbij. (of ik moet al een leuk locje tegenkomen...)

Onderwerp starter
stefant

Bericht door stefant »

ik heb met behulp van die naam generator van bart een naam uitgekozen, namelijk: hirschewald. er zitten 2 elementen in de naam verwerkt, en ik denk dat de meesten ze al ontdekt hebben,maar voor diegene die niet zo goed duits spreken: letterlijk betekent het hertenwoud of hertenbos. nu ben ik alleen wel verplicht om een bos te maken met een koppel herten erin,maar dat neem ik voor lief, want dat zal ook een mooi projectje worden.

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Stefant.

Welkom op N spoor forum.
De ingredienten zijn prima.
Rumte is er genoeg.
Sucses, maak er wat van. ;)

Martin de Deugd

Onderwerp starter
stefant

Bericht door stefant »

bedankt martin de ingredienten zijn er gedeeltelijk,de inspiratie is er maar de financien op het moment nog niet :o als ik straks jarig ben en ik heb zorgtoeslag dan komt er misschien wel een gedeelte van het stadje

Lemland

Bericht door Lemland »

Wat zou je als eerste oppakken als je wel de centjes had? Huisjes etc? Rails?

Bart

Onderwerp starter
stefant

Bericht door stefant »

ik zou als eerste wat hout in huis halen om de ruwbouw te kunnen voltooien. ik doe alles stap voor stap en het aankleden met huisjes komt vanzelf. rails heb ik eerst genoeg, dus dat zou ik ook niet als eerste in huis halen.

Plaats reactie