Roosenbosch

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2121
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Roosenbosch

Bericht door Robert_N-Nm »

Nou daar past wel een koplopertje langs...

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)

matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Roosenbosch

Bericht door matthew »

Ziet er veel belovend uit Jos!

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Roosenbosch

Bericht door Wim »

Dat wordt een mooie ruime baan.

Wat is echter de hoogte van de tafel nu?


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Roosenbosch

Bericht door bob vermeulen »

Jos,

Je hebt inderdaad een mooie "lange" ruimte tot je beschikking.
Het station komt hier maar verloren uit :D zal in de toekomst wel veranderen als je alle sporen hebt liggen en er meer gebouwen op dit deel komen te staan.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3922
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Roosenbosch

Bericht door Jeroen »

Yo Jos,

Hoe hoog heb je de baan staan?

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Roosenbosch

Bericht door Jos »

Dank heren, de baan staat op 60 cm hoogte.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Roosenbosch

Bericht door Jos »

Eindelijk kon ik dan beginnen met het leggen van de eerste sporen. Draadjes solderen, bielsjes snijden, gaatjes boren, sleuven maken voor de servoaandrijving etc.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk even een treintje plaatsen om te zien wat er past.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Roosenbosch

Bericht door dizkartes »

dat is een klein stukje spoor............. :o


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Roosenbosch

Bericht door bob vermeulen »

Jos,

Dat begint er uit te zien als een model spoor baan :D
Wat een lengte de trein valt in het niet, gaaf zo te zien met het station op de voor grond.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Roosenbosch

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jos.

Het ziet er weer zo vertrouwt uit, dit zijn we zo gewend van onze Jos ;) ;)
Deze baan wordt weer van topkwalitijd.
Wat een mooie ruimte.
Ga zo verder ;) bevalt mij wel. :D

Groetjes van Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Roosenbosch

Bericht door Maurits71 »

owww, mooi Man.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Roosenbosch

Bericht door Paul_DMV »

Wordt echt een gaaf station zo te zien!

Wat een gebouw zeg, echt heel mooi

ik hou het in de gaten


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3922
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Roosenbosch

Bericht door Jeroen »

Wat....de.....fak....

Jos, kerel. Supermooi! Dat wordt echt heel tof. Je brengt me weer op ideeen (neeeeeee, geeeen NS!!) om ook weer eens wat te gaan bouwen. Ben heel benieuwd. Dapper dat je zoveel complexe wisselstraten erin gaat verwerken.

Gaat Koploper de hele boel bestieren?

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6096
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Roosenbosch

Bericht door shoven »

Dat ziet eruit als een mooi begin Jos. Ik zit er klaar voor met chips en bier, laat de foto's maar komen!
Dit station gebruik ik regelmatig, ook om op te staan blauwbekken, ik ben benieuwd hoe het wordt.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Doolemeister
Berichten: 1110
Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
Locatie: Regio het Groene Hart

Re: Roosenbosch

Bericht door Doolemeister »

Beste Jos,

Mooi begin van iets heel groots.
Een goed begin is het halve werk ;)

Groet,

Arjan


Groet, Arjan

De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7694
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Roosenbosch

Bericht door Krab »

Ziet er goed uit Jos zal toch weer eenkeertje langskomenkijken :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Roosenbosch

Bericht door Jos »

Dank heren :D

@Jeroen: Ja, koploper moet alles gaan regelen (kan dat beter dan ik ;) )

@Sjaak: Je bent altijd welkom hoor.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Roosenbosch

Bericht door bisschop »

Hoi Jos,

Mooie ruime baan maak jij toch weer :o
Succes verder met je baan.

Groetjes,
Rob


Bouwt modeltreinen van de NS
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3024
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Roosenbosch

Bericht door Ron »

Een droom komt uit :D

Mooi man.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 261
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Roosenbosch

Bericht door Smolderz »

Hey Jos, ik heb gezien dat Mark bezig is met de polygoonloods van Roosendaal, dat lijkt me nou echt iets voor jou. :)

Hier een foto van de loods. Hij staat links.
http://www.gemeentearchiefroosendaal.nl ... ken=zoeken

Groetjes,

Rob


Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Roosenbosch

Bericht door Wim »

Geweldig die mooie lange baan.........

Dit gaat iets moois worden.

