Lemland, 250 x 150 cm

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

maarten
Moderator

Re: Lemland

Bericht door maarten »

Die lamp geeft wel een flinke puist licht in het donker, erg effectief. Die generator is een erg leuke vondst, maar in mijn ogen lijkt ie wel wat op een compressor. ;)

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Ja, zo zou je hem kunnen zien, een H0 compressor. Maar hier is het een generator. :-)

Vandaag kwam er een vrachtwagen een Dixi plaatsen en nu voldoet de bouwplaats gelukkig aan alle regels.

Afbeelding

Er zit al iemand op, slot staat op 'bezet'.

Afbeelding

Bart

rien

Bericht door rien »

een woord super vet gaaf zou mijn kleinzoon zeggen (hij is 6 jaar)

gr rien

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Bart.

Super mooie dingen zie ik voorbij komen ;) :mrgreen:

Martin de Deugd

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Dank heren.

Wat achtergrond info voor wie dat handig vindt: ze komen per twee in een verpakking (stank niet meegeleverd) en zijn van BLMA models uit de VS. Item nummer is 603. Aldaar 8 dollar zonder verzendkosten. Wij kochten het setje op Ebay Duitsland voor een euro of 14.

We hebben het model verder gedetaileerd, o.a. met het 1:1 voorbeeld dat BLMA heeft gebruikt als idee en nog wat extra ideetjes. We hebben de roosters aan de zijkant met een heel fijn kwastje en revell verf grijs gemaakt, scharnieren en sluitwerk grijsmetallic. Een witte verfstip en een kleinere rode verfstip daarop iets uit het midden geven de illusie van een bezet wc'tje, wat het detail weer iets leuker maakt denk ik.

Het geheel is niet vervuild, dit soort dingen worden door de leverancier altijd fris geplaatst en regelmatig onderhouden, waardoor ze vaak een (in ieder geval uiterlijk haha) frisse uitzondering zijn in een viezige omgeving.

Tot slot is er een ovaal transfertje op aangebracht, dat de illusie van een merknaam als Dixi moet geven. In werkelijkheid is het een B landensticker uit een transfer vel van TL. Artikelnr 1936, 8 euro zonder verzendkosten. Wij hebben ze uiteraard op de auto's in Lemland gebruikt zoals hier, maar op het wc'tje past het ook wel (ook al omdat het schilderen van een mooi ovaaltje van 1 x 2 mm niet goed te doen is).

Al met al (vier gietstukjes, wel in elkaar gezet maar verder geen details) in combinatie met verzenden eigenlijk iets te duur vind ik, maar het is een item dat deze scene af maakt. En omdat het in een grappige verpakking zat, was het een leuk presentje voor Lem. Lijkt mij overigens wel iets dat bij uitstek geschikt is voor 3D printing.

Bart

Schachbrett

Bericht door Schachbrett »

Hallo Heren,

Ziet er leuk uit zo'n Dixie! :mrgreen:

Gr Chris

Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

De bouw ligt wat stil, Lem is er volgende week weer. Ondertussen heb ik wat getweakt aan de hard- en software van onze servers, in de hoop dat we ondanks een bagger internetconnectie wat sneller plaatjes kunnen tonen op onze blog en hier.

Bart

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Lemland schreef:Ondertussen wat getweakt aan de hard- en software van onze servers, in de hoop dat we ondanks een bagger internetconnectie wat sneller plaatjes kunnen tonen op onze blog en hier.

Bart
kan nooit zo slecht zijn als de maximale 4mb internet snelheid die we hier hebben op het platteland :evil:

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Helaas, ik woon in een grote stad maar ik kom niet eens aan de 1 Mbps. Zou 2 moeten zijn. En het abo met 3 is hier niet leverbaar. Gaat om de upload, uiteraard.

Bart

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Hoera, ik voelde mij vandaag opnieuw een beetje jarig want mijn grote verjaardagscadeau, waar familie en vrienden aan hebben bijgedragen, is binnen. Onze brugdelen kwamen vandaag met DHL uit Duitsland. Handgemaakt door Felix Hack, van staal en netjes gelakt.

Afbeelding

Afbeelding

Direct even een opstelling gemaakt van waar het ongeveer geplaatst gaat worden allemaal, trein erop en plaatjes maken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bart

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Dat wordt imposant!!! :o

Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Krab

Bericht door Krab »

Mooie bruggen zijn dat Bart :o

mvg Sjaak

TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

marco

Bericht door marco »

Zijn toch schitterende bruggen hoor.

Groetjes marco

Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Bart en Lem.

Kijk, dit zie ik graag :D
Dat zijn pas echt geweldig mooie bruggen, zo :o :o
Daar wordt ook flink geinvesteert in Lemland, super goed bezig mannen ;) .

Martin de Deugd

stargazer

Bericht door stargazer »

mooie brug waar heb je die vandaan wil ook jarig zijn :D

dizkartes

Bericht door dizkartes »

WAUW!!!!!!

