Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Jeroen schreef:Evo moet een eind rijden, de rest moet gewoon een eindje rijden
Als ik zou komen rijden, had ik vorige week al moeten vertrekken :D
Volgend jaar ben ik er wel bij.

Maar effe serieus, dat gezeik over die brug begrijp ik niet. Ik heb de video 3x bekeken en zag niks storends (en ik wordt vaak uitgemaakt voor mierenneu... uhh ..liefhebber). Het enige wat ik zag was de meest realistische baan op dit forum (en vele andere fora).


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5229
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen schreef:
maarten schreef:dat viaduct, dat kan eigenlijk echt niet zo. :( Die knik in de afrit
neudalhausenstadbahn schreef:die geknikte brug
Hey boys,

Ja.......tja....jammer dan! :mrgreen: Het kan helaas niet anders zo, en de brug zit er al geruime tijd zo op. Ik moet zeggen dat het me eigenlijk totaal niet stoort. Wel ben ik het met jullie eens dat zonder knik mooier was geweest, maar dat is nu eenmaal onmogelijk. Dan is het no bridge at all. Voor Lochem ga ik 'm ondanks jullie tips en aanbevelingen ook niet weghalen.
Dat het jou niet stoort is het belangrijkste en als je er niks meer aan kan doen, dan is dat zo en laat je het lekker zitten zoals het zit ;) ( dat soort dingen over komt mij ook nog wel eens ;) :mrgreen: )

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3748
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door maarten »

@Edwin: je bent waarschijnlijk verblind door de mooie scenery en treinen die daar zo strak doorheen rijden. ;) Waar het over gaat zie je op 31 seconden in het filmpje. En anders op deze foto van pagina 75 van dit topic. Een schans waar Evel Knievel jaloers op zou zijn geweest. :mrgreen:
Afbeelding

@Jeroen: dat het jou niet stoort verbaast me, maar prima. Als jij er happy mee bent, gewoon zo laten dan! :D Het gaat er om dat je zelf tevreden bent, niet wat wij er van vinden. Je blijft sowieso mijn scenery-held hoor. 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

@Jeroen: dat het jou niet stoort verbaast me, maar prima. Als jij er happy mee bent, gewoon zo laten dan! Het gaat er om dat je zelf tevreden bent, niet wat wij er van vinden. Je blijft sowieso mijn scenery-held hoor.
Nou, OK. Als ik die foto zo bekijk is het wel erg gechargeerd. Ik kan je wel vertellen dat het met in every-day-reallife niet zo opvalt. De foto is natuurlijk ook wel in een hoek gemaakt. Als je er naar staat (staat!) te kijken, dan zie je het eigenlijk totaal niet. Ga je dan wat meer door de knieen voor het 1:160 perspectief, ja, dan valt het wat meer op. Gelukkig is er meer om naar te kijken. En dank voor je compliment! :oops:

De baan is sinds een paar dagen weer even niet operationeel. Frau Beksheim en ik hebben besloten om de linkermodule grondig aan te pakken met de naderende einddatum in zicht. Dus eruit met die module en hop! de tuin in. Gisteren heeft de boog links al een achtergrond gekregen, een uitgezaagd weggetje, een snelweg (dit maal zonder knik! 8-) ), goeddeels de complete bovenleiding en natuurlijk het ballastbed met onkruid. Vandaag verwacht ik weer een leuke klusdag, waarbij de snelweg zal worden geschilderd, en de rest van de nu nog kale plank zal worden voorzien van geëleveerd terrein.

Of ik er allemaal nog foto's van ga maken....waarschijnlijk wel. Maar je kent dat wel: als je lekker bezig bent, dan vergeet je snel dat je ook nog foto's 'moet' maken.

Anyway, het gaat om het resultaat, en dat zal te zien zijn in Lochem. Is een eindje rijden, maar als ik zie wat er allemaal langskomt en dan nog wel van dìt forum.....naja, dan ga je toch gewoon?!

