Lemland, 250 x 150 cm

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Het resultaat van het bevlokken van de dennenboompjes was onder de maat en het strooisel kwam er niet goed af, dus zes boompjes zijn in het afval beland. Nieuw strooisel en wat meer bevlokte boompjes uit de voorraad waren vandaag de basis voor het maken van een bos en het her en der begroenen van de rotsen.

Eerst maar eens kijken naar de overgang tussen Lemland Goederen en de rotsen daar vlak achter. Achter het hoogspanningsstation zijn grote struiken gekomen.

Afbeelding

Als je als monteur tussen de transformatoren staat, zie je nu dit:

Afbeelding

Vlak erboven is een hele grote groene struik met blaadjes verschenen. Die is daar niet zo maar, er achter zit een luidspreker verstopt. Er zit geen gips achter, alleen gaas.

Afbeelding

Als we een bovenop de rots zijn geklauterd, zien we dat tussen de rots en het nog te voltooien perron van Davydorp ook gras en onkruid is gegroeid.

Afbeelding

Op de voorgrond een uitloper van de rots aan de rechterkant van de tunnelingang, zoals je ziet is op die rots in de schaduw van een paar dennen ook nog een graspolletje gegroeid.

Afbeelding

Deze dennen zorgen voor die schaduw:

Afbeelding

Hier zie je ze rechtsonderaan. Aan de linkerkant het grootste groenwerk van vandaag: een bos plus de overgang tussen de berg en de achtergrond. Dankzij Hookies' tips ziet het er nu veel beter uit, vind ik.

Afbeelding

Wat details:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rotsen waar geen bomen komen, hebben wel onkruid, gras en struikjes gekregen op de logische plekken, zoals spleten en vlakkere delen.

Afbeelding

Er zijn ook al dieren waargenomen:

Afbeelding

Afbeelding

8-)

Voor dichterbij wil ik betere bomen en die gaan we, als de fabrieksboompjes op zijn, zelf maken.

Bart


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Lemland

Bericht door Maurits71 »

wederom lekker wakker worden zo mannen , thanks :D


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Lemland

Bericht door Doolemeister »

Beste Bart en Lem,

Wat een details! Geweldig. De bergen zijn erg mooi geworden mooi met de begroeingen.
Het wild maakt dat nog meer gaat leven.

Verder heb ik eerder gezien dat je de cement wagens we flinke update hebt gegeven, dit mis ik nog bij de crèmekleurige vrachtwagen, misschien een idee?

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Lemland

Bericht door jeepney »

We worden weer verwend door de Blackberry.

Henk


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Lemland

Bericht door shoven »

Goed bezig mannen. Met het groen erbij ziet het er meteen een stuk realistischer uit. Top!


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Lemland

Bericht door Glaskast189 »

Netjes!

Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

@allen: dank!

@Arjan: ik ga hem nog wel vervuilen maar die grijze Magirus hebben we al flink aangepakt. Zwarte handgrepen, nummerplaten, koplampen, dat oranje knipperlicht, zwarte banden en velgen en dat logo op het zeil zijn niet origineel. Zie ook de achterzijde (het is die wagen rechtsachter):

Afbeelding

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Tijdens het gipsen hebben de achterwand achter Davyberg van een tijdelijke plaat voorzien.

Afbeelding

Dat hadden we nodig om als het ware tegenaan te gipsen én er zeker van te zijn dat de wand vertikaal gezien vlak zou eindigen. Later komt hier een klep tegenaan en dan is het nodig als het een beetje netjes aansluit.

Afbeelding

Dichtbij zie je hoe we vrolijk tegen de plaat aan hebben gegipst.

Afbeelding

Vandaag is de plaat voorzichtig verwijderd, waardoor het gips als het ware los tussen de framedelen hangt.

Afbeelding

Hier zie je goed hoe het gips nu mooi vlak eindigt.

Afbeelding

Daarop is een begin gemaakt met het maken van een dwarsverbinding, maar het was uiteindelijk te warm in Lemland om te klussen dus een andere keer weer verder...

Afbeelding

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Dit is overigens een overzicht van de stand van zaken rondom Davydorp. Het enige dat nog niet af is, is het tweede perron (hekjes, bankjes, reizigers enz.).

Afbeelding

Bart



rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Lemland

Bericht door rien »

ziet er weer gelikt uit jongens
geweldig gewoon

gr rien


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Vandaag van mijn vader gekregen voor mijn verjaardag: een NS bordje uit april 1954. Ik heb 'm meteen op de deur naar Lemland geschroefd.

Afbeelding

Hij past leuk bij de andere twee NS borden. Dit is de binnenkant van diezelfde deur:

Afbeelding

En deze hangt om de hoek:

Afbeelding

Verder kreeg ik ook nog een goed gevulde envelop zodat we verder kunnen sparen voor onze Hack bruggen.

Bart


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Lemland

Bericht door bob vermeulen »

Bart,

Nog van harte gefeliciteerd :D

Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Rob_Lochem
Berichten: 372
Lid geworden op: 04 sep 2008 20:51
Locatie: Lochem

Re: Lemland

Bericht door Rob_Lochem »

Hoi Bart,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Mooie collectie NS borden!

