Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Lem & ik hebben genoten, de baan ziet er geweldig uit, zelfs van de snelweg was iets moois gemaakt!

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Wat een paaaraaachtige trein is het ook, zo'n Koplopert. Brrrr.......

Het feit dat ik van niks wist omtrent deze foto illustreert goed hoe gezellig het was op de beurs. Nou is Robert geen onbekende bij mijn creaties, maar ook Rob, Mark en Linda hebben eigenlijk volop meegedaan in de bediening en het rijdend houden van de baan op de beurs. Met recht dus een echte forum-baan. Volgende keer (volgende keer...?!!) zorg ik ervoor dat de baan wat meer getest is voor we beurswaarts gaan. A propos: Duisburg-Beksheim heeft nog nooit zo lang gereden danwel aangestaan, en zeker niet zolang achter elkaar. Het was dus niet enkel een experiment, maar ook een duurproef. Ik heb wel wat pijnpunten gezien hier en daar en die kan ik er nou eens uit gaan halen.

Maarrrrr....minder gelukkig ben/was ik met mijn ECoSje. Dat is zo'n heerlijk plug-and-play ding, maar deze storing kon ik niet even 1-2-3 verhelpen. De foutanalyse is als volgt. Zaterdagmiddag begonnen de treinen flink te haperen. Pulserend rijden, onregelmatig rijden bij vaste 'snelheid' en andere loks begonnen te knipperen danwel te wisselen van verlichting. Je zou denken aan vuil. Het verschil ken ik, en vuil was het niet. Neen, dat hadden we ochtend al genoeg gehad. Next time laad ik de aanhanger op de dag zelf wel in.
Goed, het leek erop dat Koploper liep te bitchen. Alle stekkers eruit, en het gezeik bleef. Vervolgens diverse loks getest zonder succes. Dan maar de hele baan los en enkel het progammeerrondje aangesloten op zowel de Progammeer- als de Hoofdbaan-uitgang op de ECoS. Geen verschil.
Mijn BR151 reed wel gezellig rond. Constant, stabiel en niks van bovenstaande klachten. Ik wist dat deze een Selectrix decoder had, dus Robert gevraagd voor nog wat van die Sx-rommel. Dat bleek wel te rijden, dus alle DCC-loks werder eraf gehaald en konden we dus hinkend op een been de dag 'uitrijden'. Wat overigens goed ging! Helaas had ik nu wel wat minder treinen rondrijden, minder dan de helft. Ik mistte het schouwspel wel van de zaterdagmiddag: 3 personentreintjes die zich overal doorheen wurmden, en het constante verkeer van 7 goederentreinen. Want.....ik had dus de baan ook nog nooit zo gezien. Ik heb samen met Lin enkel zitten bouwen de afgelopen maanden.
Wat jullie dus gezien hebben is een product van een jaar stug doorbouwen. Van echt testen is het niet gekomen. Anyhow, zonder mijn vriendin was het niet gelukt en had het er niet zo uitgezien als afgelopen weekend. Een publiekelijk applausje dan maar.

Nogmaals voor iedereen die heeft geholpen afgelopen weekend, al was het nu sjouwen of een klein duwtje hier en daar bij de nukkige N-lokjes.......many, many thanks! Ook Martin bedankt voor het lenen van je schoonmaakblokjes etc. !

Grtz,

Jeroen

PS: ohjaaaa....we gaan heus weer snel updaten. Ik moet ook maar weer eens wat foto's maken. En licht erboven. En pootjes eronder. En details. En....pfff....wat een vak...... 8-)


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ron, Bart, Lem,

Thanks! Leuke complimenten. Ik heb ook weer genoeg inspiratie voor nieuwe dingen, en ach......nu na een avondje chillen en een nachtje goed slapen denk ik dat we nog wel eens een poging kunnen wagen. Ik heb zoveel aardige commentaren gehoord gedurende dit weekend, en ook vond mijn vriendin het leuk. Naja, dan moet de boel wel wat beter opereren, maar tegen die tijd krijg ik dat vast voor elkaar.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Ondanks de storing even met een drone boven Duisburg-Beksheim gevlogen om de nodige spionage foto's te maken.
Is toch een mooie baan met prachtige bovenleiding..


Spreuk van de de dag

"liever een storing met de treinbaan dan met een boeing".

Vooral als ik achterin zit. :mrgreen: :mrgreen:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Doolemeister »

Beste Jeroen en Linda,

Mijn vrouw en ik hebben zondag met veel plezeier naar jullie prachtige baan gekeken.
Een schitterend resultaat en dat binnen 1 jaar!