GRtz,

JJ


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Hallo beste Jeroen.

Ik heb je youtube filmpje met plezier bekeken.
Ziet er eerlijk gezegt nog mooier uit dan op de foto,s, en die zijn al zo mooi. ;)
Ben benieuwt naar de verdere opbouw.
Sucses modelspoor colega.

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Zo J,

Hoe staat het? Beetje klaar-o voor het Lochemse avontuur.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door dizkartes »

Ik kom dit zekers live bekijken... het is wel een eindje rijden.. maar dit wil ik zien.......


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ja....zeker komen! Er is veel moois te zien op het evenement, en wellicht inspireert het jou en anderen om ook met deze hobby te beginnen en blablablabla[/eindepromopraatje]. Zonder gein, het wordt leuk en ik heb er zin in ondanks het feit dat ik al die zooi weer uit elkaar moet gaan halen nu.

@Robert,

Ja, de eindspurt is begonnen wat dat betreft. Lin en ik zijn volop bezig met de scenery aan de linkerkant. En wat blijkt: die is he-le-maal niet slecht in groenen. Zo heb ik dus echt een nuttig paar handen erbij, want zonder concessies aan details schiet het nou wel op. Elke keer is het ook max. 10x10 cm wat we doen, maar na een zekere periode heb je dan dus het dubbele wat af is. De bovenleiding is helemaal compleet, inclusief modelafspaninrichting (modelwàààt?!), geschilderd en wel. Als dit klaar is dan pakken we de rechterkant aan, en hebben we denk ik wel een toonbaar geheel straks in Lochem.

Overigens, er zullen wel dingen zijn die niet helemaal af zijn. Zo krijg ik voor die tijd Koploper nooit mooi helemaal ingesteld. Wat er nu rijdt (8 treinen) zal het ook wel worden. Het rijdt nu wel storingsvrij! Dus de baan aan, en tussendoor bouwen. Ook vraag ik me af of ik alle seinen mooi ingesteld krijg door Koploper. Naja, er beweegt iets in een semi-compleet landschap, en dat in een jaar tijd. Ik vind het dan wel mooi geweest!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

:mrgreen:


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Als de bovenleiding maar af is, dan kom ik zeker even kijken :D

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ronnie-boy,

De bovenleiding is zeker af as we speak. Ik heb nog een nukkig Flirtje die op precies één plekje zijn panto wat te graag in de bovenleiding haakt, en als het goed is is dat nu verholpen. Ik kan het nu alleen wat moeizamer testen aangezien Koploper precies de Flirt niet altijd om de minuut langs dat bepaalde plekje stuurt. 8-) Het is me wat........

Nou, om de boel iets levendiger te houden in dit inmiddels saaie topic -vergeleken met de rest-, toch maar een paar fotootjes gemaakt gisteren en zojuist. Dan weten jullie ongeveer waar ik, pardon, waar wij mee bezig zijn. Goed, genoeg geblaat. Feauteaus!

De meest linkse module, waar we nu hard mee bezig zijn en ik zometeen ook weer mee verder ga.

Afbeelding

De module-overgang. Dit deel is grotendeels niet door mij begroend. Niette sleckhte voor een beginner, wel?

Afbeelding

Nou, dan maar een paar detail-plaatjes van het groen. Was wel weer heerlijk om eens hard met dat groenen aan de gang te gaan. Blijft leuk. En om me weer wat verder uit te leven op de modules komt er vanmiddag ook nog een pakketje aan van de Sceneryshop om nog maar meer tjak erover te gooien. Hans, is dat niet iets voor jou om wat (uitsluitend) N-scale groenrommel van de wat leukere merken (Siflor, Polak, etc.) in je winkel op te nemen?

