Alweer een week of 2 niks meer gepost, dus werd weer tijd voor een klein updatje
Niet dat er heel veel nieuws bijgekomen is alleen wat stukken rails die veranderd zijn
Er zijn spontaan mensjes die het perron bevolken.
Ook worden er 2 bergwanden savonds verlicht
Allereerst beginnen we met een nieuwe aankoop:
De trix rails schoonmaker.. aangezien ik niet veel zin had om in de tunnels allerlei trucjes te moeten uithalen om met mijn schoonmaak blokje de rails schoon te maken, ben ik naar wapstad gereden en daar hadden ze deze wagon voor weinig
Ze hadden ook een tomix schoonmaak wagen maar voor digitaal spoor vond ik die iets te duur
Tevens hadden we ook een doosje mee genomen met mannetjes die je zelf nog moest schilderen. Aangezien schilderen niet mijn sterkste kant is, heb ik mijn zus lief aangekeken en die heeft even wat mannetjes/vrouwkes lopen schilderen met dit als resultaat
Op de 1 of andere manier schoten al die mannetjes los en kwamen ze vast te zitten op mijn ice perron:
met als resultaat op de baan:
De aanpassing aan de rails
In de bocht was de binnenkant r1 en de buitenkant r2. ook de rails in de tunnel was r1 en r2. Mijn minitrix ice1 treinen liepen er toch niet geheel lekker door heen, dus is dit veranderd naar de binnenbocht r2 en de buitenbocht met flexrails. Moet zeggen dat de treinen er nu een stuk lekkerder doorheen rijden.
Nadat de aanpassing af was, moesten we gaan proef rijden
De treinen hebben bijna 6 uur achter elkaar gereden, wat overigens niet de bedoeling was om het zo lang te laten rijden ,maar ik was rond etens tijd aan het testen, toen ik alleen ging eten had ik het aan laten staan in de gedachte na het eten zal ik even kijken of het nog rijd, helaas hoorde ik pas tegen 12 uur savonds dat me treinen nog reden, maar goed het feit dat het zolang goed bleef rijden voorspelt veel goeds
Zojuist ben ik nog even bezig geweest met het stukje berg/rails wat vanaf me perron komt.
Zo zag het eruit( niet zo een goede foto maar het gaat om het linker stukje op de foto):
en nu ziet het er zo uit, de lijm moet alleen nog even drogen
Zojuist ook wat balast neer gegooit naas me rails( en stukje op me rails maar dat moet ik nog weg zuigen). Ook is er een pilaar gebouwd met een led lampje om de berg te verlichten.
Ben ook bezig met een stuk heg te maken als afscherming voor de rails, zodat mensen straks niet zo de rails op kunnen lopen. Het is nog niet vast gelijmd/gespijkerd, maar meer neer gelegt om even te kijken of het er leuk uit zou zien.
Dus al met al is er niet super veel gebeurt maar toch wel weer wat
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)