Hallo,
Gisteren na een bezoekje aan de modelbaan Zuiderspoor, welke opgesteld staat (en aan gewerkt word) in de kelder van de plaatstelijke modeltreinwinkel, gelijk de nieuwe catalooser van FLM N-spoor meegenomen.
Om eerlijk te zijn, begin ik me een beetje zorgen te maken. want niet alleen het hier al genoemde digitale verhaal otbreekt.
Ook hebben de heren van Roco behoorlijk gesneden in het assortiment.
Vele modellen van bv. stoomlocs zijn niet meer terug te vinden in de nieuwe catalogus, zowel rijtuig modellen en varianten alsmede goederenwagons is flink in gesneden. kortom, niet alleen roco N-spoor is verdwenen, zo lijkt het, maar ook Fleischmann N-spoor geeft het gevoel dat ze behoorlijk aan het afbouwen zijn.
Wat verder opvalt bij de diverse loc uitvoeringen, is het nu nagenoeg ontbreken van de digitale uitvoeringen,
voorheen waren redelijk veel locs zowel in analoge uitvoering als in een digitale uitvoering te koop, nu is dit nagenoeg verdwenen, zelfs locs die eerder wel in beide uitvoeringen te koop waren, staan nu alleen als analoog te boek.
Ook de stekkerverbinding voor het ff inpluggen van een decoder is nog nagenoeg niet toegepast.
Al met al dus een behoorlijke verslechtering naar mijn gevoel.
En dan ook nog eens moeten vaststellen dat de prijzen met z`n 15% verhoogd zijn.
Maar hopen dat het idd nog weer beter gaat worden met hun aanbod en dat het niet de verkeerde kant op gaat op deze manier.
mvg
Freddy(spoor65)