Afbeelding

Ja hoor, daar was ie weer: de eeuwige steunmuurtjes van eigen makelij. Dit keer ook weer van het bekende bouwschuim, maar nu wat minder regelmatig gekrast. Hier moet de 'spoorberm' nog wel van groen worden voorzien, want zover ben ik nog niet gekomen.....(dat krijg je als je de treinen laat rijden terwijl je aan het groenen bent.....)

Afbeelding

Op Lochem is dus alle bovenleiding klaar en rijvaardig. Van het kopen word je chagrijnig, van het uit de verpakking halen en soms aanpassen word je chagrijnig, van het aanleggen....nou, als je na het aanleggen chagrijnig bent is dat een verbetering t.o.v. de gemoedstoestand van tijdens het aanleggen, en uiteindelijk van de draden schilderen raak je scheel en.....juist: chagrijnig.
Maar dan is het klaar, en dan is het wel genieten! Modelspoor=ontberen. Naja, soms..... :geek:

Afbeelding

PS: de draden schilderen we zwart, met de bovenkant nog wat oxidegroen, en de isolatoren zijn een beetje gifgroen van kleur. De draden moet je gewoon schilderen, dat scheelt echt enorm! :evil:

Afbeelding

Een item waar ik nog hard mee bezig moet is de snelweg die het einde van de module inhoudt. Als in: ik moet hem nog goed inpassen in het landschap. De snelweg zelf, daar heb ik niet zoveel aan gedaan. Het werk van mijn lieftallige vriendin! Handuuuhg!!

Afbeelding

Dan nog maar een paar halve actiefoto's die nog op de camera stonden....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Snel weer door! Laterrrr,


J.


Afbeelding

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Paul B »

supermooi! mag ik vragen hoe je dat gedroogde gras of wat het is op de berm (mooi te zien op de 3e en 4e foto) hebt gemaakt?


Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Overdijk »

De foto met de SBB Cargo vind ik erg geslaagd, een echt actie shot. Trouwens wederom weer mooi werk Jeroen & aanhang, der Autobahn is een subliem idee en echt typisch Ruhrgebiet.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7650
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Krab »

Gaat erg de richting uit die vervuiling van de crossrail zie maar bij onderstaande foto's van Rob . :mrgreen:

http://nordkappe.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=576


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Marcel »

Jeroen,complimenten voor de foto's,zo te zien gebruik je hiervoor een goeie digitale camera,spiegelreflex?
Dit kreeg ik met een digitale compact camera niet voor elkaar.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hartelijk drank!
Paul B schreef: mag ik vragen hoe je dat gedroogde gras of wat het is op de berm (mooi te zien op de 3e en 4e foto) hebt gemaakt?
Het moet een soort lage struikentroep voorstellen, althans als ik ik denk dat je dat wil vragen. Dat is van die Heki-flor ofzo (van dat gras wat je een beetje uit elkaar kunt trekken) met daaroverheen wat spuitlijm en dan bladimitatie van Polak. Ik heb ook van dat Wildgras op die foto staan, dat is dat lichtgroene gebeuren. Misschien bedoel je dat? Dat is dus Wildgras wat ik in kleine plukjes bij elkaar zet in onverdunde houtlijm. Een pleuriskarwei van jewelste, maar goed dan is het tenminste geen biljartlaken.
Marcel schreef:zo te zien gebruik je hiervoor een goeie digitale camera,spiegelreflex?
Dit kreeg ik met een digitale compact camera niet voor elkaar.
Ik gebruik een Sony DSC-H9. Is een uitgebreide digitale camera, maar geen spiegelreflex. Er zit een goeie zoom op, en je kunt er veel zelf aan instellen. Wat belangrijk is als je gaat fotograferen is (verrassing! 8-) ) goed licht. Een pootje (ik heb zo mini-driepoot) is ook er handig, zeker in combinatie met een afstandsbediening. Als je nl. de scherptediepte vergroot -en dat wil je vaak- dan moet je ook een lange sluitertijd hebben, soms zelfs van een aantal seconden afhankelijk van het licht. Je camera moet dan dus stilstaan, en dat ga je met je handjes niet lukken.... :mrgreen:

Gewoon veel proberen en creatief denken.