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel

FidOo
Berichten: 5816
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door FidOo »

Helaas door een flinke verkoudheid en andere verplichtingen, dit hele spektakel moeten missen. (leuk zo'n weekend op de bank doorbrengen :evil: ) En daar baal ik flink van...

1 heb ik de gezelligheid gemist zo te horen!
2 Had graag de onbekende gezichten achter diverse namen willen leren kennen.
3 Heb ik diverse banen moeten missen. Die van Martin D, heb ik al een keer in het echt mogen aanschouwen.. (soort sneak-preview :) )
maar deze baan staat hoog op mn verlanglijstje om te zien.

Balen dat je toch zo veel gestress hebt met de hele onderneming. Tof om te lezen dat de forummensen/organisatie zo geholpen heeft!
Hoop dat je Ecos toch snel weer gaat doen wat ie moet doen! En dat je alle stress maar mag vergeten zodat je nog eens een beurs kan doen. Bedoel bouwen is tof, maar zo veel veren in je r**t krijgen en lekker naar je eigen baan kijken terwijl er van alles rond rijdt is toch gewoon geweldig...!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Jeroen schreef:en ook vond mijn vriendin het leuk
Da's goed om te horen want ze keek niet heul erg blij, op het bankje voor een haperende baan en een foeterende Jeroen erachter. Ik d8 nog: hopelijk gooit dit geen roet in haar zorgvuldig opgebouwde enthousiasme voor je hobby. :roll:

Bart


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

Jeroen schreef:
Wat jullie dus gezien hebben is een product van een jaar stug doorbouwen. Van echt testen is het niet gekomen. Anyhow, zonder mijn vriendin was het niet gelukt en had het er niet zo uitgezien als afgelopen weekend. Een publiekelijk applausje dan maar.

Nogmaals voor iedereen die heeft geholpen afgelopen weekend, al was het nu sjouwen of een klein duwtje hier en daar bij de nukkige N-lokjes.......many, many thanks! Ook Martin bedankt voor het lenen van je schoonmaakblokjes etc. !

Grtz,

Jeroen

PS: ohjaaaa....we gaan heus weer snel updaten. Ik moet ook maar weer eens wat foto's maken. En licht erboven. En pootjes eronder. En details. En....pfff....wat een vak...... 8-)

Diep respect wat je in 1 jaar voor elkaar hebt gebokst, dan is het zeker niet zo raar dat je qua rijden een boel bugs hebt. Om aan te geven, ik bouw nu sinds januari en ik heb de week ervoor alleen maar getest en getest tot ik er gek van werd.

Maar om in 1 jaar tijd zo'n juweel op tafel te zetten is mega. Ik zeg volgend jaar niet zeiken, stop bitchen, nu een jaar lekker rijden en testen en volgend jaar gewoon weer erbij.

Zoals ik je al zei, je zet de standaard en de lat ligt enrom hoog nu. Dat motiveert veel gebruikers en dat is geweldig. 1 puntje: Je mag zuinig zijn op Linda, zonder haar.....

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nee hoor, integendeel. Ze zat waarschijnlijk ook te balen dat het zo liep. En ja, helaas stond ik te foeteren. Maar goed, als je je zorgvuldig opgebouwde rommel in een aanhanger 2 x 90 km moet laten rijden voor 5 uurtjes pret, terwijl je ECoS-centrale (alias niet goedkoop spul) ineens weigert te doen wat hij reeds 5 jaar wel gewoon doet........dat is niet een zojuist gekocht pakje sigaretten wat je even kwijtraakt. Naja, we zullen maar eens zien of we het zelf kunnen repareren, en anders moet ie maar naar ESU. Ik ben intussen wel blij dat de modules de reis goed hebben overleefd ; geen schade of loszittende zaken. Ook viel het op- en afbouwen me heel erg mee.

Dus dat zal het beletsel niet zijn voor een volgende keer. :ugeek:


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Jeroen schreef:Dus dat zal het beletsel niet zijn voor een volgende keer.
Het gebrek aan bier bij de modelbaan is denk ik het grootste minpunt. Maar ja lallend de kerk verlaten is dan ook weer zoiets.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

je schreef : " Dus dat zal het beletsel niet zijn voor een volgende keer. "

Dat is erg hoop gevend dat we de baan nog een keer kunnen gaan bewonderen.
Ben blij te lezen dat alles goed thuis gekomen is want een beschadiging zou toch wel erg jammer zijn van die mooie baan>

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

Robert_N-Nm schreef:
Jeroen schreef:Dus dat zal het beletsel niet zijn voor een volgende keer.
Het gebrek aan bier bij de modelbaan is denk ik het grootste minpunt. Maar ja lallend de kerk verlaten is dan ook weer zoiets.

