Het mooiste station?

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Het mooiste station?

Bericht door Wesley »

Dat vind ik eigenlijk juist totaal niet chauvinistisch voor een Vlaming, om Antwerpen te beschouwen als een Nederlandse stad... :lol:

M.a.w. de vraagsteller vroeg naar het mooiste Nederlandse station ;). Maar als we dan toch de wijde wereld in trekken, moet ik zeggen dat ik afgelopen zondag bijzonder gecharmeerd ben geraakt van Budapest Keleti pu 8-).


Swiftly and with style !
Afbeelding

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Het mooiste station?

Bericht door Saraan »

...maar halverwege dit draadje werd de vraag wat algemener geformuleerd. Vandaar mijn bescheiden "buitenlandse" inbreng... ;)


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Het mooiste station?

Bericht door Wesley »

Nah, dat was Jeroen die niet goed gelezen had :lol:.


Swiftly and with style !
Afbeelding

Saraan
Berichten: 917
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:05
Locatie: Waterloo (België)

Re: Het mooiste station?

Bericht door Saraan »

...oops, dan was ik het die niet goed gelezen had! :oops: Beschouw mijn bijdrage dan maar als een lapsus! :lol: Volgende keer beter, zekers? ;)


Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Het mooiste station?

Bericht door Wesley »

Tja, ik moest ook de neiging onderdrukken om meteen te beginnen over Canfranc, Limoges, Dresden of Milano Centrale... :lol:


Swiftly and with style !
Afbeelding

Artologic
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:43

Re: Het mooiste station?

Bericht door Artologic »

Wesley,

Dan zou k mij toch ook eerder aansluiten bij Saraan, Antwerpen Centraal is een heel mooi station en als je een oogje toeknijpt niet zo ver van Nederland.

Mvg Kristof


Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: Het mooiste station?

Bericht door Wesley »

Maar er is zo veel moois in het buitenland te vinden ;). Moskva Belorusskiy Vokzal, Cuneo, Tours, Bordeaux St-Jean, Stockholm Centralstation (jammer van dat betonnen ding over de sporen heen, maar het gebouw mag er zijn), het voormalige Oslo Østbanestation, de eveneens voormalige kuuroordstations van Châtel-Guyon en Néris-les-Bains en kleinere fraaie stationnetjes als Taormina-Giardini, Royat-Chamalières, Kiruna Central...


Swiftly and with style !
Afbeelding
Plaats reactie