Grtz,

Jeroen


Afbeelding

jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door jeepney »

Typisch zo'n detail die het hem doet, waarover nagedacht is en waar goed naar de realiteit is gekeken: het kleurverschil in het autowegdek boven het viaduct.

Henk



rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door rien »

ziet er weer super uit he
wat een rechterhanden heb je hier in zeg
geweldig

gr rien


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Op Lochem is dus alle bovenleiding klaar en rijvaardig. Van het kopen word je chagrijnig, van het uit de verpakking halen en soms aanpassen word je chagrijnig, van het aanleggen....nou, als je na het aanleggen chagrijnig bent is dat een verbetering t.o.v. de gemoedstoestand van tijdens het aanleggen, en uiteindelijk van de draden schilderen raak je scheel en.....juist: chagrijnig
Nah, Als dat het ergste in het leven is, dan kan ik het leven aan en wil ik ook bovenleiding :mrgreen:
Bij mij komt als extra hindernis dat mijn ogen slechter zijn dan de jouwe :roll: .

Kan niet wachten op de boel in Lochem te komen bekijken.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

:mrgreen: :mrgreen:

Ja, ach....het is gewoon een precies werkje. Voordeel van de Viessmann rommel is dat het best stevig is terwijl het er zo fragiel uitziet. Mocht er iets kapot gaan, klein beetje secondenlijm en hoppa! Ueberhaupt om hier en daar wat te fixeren is die lijm bijna onontbeerlijk.

Naja, net terug van een rondje Can. Weilanden...dus ff bijslapings en morgen weer verder bouwen.

Laterz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Ziet er geweldig uit Herr J!
Ik heb op de planning staan om het zondags in Lochem zelf te komen aanschouwen.
Wilde ze me toch bijna laten werken op die zondag,toch maar effe gerogeld dat ik gewoon naar Lochem kan! :mrgreen:
Nogmaals mooi werk man! :D


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Overdijk »

Ook ik zal er zondag zijn en kan niet wachten om het in het echt te aanschouwen.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jerome »

Hoi, ff een quote van een paar weken geleden:
Jeroen schreef:
Jerome schreef:Gaaf man!
Ik zou haast overwegen om dat enorme eind naar lochem te rijden om het live te kunnen zien.
Greetz, Jeroen

Zeg, halloooooooo. Wat denk je dat ik er verdorie allemaal voor moet doen? :lol: Ik moet die 10 modulebakken met tere scenery dat enorme eind naar Lochem rijden en in elkaar zetten. Oja, voor die tijd moet ik 't ook nog uit elkaar halen. Gaan we nou zielig doen? Evo moet een eind rijden, de rest moet gewoon een eindje rijden naar Lochem. Niet zeiken, gewoon komen!
J.

Ik was inderdaad van plan dit jaar te komen vanwege met name Duisburg en Marelburg en het leek erop dat het zou gaan lukken, maar er is iets tussen gekomen waardoor het helaas weer niet gaat lukken.

Maar veel suc6 en plezier!

Greetz, Jerome.

PS: @ iedereen, veel foto´s een filmpjes maken voor de thuisblijvers! ;-)


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Hier aan deze kant staat de zaterdag in de planning om al dit moois te gaan bekijken, fotocamera an statief gaan zeker mee.

Nu maar hopen dat er ook hier geen kink in de kabel gaat komen, gelukkig is de open dagen route van de NVM een week later, anders had ook ik het weer kunnen schudden dit jaar.

mvg

Freddy.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door dizkartes »

ooo dat is een goeie... fotocamera mee... om alle details te fotograferen en dan thuis te kunnen namaken........ ummm ik bedoel te kunnen gebruiken bij de bouw van de eigen baan...
betere een goed idee gestolen ;) dan zelf lopen klooien...


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Plaats reactie