Gr Wim.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Roosenbosch

Bericht door Jos »

Enthousiast geworden over de spullen van Markenburg heb ik maar eens een bestelling gedaan om te kijken of het voor mij bruikbaar is.
In het weekend besteld en vandaag al binnen. Top!
Alles zat netjes in een envelop met 1 kartonnen kant. Je kon zien dat het met zorg was ingepakt, toch is er iets fout gegaan, vermoedelijk bij het inpakken, er zaten vouwen in de platen met steenmotief, die krijg ik er niet meer uit.

Ik wil toch even met jullie delen wat ik van de spullen vind.

Ik had 2 platen met straatklinkers in keperverband besteld, 1 plaat met stoeptegels, 1 muurplaat in halfsteensverband, de "open" hekjes en de geleidetegels.

Algemeen: Het materiaal is te dun, het heeft de dikte van papier en is iets steviger dan dat. Je moet het op een drager plakken (karton, hout of plastic) om stevigheid te krijgen. Ik vraag me wel of je met deze dikte de lijm niet door het materiaal gaat zien. Maar ja, ik ben misschien te veel een plastic bouwer :lol:

De straatklinkers: Fantastisch motief, er zit ook echt relief in de platen, je "voelt" de klinkers. Alleen jammer van de kleur. Straatklinkers van beton zijn lichtgrijs/roze, gebakken stenen zijn rood/geel. De platen zijn donker antraciet van kleur, dus je zult ze lichter moeten maken met een dekkende verf. Ik weet niet of er dan nog veel relief overblijft.

De stoeptegels: Mooi van kleur maar hier mis ik echt relief, je voelt de groeven tussen de tegels niet waardoor het net geprint papier lijkt.

De muurplaat in halfsteensverband: Ook hier een echte mooie baksteenkleur, maar ook te weinig relief. De voegen vullen met "voegspecie" zal niet meevallen.

De open hekjes: Fantastisch fijn uitgevoerd, het lijkt wel messing zo scherp. Echter het materiaal maakt ze wel erg kwetsbaar.

De geleidetegels: Ook hier te weinig relief en ze zijn bijna zwart. Misschien komt dat door de laser, maar als je hier een laagje verf over doet zie je geen relief meer. Ik zou ze liever in de "fabrieksnieuwe" kleur zien die je dan zelf kunt weatheren.

Resultaat van de test is dat ze in deze staat voor mij niet echt bruikbaar zijn m.u.v. de straatklinkers in keperverband.

Ben ik nu teleurgesteld? Ja en nee. Markenburg is net begonnen en heeft ervaringen nodig om zijn produkten te verbeteren, en ik ben ervan overtuigd dat dit gaat lukken. Hulde met een hoofdletter H voor het feit dat hij ons echt unieke Nederlandse items kan leveren. Naar mijn mening zou het gebruik van wat dikker en steviger materiaal een dieper relief mogelijk moeten maken.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Roosenbosch

Bericht door dizkartes »

Goed om je opbouwende critiek te horen/lezen.


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

mmhajvth
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 sep 2008 10:21
Locatie: Brabant

Re: Roosenbosch

Bericht door mmhajvth »

Dag Jos,

Ik neem aan dat je het wel goed vind als ik een “korte” reactie geef op je post. ;)

Het materiaal betreft 0.4mm dik, door en door gekleurd karton. Voor de skeletten in bijvoorbeeld bebouwing gebruiken we nog wat dikker karton namelijk 0.7mm dik.
Nu zijn we bij Markenburg gesteld op een hoge mate van realisme en dat houdt bij de N schaal vaak in dat dingen best klein en soms ook delicaat worden.
Zo worden in de platen, de stenen gelaserd met een diepte van ca. 0.2mm. Dat klinkt als weinig, maar in werkelijkheid is een voeg van 3.2cm al tamelijk diep.
Hierover is natuurlijk prima de discussiëren omdat er afwegingen gemaakt moeten worden tussen enerzijds robuust en anderzijds gedetailleerd. Bij Markenburg zoeken we daarbij het optimum met zo veel mogelijk detail. En dat werken we dan graag af met een lichte mate van “vervuiling”.

Kleuren zijn natuurlijk belangrijk. Aangezien we bij Markenburg niet zelf het karton kunnen maken zijn we gebonden aan wat de groothandels/fabrieken kunnen leveren. Doordat we al eisen stellen ten aanzien van de kwaliteit en de kleurvastheid van het materiaal, blijven en dan grofweg drie verschillende grijstinten over. Dat betekent dat we daaruit een keuze moeten maken die het beste overeen komt met de werkelijkheid.
Mocht je graag een object in een andere kleur willen dan we standaard leveren. Bijvoorbeeld als je de klinkermotieven in een lichtere tint grijs zou willen. Mail dan even naar Info@Markenburg.nl. Of laat een berichtje achter bij de bestelling. Want als we iemand gelukkiger kunnen maken met een andere kleur, doen we dat met plezier.