Robert
Ik geloof.......


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5229
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen, ik vond het erg leuk jullie baan eindelijk eens in het echt te zien. De sfeer zit er goed in en verder straalt het een positief soort rust uit is mijn beleving( ook dat vind je in het echt ook in het ruhrgebied).

Ik heb trouwens nog even gekeken en ik heb inderdaad binnenkort nog wel 2 statische locs voor je die je op die laatste module kan gebruiken als je wil maar daar hebben we het nog wel even over.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Jeroen schreef:Nee hoor, integendeel.
Gelukkig. :-) Je liep niet alleen te foeteren, overigens, en probeerde dapper de moed erin te houden. Kudo's!

Bart



marco
Berichten: 1172
Lid geworden op: 06 sep 2008 14:08
Locatie: wijchen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door marco »

Jeroen wat een baan zeg als je op ooghoogte kijkt is het net echt en de bovenleiding geeft toch wel heel veel extras.
De vervuilde treinen vind ik ook schitterend en erg realistisch schitterend, en zaterdag liep het gewoon goed erg mooi om te zien.Ik hoop dat je ecos niet naar de mallemoer is maar ik vrees het ergste.
Leuk om je ff gesproken te hebben en je kunt idd blij zijn met zo,n vriendin die het ook leuk vind 8-)


Groetjes marco


Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057

Vaste baan op zolder ( in aanbouw )

http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Tjoooow,

Even een update uit Ede. De ECoS is gelukkig niet naar de klote. Ik heb m kunnen updaten met de nieuwste software. Nu probeer ik nog om de database terug te plaatsen wat niet echt wil lukken. Maar even op het ESU-forum aan de slag. In ieder geval lijkt ie alles weer te doen, en de nieuwe update maakt 'm ook een stuk sneller. Al is het natuurlijk de vraag of die snel blijft heb ik alle adressen (note: niet alleen de loks, ook alle wissels en seinen) teruggeplaatst.

Oef.....

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door dizkartes »

in ieder geval een stukje goed nieuws :)


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

martindomburg schreef:
Jeroen schreef:
Wat jullie dus gezien hebben is een product van een jaar stug doorbouwen. Van echt testen is het niet gekomen. Anyhow, zonder mijn vriendin was het niet gelukt en had het er niet zo uitgezien als afgelopen weekend. Een publiekelijk applausje dan maar.

Nogmaals voor iedereen die heeft geholpen afgelopen weekend, al was het nu sjouwen of een klein duwtje hier en daar bij de nukkige N-lokjes.......many, many thanks! Ook Martin bedankt voor het lenen van je schoonmaakblokjes etc. !

Grtz,

Jeroen

PS: ohjaaaa....we gaan heus weer snel updaten. Ik moet ook maar weer eens wat foto's maken. En licht erboven. En pootjes eronder. En details. En....pfff....wat een vak...... 8-)

Diep respect wat je in 1 jaar voor elkaar hebt gebokst, dan is het zeker niet zo raar dat je qua rijden een boel bugs hebt. Om aan te geven, ik bouw nu sinds januari en ik heb de week ervoor alleen maar getest en getest tot ik er gek van werd.

Maar om in 1 jaar tijd zo'n juweel op tafel te zetten is mega. Ik zeg volgend jaar niet zeiken, stop bitchen, nu een jaar lekker rijden en testen en volgend jaar gewoon weer erbij.

Zoals ik je al zei, je zet de standaard en de lat ligt enrom hoog nu. Dat motiveert veel gebruikers en dat is geweldig. 1 puntje: Je mag zuinig zijn op Linda, zonder haar.....

Groetjes
Woorden waar ik graag nog voor jullie alle 3 iets aan wil toevoegen.

2 opvallende modelspoorbanen waar wij hier op het forum al erg veel van hebben kunnen zien.
en het mooie van die 2 banen, ze waren nu beide te zien in lochem.

het mooie voorbeeld daarmee is, dat duidelijk het verschil van insteek te zien is.

