Fladder railways

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Eerste baan

Bericht door Detlev »

Volgens mij ontbreekt die laatste K omdat Thrilly daar een héél harde klap kreeg

:o :lol: :lol: :lol: :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Aangezien het toch... weer buiten is. en de formule 1 wedstrijd dodelijk saai was :)

Zijn we nog maar beetje gaan knutselen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heb inmiddels de rails vast gespijkerd, grind gestrooid, de berg muur geschilderd, de tunnel poort voorzien van steentjes :)
Nu moet ik nog een gat maken in de bergmuur zodat ze de kolen mijn in kunnen, maar dat is een klusje voor later, eerst wil ik het meeste schilder werk achter de rug hebben zodat ik weer kan rijden.

Afbeelding
Totaal overzicht van de berg :)

Afbeelding
Proefprojectje begonnen om een bergje van kolen te bouwen :)


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Gisteren nog wat scenery aan het mijn bijgevoegd met als onderstaand resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat ik er best wel content mee ben hoe het eruit begint te zien :)


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Eerste baan

Bericht door rien »

HEEL ERG LEUK GEDAAN ZEG
ga zo door wacht geduldig naar jou vorderingen

gr rien


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor

Paul B
Berichten: 554
Lid geworden op: 29 jul 2011 09:00

Re: Eerste baan

Bericht door Paul B »

De NS komt ook overal, zie ik :lol:

Zou je de eerste wissel nog een rail meer terug kunnen leggen, zodat je opstelsporen net ietsje langer worden?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Paul B schreef:De NS komt ook overal, zie ik :lol:

Zou je de eerste wissel nog een rail meer terug kunnen leggen, zodat je opstelsporen net ietsje langer worden?
Moet nog even leuke kolen wagons en een mooie goedere loc vinden en aanschaffen :)

Die wissel iets verleggen gaat helaas niet dan kom ik niet goed uit met de berg wand helaas. Dat was ook mijn eerste gedachte.

Doordat ik het met papiermache gemaakt heb is de wand een cm of 4 naar voren gekomen. Dus een stuk minder ruimte op het platform dan ik in eerste instantie bedacht had.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Eerste baan

Bericht door Hookies »

Wat is de functie van de tweede wissel direct gevolgd door een stootblok? Komt hier nog wat extra opstelspoor achter? Anders zou ik die wissel door een normale rail vervangen en kun je de kolenbakkies ook weer op laten halen door een loc die dan niet pal op een wissel stil staat.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Of een extra opstel spoor of een extra spoor naar de linker kant toe.. daar wil ik ook iets van een berg hebben en ms iets maken met een mooie brug ertussen maar geen idee nog. Dus heb die wissel er alvast neergelegt.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Nog maar wat fotos van de berg en de baan zoals die nu is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

2 korte filmpjes gemaakt en geupload op FB
http://www.facebook.com/v/4441807568553
http://www.facebook.com/v/4441771767658

en hier nog een heel oud filmpje :
http://www.facebook.com/v/3702294281183

gemaakt met me iphone dus kwaliteit is niet super maarja :)


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Alweer een week of 2 niks meer gepost, dus werd weer tijd voor een klein updatje :)
Niet dat er heel veel nieuws bijgekomen is alleen wat stukken rails die veranderd zijn :)
Er zijn spontaan mensjes die het perron bevolken. :)
Ook worden er 2 bergwanden savonds verlicht :D

Allereerst beginnen we met een nieuwe aankoop:
Afbeelding

De trix rails schoonmaker.. aangezien ik niet veel zin had om in de tunnels allerlei trucjes te moeten uithalen om met mijn schoonmaak blokje de rails schoon te maken, ben ik naar wapstad gereden en daar hadden ze deze wagon voor weinig :)

Ze hadden ook een tomix schoonmaak wagen maar voor digitaal spoor vond ik die iets te duur :)

Tevens hadden we ook een doosje mee genomen met mannetjes die je zelf nog moest schilderen. Aangezien schilderen niet mijn sterkste kant is, heb ik mijn zus lief aangekeken en die heeft even wat mannetjes/vrouwkes lopen schilderen met dit als resultaat

Afbeelding
Afbeelding

Op de 1 of andere manier schoten al die mannetjes los en kwamen ze vast te zitten op mijn ice perron:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met als resultaat op de baan:
Afbeelding

De aanpassing aan de rails
Afbeelding

In de bocht was de binnenkant r1 en de buitenkant r2. ook de rails in de tunnel was r1 en r2. Mijn minitrix ice1 treinen liepen er toch niet geheel lekker door heen, dus is dit veranderd naar de binnenbocht r2 en de buitenbocht met flexrails. Moet zeggen dat de treinen er nu een stuk lekkerder doorheen rijden.