Dat ziet er zeer gaaf uit zo...

Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

ik zag ze afgelopen weekend op de beurs in de UK, heb er zelfs mee in me handen gestaan, echt top spul

enne van harte he

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

stargazer schreef:mooie brug waar heb je die vandaan wil ook jarig zijn :D
http://www.hack-bruecken.eu

Rechtstreeks bij Felix Hack zelf, maar er zijn ook winkels in Nederland bijv. die het voeren.
Felix levert goeie service, reageert netjes op mail en de manier van verzenden was top.

Bruggen zijn mooi hoewel echte details missen, zoals klinknagels en naden. En redelijk prijzig. Maar dit viaduct is zo'n dramatisch gebaar dwars over de stad, dat moet wel een strakke en stevige overspanning zijn die ook nog eens behoorlijk transparant moet zijn.

Bart

jdoublev

Bericht door jdoublev »

Hallo Bart en Lem,

Die bruggen zien er gewoon top uit. Dat belooft voor wanneer alles mooi ingewerkt gaat zijn in het landschap.

Groeten
Johan

Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ja mooi spul, Bart. Heb zelf de Ruhrbruggen hier ook gestalte gegeven d.m.v. Hack-bruggen. Echter kon ik ze 2e hands overnemen van een forumgenoot 'van dat andere forum'. Mooi spul inderdaad, en ik moet zeggen dat het gebrek aan details me niet echt stoort, al snap ik precies wat je bedoelt.

Afbeelding

jeepney

Bericht door jeepney »

Prachtige blikvangers op je baan. Overigens staat die hele site van Felix Hack vol met fraai spul. En inderdaad prijzig, maar zoals bij jouw ontwerp, valt of staat jouw hele baan met een paar fraaie brugdelen, dus dan ga je terecht voor deze kwaliteit.

Henk

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Davyberg bestaat uit vertikale ribben en tijdens het gipsen hadden we een tijdelijke achterplaat. Nu die weg is, is het gips onderdeel van de constructie.

Afbeelding

Afbeelding

Dat is wat risicovol (kans op breuk) dus Lem heeft afgelopen weekeinde een begin gemaakt met een horizontaal deel van het frame.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week verder.

Bart en Lem

maarten
Moderator

Bericht door maarten »

Ik zou juist bang zijn om met het schroeven de spanten (onbedoeld) te veel naar elkaar te trekken met gipsbreuk tot gevolg. :oops: Daarom zou ik gekozen hebben voor lijmen. Maar dat is ook ingegeven door het feit dat ik niet recht kan zagen, lijmen compenseert dat weer een beetje. :mrgreen:

Groeten,
Maarten

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

Bij Florienburg (het westelijke gebergte) gaan we dat natuurlijk ook éérst maken. :-)

Bart

Onderwerp starter
Lemland

Bericht door Lemland »

De straatverlichting in Lemland zijn gaslampen. Die werden electronisch ontstoken: http://www.youtube.com/watch?v=P8piu7LG ... ature=plcp
Daar zijn we nooit echt heel enthousiast over geweest. Het knipperde veel te snel en te fel. Al eens eerder hadden we de schakeling er tussenuit gehaald in afwachting van een betere oplossing maar nu brandde de straatverlichting dus niet. We hebben nog geen goede vervanging van die schakeling dus hebben we afgelopen weekeinde besloten om de boel dan maar rechtstreeks op de schakeldecoder aan te sluiten. Dat betekende ook het verwijderen van wat draden uit onze kabelboom in de backbone op het schakelbord.

Afbeelding

Dit schakelt alles in Davydorp en Davyberg. Rood en blauw zijn de draden die ook de rails voeden en waar dus het digitale signaal op staat. Waar de Viessmann decoders vervolgens naar luisteren. Gele draden zijn voor het voeden van de verschillende onderdelen van de scenery.

81 - Schakelen van de verlichting in het stationsgebouw (telkens een andere kamer!) en de wachtruimte
82 - Laten branden van de verlichting op het eerste perron (drie stalen lantarens)
83 - Idem op het tweede perron (vijf houten lantarens, die moeten nog worden aangesloten)
84 - Verlichting in de huizen aan de stationsstraat schakelen (telkens een andere verdieping!)
85 - Straatverlichting laten branden (die hebben we dus gisteravond gemaakt)
86 - Water laten stromen in het dorpsfonteintje
87 - Autolichten laten branden
88 - De bouwlamp hoog op Davyberg laten branden

Afbeelding

Daarna de kabelboom weer dicht maken met klittenband & deksel er weer op.

Afbeelding

Afbeelding

Alle massa gaat naar dit verdeelpunt.

Afbeelding

Verlichting brandt weer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is er ergens lekkage want de autolichten doven niet meer, dat wordt het volgende klusje.

Afbeelding

En van dichtbij blijkt dat het gietijzeren hek van het eerste perron iets is verbogen, ook een klus voor vanavond.

Afbeelding

Bart

Plaats reactie