Marelburg:
martin heeft gekozen om eerst de techniek goed aan het draaien te krijgen.
daardoor zag ik afgelopen weekend een mooie baan, een leuk baanplan met genoeg mogelijkheden voor de scenery in de toekomst.
maar die nu vooral opvalt en aandacht trok, juist door het gemis nog van die scenery, waardoor automatisch de aandacht gevestigt werd op de toegepaste technieken. en het mooie rijden van het materiaal. Juist daardoor een mooi item op de beurs,

Duisburg-Beksheim:
Jeroen en Linda, hebben duidelijk gekozen voor het tegenovergestelde.
Ze hebben samen een prachtige baan weten neer te zetten, schitterend baanplan/thema, een mooie aankleding/scenery,
Prachtig groenwerk, waar, naar mijn bescheiden mening, ik echt niet het verschil kon zien, welk deel nu door Jeroen en welk deel door Linda was begroend, of welk rijdend materiaal wie nu had verouderd.
Jullie hebben er een werkelijk prachtig hoogstandje van gemaakt, wat zeker in de toekomst nog veel meer details zal gaan krijgen. dat het rijden daar dit weekend even wat bij inschoot, door de technische problemen, ja natuurlijk is dat jammer, maar zeer beslist geen schande. ik weet zeker dat een volgende keer (en daar hoop ik net zo goed op, als ieder ander die jullie baan heeft gemist, maar ook heeft gezien) een stuk beter zal gaan,

Dan de grote gelijkenis van jullie banen,

Martin, zowel als Jeroen en Linda,
Jullie hebben met beide banen een absolut hoogstaaltje neergezet.
Beide banen in z`n relatief erg korte tijd, op deze manier neerzetten,
Martin op technisch gebied, en jeroen en Linda op baanplan/thema/scenery gebied.

Beide banen is een presentatie en prestatie opzich die absolut een compliment waard zijn.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Dank voor je lovende woorden, Freddy. Absoluut een mooie reactie op alle moeite die we erin hebben gestoken. En met 'we' bedoel ik dan ook Martin. Was gewoon jaloers hoe mooi het bij hem reed. En dat hij al die techniek snapt.

Dan nog maar wat mooie woorden:

De ECoS werkt weer helemaal! En beter dan tevoren met dank aan de nieuwe update. Een pak van m'n hart. Morgen rijden we weer!

Het probleem? Tja.....geen idee. Dat ik de update erop kreeg is een wonder, en de database lukte dus niet. Met dank aan.....

(geroffellll.....)

Internet Explorer. FF met Mozilla aan de gang, en hoppa. Ik had alles weer. Gauw rijden en foto's dus.

Yo!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

Top om te horen dat die het weer doet J, scheelt weer wat kopzorgen. Nu mooi rijden en testen, de basis is goed.

Greetz


Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mmhajvth »

Hey Jeroen,

Ik heb een post achtergelaten in het draadje "Voor de eerste keer met je modelbaan op de beurs"
Link: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=4988
Maar die post had wellicht net zo goed hier kunnen staan, anyway de link hierboven.

m.v.g.

Mark


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door spoor65 »

Jeroen schreef:Dank voor je lovende woorden, Freddy. Absoluut een mooie reactie op alle moeite die we erin hebben gestoken. En met 'we' bedoel ik dan ook Martin. Was gewoon jaloers hoe mooi het bij hem reed. En dat hij al die techniek snapt.

Dan nog maar wat mooie woorden:

De ECoS werkt weer helemaal! En beter dan tevoren met dank aan de nieuwe update. Een pak van m'n hart. Morgen rijden we weer!

Het probleem? Tja.....geen idee. Dat ik de update erop kreeg is een wonder, en de database lukte dus niet. Met dank aan.....

(geroffellll.....)

Internet Explorer. FF met Mozilla aan de gang, en hoppa. Ik had alles weer. Gauw rijden en foto's dus.

Yo!

J.

Jeroen,

Gelukkig maar dat de ECos het weer doet. lekker weer rijden en genieten.

en wat betreft jouw jaloers zijn op het mooie rijden bij Martin, dat laat alleen maar weer prachtig zien, waarom dit forum zo mooi is, zoals al zo vaak eens vermeld, de 1 is een kanjer in techniek de ander in baanplannen maken, en weer een ander is de meester in scenery.

Samen weten ze echter wel steeds meer mooie banen te krijgen, juist door het delen van al die kennis met elkaar,
waardoor steeds meer mensen steeds meer kunnen gaan genieten van onze schitterende hobby.

Ieder op zijn eigen manier, samen veel meer plezier.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Wat Freddy zegt.

Bart


Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

8-)



rodie
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2011 20:49

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door rodie »

gaaf event
gave baan

R


Plaats reactie