Voor wat betreft lijm, tja, we sluiten niet uit dat er mensen zijn die vanaf heden wat langer met een potje lijm doen. ;)
In de handleidingen, die ook altijd gratis te downloaden zijn op onze website, geven we daar speciale aandacht aan. Nu heb jij inderdaad precies alleen dingen gekocht waarbij een handleiding niet van toepassing is, maar ik raad je toch aan een willekeurige handleiding te downloaden en door te nemen.

Verf is beter niet te gebruiken op de Markenburg producten, we leveren de producten in full collor.
Dus verven is eigenlijk niet eens nodig. Wie toch graag wat accenten aangeeft raden we aan met vervuilingspoeders te werken. Sommige mensen geven de Markenburg producten ook nog wel eens een extraatje door ze te drybrushen.

Voor wat betreft de vouwen in de steen motieven zoals je die omschrijft stuur ik je graag een PB. Bij het inpakken letten we er namelijk scherp op dat alles goed gaat, maar we leren ook graag bij over hoe de postbezorgers omgaan met de Markenburg producten. En mocht er toch iets niet helemaal goed gaan lossen we dat graag op.

m.v.g.

Mark

PS: Zoals het er nu naar uitziet zijn we van Markenburg ook aanwezig bij MSG in Den Bosch komend weekend.
Als je materialen van ons in de hand wil nemen om het eens van dicht bij te bekijken, neem je kans!


Love to build realistic... ...let's be kind.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Roosenbosch

Bericht door Jos »

Hoi Mark,

Natuurlijk mag je reageren, ik had het eigenlijk ook wel een beetje verwacht ;)

Ik zou zelf een dikte van 0,7 mm al heel erg prefereren boven de 0,4 mm. Dan heb je toch een iets steviger produkt. Om een voorbeeld te geven hoe ik het wil gebruiken: Ik wil een bakstenen weg maken die echt een bolling heeft. Door in het midden op de ondergrond een strookje van 1-1,5 dik te lijmen, de uitgesneden wegplaat er op te leggen en aan de randen vastlijmen. Doordat het materiaal zo dun is gaat dit niet en moet ik eerst van een ander materiaal de bolle vorm van de weg maken en vervolgens de steenplaat daarop lijmen.

Voor wat betreft de voegen/groeven: In de baksteenplaat zit een uitstekend relief, daar zitten echt mooie voegen in die diep genoeg zijn. In de muurplaten is de groef veel minder diep en bij de stoeptegelplaat is hij zelfs met een nagel amper te voelen. Als ze in alle 3 de platen even diep waren als in de straatklinkerplaat zou ik een stuk meer tevreden zijn.

Ik begrijp dat je beperkt bent in je kleurkeuze, daarom snap ik de keuze voor donkergrijs voor straatklinkers niet. Persoonlijk zou ik hem dan in 2 kleuren aanbieden: Baksteenrood en Betongrijs. Iets wat licht is donkerder maken kan prima. Een donkere plaat lichter maken is erg moeilijk.

Ik heb een handleiding gedownload en daar staat voor mij niets verrassend in, zo bouw ik ook met andere materialen. Dat karton gevoelig is voor vocht is mij niet vreemd ;)

De "knik" in de platen komt niet van de postbezorger denk ik. Dan had de envelop die sporen ook moeten hebben. De hardkartonnen laag van de envelop is puntgaaf. Dit is een soort knik die je krijgt als je 4 vingers onder een vel hebt en je duim aan de bovenkant, je schuift het erin en door wat weerstand buigt het vel net even te ver, die vorm hebben de knikken ook. Ik zal eens kijken of ik dit goed op de foto krijg. Zoals ik al schreef, je kunt zien dat alles met zorg is ingepakt, zeker geen onbehouwen werk.

Ik vermoedde al dat verven niet bevorderlijk is. De donkere strepen zal wel van de laser komen neem ik aan. De betonnen geleidetegels zijn door die donkere groeven in het geheel te donker naar mijn smaak.
Maar ik ben soms een ontzettende pietlut in dat soort dingen ;)

Groetjes,
Jos


Plaats reactie