Groeten,

Rob.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Heren,

Dank! Op naar de 45 :-)

Bart


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3923
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Lemland

Bericht door Jeroen »

Lamlend,

Mooi werk boys! Die foto met dat treinstel dat net uit de tunnel komt (een 624?? Heb hier ook zo'n dingetje.....vergeet de Baureihe altijd) is erg mooi en ook vind ik de achtergrond ter hoogte van de tunnelmond mooi gedaan. Waarschijnlijk heb ik dat gemist, maar is dat geschilderd of wat?

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Hey Jeroen,

Ik denk het maar ik pak er ff wat oude foto's bij. Dit keer niet chronologisch.
Die achtergrond is een aantal platen gelaagd op elkaar. De basis is een achtergrond van een Minitrix diorama. De onderplaat zelf hebben we niet gebruikt, alleen de achtergrond.

Afbeelding

We hebben ook diverse platen van MZZ gekocht. MZZ komt uit Zwitserland (Im Trenschen 26 CH 8207 Schaffhausen) en de sfeer lijkt wel op die van Minitrix: niet erg realistisch maar meer (letterlijk) schilderachtig. We kochten achtergronden maar ook wat platen met hekken, schuttingen en zo.

Afbeelding

De platen hebben we verknipt, waarbij bijv. huizen en bomen los van de lucht zijn geknipt. Dat was veel werk, elke schoorsteen en elke blaadje is netjes geknipt. De randen zijn dus heel grillig. Op deze oude foto's kan je door de spiegeling wel zien dat het lagen zijn:

Afbeelding

Afbeelding

In het (eigenlijk te grote) rode huis zijn als grapje in twee ramen kleine foto's geplakt van Lem en zijn broer.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de huizen en bomen zijn vervolgens hekjes en schuttingen geplaatst, om een beetje logische afsluiting te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De achtergrond loopt niet helemaal door tot op straatniveau, waar er huizen of bergen (zoals dus de omgeving van de tunnel) voor komen, is geen achtergrond.

Afbeelding

Afbeelding

Waar je onder de huizen door kan kijken (er zijn twee poortjes) zit juist weer een logisch plaatje, zodat het logisch lijkt dat deze fietsers van de volkstuintjes komen.

Afbeelding

We hebben erg gepuzzeld waar welk onderdeel zou komen, het moest zo goed mogelijk aansluiten bij het driedimensionale dorp. Hier zie je dat dat redelijk is gelukt: links de (halve)huizen, rechts het station en in het midden de achtergrond.

Afbeelding

Afbeelding

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Morgen loopt de bouwvakantie in Lemland weer ten einde en daarom is vandaag alvast nieuw materieel geplaatst: een bouwlamp. In de avond zie je nu van ver al de bouwplaats hoog in de bergen liggen.

Afbeelding

Dichterbij zie je hoe de bouwvakkertjes morgenochtendvroeg met goed licht aan de slag kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Overdag ziet het er zo uit.

Afbeelding

Op preiser-ooghoogte hangt een waarschuwing voor hoogspanning en dat is niet voor niets. Er is nog geen stroomvoorziening op zo'n plek, dus er loopt een dikke stroomkabel uit de tijdelijke ijzeren mast, die overigens staat verankerd op een met beton volgegoten vat op een pallet.

Afbeelding

Die kabel loopt naar de achterkant van de bouwplaats.

Afbeelding

En daar staat een forse generator de stroom op te wekken.

Afbeelding

Zo, en nu ga ik onder de tafel de decoder aansluiten zodat adres 88 straks de bouwlamp aan en uit schakelt.

Bart


Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Lemland

Bericht door dizkartes »

een woord hier voor:

GAAAAAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groet,
Wouter


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

Hobbytrain
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:34

Re: Lemland

Bericht door Hobbytrain »

Prachtig hoor!!

Groetjes stijn


Gebruikersavatar

RonaldB
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:05

Re: Lemland

Bericht door RonaldB »

Ja, die achtergrond is werkelijk goed gelukt hoor.
Ik had die opbouw nog niet zo gezien, maar goed gedaan en de sfeer van de huizen komt mooi overeen met de baan zelf.
Groetjes Ronald.


Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7697
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Lemland

Bericht door Krab »

Leuke zonnebank Bart leuk voor de preisers die weer aan het werk moeten :mrgreen: ;) :mrgreen:



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Arend

Re: Lemland

Bericht door Arend »

Hallo heren,

Ziet er goed uit!!
Keep in the goed work!

Gegroet Arend


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Lemland

Bericht door Lemland »

Dank allemaal! :-)

De bouwplaats blijft echter nog even leeg want hij is afgekeurd door de Lemlandse Arbeidsinspectie helaas, hij blijkt op belangrijke punten niet te voldoen.

Een geluk bij een ongeluk: de vaste ploeg Noch arbeidertjes moet nog geleverd worden door H@ns Uitzendbureau dus Lem & ik hebben nog even tijd om de juiste aanpassingen te doen.

Bart


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Lemland

Bericht door bob vermeulen »

Bart,

Leuke bouwplaats is dat.
Ja de bouwvakkers op je baan hebben voorlopig nog werk genoeg.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Lemland

Bericht door Jos »

Leuke bouwplaats inderdaad! Erg leuk verzonnen die generator.

Groetjes,
Jos


Plaats reactie