Nadat de aanpassing af was, moesten we gaan proef rijden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De treinen hebben bijna 6 uur achter elkaar gereden, wat overigens niet de bedoeling was om het zo lang te laten rijden ,maar ik was rond etens tijd aan het testen, toen ik alleen ging eten had ik het aan laten staan in de gedachte na het eten zal ik even kijken of het nog rijd, helaas hoorde ik pas tegen 12 uur savonds dat me treinen nog reden, maar goed het feit dat het zolang goed bleef rijden voorspelt veel goeds :)


Zojuist ben ik nog even bezig geweest met het stukje berg/rails wat vanaf me perron komt.
Zo zag het eruit( niet zo een goede foto maar het gaat om het linker stukje op de foto):
Afbeelding

en nu ziet het er zo uit, de lijm moet alleen nog even drogen
Afbeelding

Zojuist ook wat balast neer gegooit naas me rails( en stukje op me rails maar dat moet ik nog weg zuigen). Ook is er een pilaar gebouwd met een led lampje om de berg te verlichten.
Afbeelding

Ben ook bezig met een stuk heg te maken als afscherming voor de rails, zodat mensen straks niet zo de rails op kunnen lopen. Het is nog niet vast gelijmd/gespijkerd, maar meer neer gelegt om even te kijken of het er leuk uit zou zien.
Afbeelding
Afbeelding

Dus al met al is er niet super veel gebeurt maar toch wel weer wat :D


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Eerste baan

Bericht door Hookies »

Gaat lekker man. Is je zus niet in te huren voor preiser-verfwerk?


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7662
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Eerste baan

Bericht door Krab »

Dat is pas een poetswagen die zich niet uit de rails drukt zoals de Roco poetswagen :mrgreen:
Heb er zelf 2 stuks van met ertussen de tomix stofzuiger een goede combinatie is dat .
Wou je mag blij zijn met zo'n zus als kunstenares :o :o



mvg sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Eerste baan

Bericht door spoor65 »

Ziet er allemaal goed uit,
mooi bezig zo.

Wat mij alleen opviel, je gebruikt toch hier en daar behoorlijk korte bogen, wat natuurlijk ook niet altijd te voorkomen is.
Maar bij de tunneluitgang net achter het station (die waar dat witte snelheidsmonster uitkomt) valt, mede door de kleuren van de achtergrond, het wel erg op dat je behoorlijk tussen de rijtuigen inkijkt.
Misschien een idee om voor deze tunnelingang nog een stukje lawinetunnel te plaatsen?

gewoon een stukkie metselwerk, met een paar inkijk openingen en een dakkie, die voorkomen dat alles wat van jouw toch wel stijle bergwand afvalt, opgevangen word, en niet op het spoor kwakt.

Hiermee kun je optie`s en die scherpe boog wat verdoeselen, en kijk je ook minder tussen de wagenbakken. en het geeft ook nog een mooi stukje scenery extra op jouw baan.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Hookies schreef:Gaat lekker man. Is je zus niet in te huren voor preiser-verfwerk?
Haar antwoord:
Vroegen ze dat echt?
ik: ja
zij: Alleen als ik er heeeeel veel geld voor krijg :)
Krab schreef:Dat is pas een poetswagen die zich niet uit de rails drukt zoals de Roco poetswagen :mrgreen:
Heb er zelf 2 stuks van met ertussen de tomix stofzuiger een goede combinatie is dat .
Wou je mag blij zijn met zo'n zus als kunstenares :o :o



mvg sjaak
Helpt die stofzuiger echt dan? Ms dat het dan toch sparen word. Maar volgens mij koste die ergens tegen de 130 euro ofzo.
spoor65 schreef:Ziet er allemaal goed uit,
mooi bezig zo.

Wat mij alleen opviel, je gebruikt toch hier en daar behoorlijk korte bogen, wat natuurlijk ook niet altijd te voorkomen is.
Maar bij de tunneluitgang net achter het station (die waar dat witte snelheidsmonster uitkomt) valt, mede door de kleuren van de achtergrond, het wel erg op dat je behoorlijk tussen de rijtuigen inkijkt.
Misschien een idee om voor deze tunnelingang nog een stukje lawinetunnel te plaatsen?

gewoon een stukkie metselwerk, met een paar inkijk openingen en een dakkie, die voorkomen dat alles wat van jouw toch wel stijle bergwand afvalt, opgevangen word, en niet op het spoor kwakt.

Hiermee kun je optie`s en die scherpe boog wat verdoeselen, en kijk je ook minder tussen de wagenbakken. en het geeft ook nog een mooi stukje scenery extra op jouw baan.

mvg

Freddy
Was mij idd ook al opgevallen dit was vroeger r1/r2 nu r2/flex. Heb daardoor wel wat meer ruimte om dit te gaan, iig bedankt voor de tip, zal er zeer zeker mee aan de slag gaan :)


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Nou aangezien ik van mijn vriendin eerst maar is aan het midden terrein moest gaan beginnen voordat ik de rails in de bocht ,die de berg in gaat, ging afwerken.

Ben ik vanavond bezig geweest met het verder bouwen van de berg en de 2 sporen in de berg laten lopen.
Hier de fotos van de bouw:
Eerst de houte betimmering maken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadat het hout was opgebouwd kan het beginnen om het aftewerken met gaas:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Komende periode staat in het teken om de berg tevoorzien van gips of papiermache.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7662
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Eerste baan

Bericht door Krab »

Die poetswagen is bij H@ns dan wel goedkoper .
De tomix 6421 ofwel de onderstaande link
http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore ... ory_id=136



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Maar weer verder gebouwd op me baan :)

Heb er inmiddels wat gips op gesmeerden, helaas was de gips op dus nog niet alles gedaan en helaas zoals altijd bij mij kom ik daar achter als de winkels dicht zijn.. WTB 24/7 cultuur in NL :P

Maar hier alvast wat fotos:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Dit stukje gips heb ik van de week gedaan, onderstaande is nog nat en zit er net 10 minuten op ofzo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even afwachten of het er een beetje uitziet met dit gips, anders ga ik denk ik de muren van das klei maken of toch papier mache. of hebben jullie nog een beter idee?

Afbeelding
Afbeelding
De binnen kant van de tunnel.

Heb tot nu toe alleen nog het binnenste spoor gedaan, dit zodat ik er nog bij kom. Zodra het naar me zin is ga ik verder aan het buitenste enkele spoor.


Mochten jullie trouwens de highressolutie fotos willen zien kan je die vinden op:
http://sdrv.ms/PRH0QX


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

rien
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 nov 2011 00:41
Locatie: Breda

Re: Eerste baan

Bericht door rien »

zo je bent goed bezig
je schiet lekker op ook
ga zo door
stofzuiger op de rails maar een woordt voor super
heb hem nu ook een week als je kijkt wat er afhaald staje van versteld
ballast dat niet goed vast licht is zo weg hoor

gr rien


http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Kleine update van het nieuwe stukje berg :)

Afbeelding
de grote berg in het ochtend zonnetje :) Rechts onderin zie je ook mijn blokutjes :)

Afbeelding
Nieuwe laag gips erop :) hier nog nat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en zo ziet het er dan uit als het opgedroogd is en het gips beetje bewerkt is :)

Afbeelding
Toen werd het tijd om te proefrijden :) zowel met ice (zie rechts) als mij goede trein :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
eenzaam boompje :D moet zeggen de witte kleur van het gips lijkt wel op een sky piste :D

Afbeelding
Ik moet toch is leren hoe me camera werkt :) Hij heeft zich volgens mij op het verkeerde scherm gestelt :(

Afbeelding
Afbeelding.
lekker dicht langs de muur :) maar zowel de ice als de goederen, als de TEE trein komen niet tegen de muur dus dat gaat goed :)

Aangezien alles nu goed rijd kunnen we gaan beginnen met schilderen, balasten, gras strooien etc :D


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Eerste baan

Bericht door Maurits71 »

Thrillseeka schreef:Kleine update van het nieuwe stukje berg :)


lekker dicht langs de muur :) maar zowel de ice als de goederen, als de TEE trein komen niet tegen de muur dus dat gaat goed :)
tip van iemand die door schade en schande wijs is geworden, dit is wel heel krap, straks heb je een likkie verf en wat strooisel erop en dan raak je het wandje wel. zou toch nog even kijken of je er niet een halve centimeter extra ruimte kan creeeren, ookal betekend dat dat je een stuk moet weghakken.

wel top de rest trouwens


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

rodie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2011 20:49

Re: Eerste baan

Bericht door rodie »

Hoi,

Goed bezig, ben toch wel een beetje jaloers.

Maar als echte man ben ik erg geïnteresseerd in de blokutjes :shock: .
Waar staan ze? en vooral, wat doen ze :D :lol:

Groet
Rodie



Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Eerste baan

Bericht door Detlev »

rodie schreef:Maar als echte man ben ik erg geïnteresseerd in de blokutjes
:o :o :o

:mrgreen:

Freud eat your heart out


Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Eerste baan

Bericht door Hookies »

Ik zou dat huis op de berg wel even waterpas zetten. Voor de rest begint het een aardig bergje te worden.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Eerste baan

Bericht door Thrillseeka »

Dat huis boven op de berg is eigenlijk onderdeel van me station :) heb die stukken alleen even weg gehaalt van de plekken waar ik aan het bouwen ben :)


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Plaats reactie