NV De Vleeshouwer
Re: NV De Vleeshouwer
Maarten, ik zit hier ook met bewondering te kijken naar het resultaat. Erg knap gemaakt. Het geheel nog een beetje meer weatheren en je hebt een pareltje!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Bedankt jongens! Dit project is door mijn eigen falende time-management op het laatst nogal haastwerk geworden. Desondanks heb ik er verrekte veel plezier aan beleefd, ik kan het iedereen aanbevelen. Ik zit nu regelmatig te bedenken wat ik nu weer eens zal gaan knutselen, nu de wedstrijd voorbij is mis ik het een beetje. Ben na zoveel knutseluurtjes een beetje ontheemd zeg maar. De oplossing?? Tja, eerst maar eens op vakantie, daarna ga ik er eens serieus voor zitten. Misschien dat ik me inschrijf voor de wedstrijd van september, maar aangezien time-management mijn slechtste kant is... Misschien beter een module bouwen voor een eigen zolderbaan, maar dat is nog zo'n toekomstmuziek, ik vind het lastig me daar nu al op vast te leggen.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 5340
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: NV De Vleeshouwer
Hoi Maarten, het is erg mooi geworden, ik heb gister alle foto's uitgebreid zitten bekijken, maar ik deel wel de mening van Michiel dat wat meer weatheren geen kwaad kan.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Dank je Michiel. Waar zou er dan meer geweatherd moeten worden? De brug, gebouwen en muren zijn allemaal geweatherd en het rollend materiaal ook. Enkel de autootjes niet. De stelconplaten ook maar het asfalt dan weer niet, weet niet wat ik daar mee aan moet.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Berichten: 5340
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: NV De Vleeshouwer
Ik denk dat je gewoon een zwaardere verwering toe zou moeten passen, dus de eerdere processen herhalen tot het naar wens is. Het dus niet om wat je wel of niet gedaan hebt maar de intensiteit van de veroudering, dat kan intenser/vuiler en donkerder naar mijn mening/smaak.
Edit: vooral alles wat baksteen is kan wel wat vuil zwart, donker bruin of vuil donker grijs of combinaties ervan gebruiken.
Groetjes Michiel
Edit: vooral alles wat baksteen is kan wel wat vuil zwart, donker bruin of vuil donker grijs of combinaties ervan gebruiken.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
NV De Vleeshouwer was on tour naar Lochem. Heel veel leuke reacties gehad, iedereen bedankt daar voor. Veelgestelde vraag was waarom hij niet meedeed aan de diorama-wedstrijd. Heel simpel, hij voldeed niet aan de richtlijnen. Voor het N-spoorevenement had ik nog een paar (in mijn ogen hoog nodige) verbeteringen aangebracht. Het grappige is dat niemand die het baantje al een keer gezien had deze allemaal wist te benoemen. Zelfs met behulp van foto's van de vorige keer in Houten (ik noem geen namen hoor Tijn ) bleek het lastig te zien terwijl ze toch heel duidelijk zijn als je het eenmaal weet.
Dan maar een lijstje: (in willekeurige volgorde)
- onkruid langs de buitenkant van de muren
- verkeersbord gevaarlijke kruising
- dakgoot en regenpijpen bij het kantoorgebouw
- olievaten voor de romneyloods
- stapel staalplaten op het terrein langs de muur
- rommel voor de loods
- voedingskabel (lussen) aan de loopkraan
- minder zichtbaar, maar toch: nieuwe verlichtingstrips.
In Lochem heb ik 2 hele leuke en gezellige dagen gehad. Helaas is de thuisreis iets minder goed verlopen, gevalletje transportschade door schuivende lading; even Apeldoorn bellen.
Kraan (voor de 3e keer) aan gort, muur weggevaagd en loods in de mangel. Maar dat gaan we (hoop ik) wel weer goed krijgen hoor, alleen nu even niet.
Dan maar een lijstje: (in willekeurige volgorde)
- onkruid langs de buitenkant van de muren
- verkeersbord gevaarlijke kruising
- dakgoot en regenpijpen bij het kantoorgebouw
- olievaten voor de romneyloods
- stapel staalplaten op het terrein langs de muur
- rommel voor de loods
- voedingskabel (lussen) aan de loopkraan
- minder zichtbaar, maar toch: nieuwe verlichtingstrips.
In Lochem heb ik 2 hele leuke en gezellige dagen gehad. Helaas is de thuisreis iets minder goed verlopen, gevalletje transportschade door schuivende lading; even Apeldoorn bellen.
Kraan (voor de 3e keer) aan gort, muur weggevaagd en loods in de mangel. Maar dat gaan we (hoop ik) wel weer goed krijgen hoor, alleen nu even niet.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: NV De Vleeshouwer
zonde..... maar het zag er perfect uit...
en ik heb er van genoten... en meteen wat geleerd
en ik heb er van genoten... en meteen wat geleerd
Groet,
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: NV De Vleeshouwer
Maarten,
Jammer van de transportschade.
maar je gaat het vast weer herstellen.
Was leuk om even met je gesproken te hebben, en jouw diorama in werkelijkheid te mogen aanschouwen.
leuke details, een waar meesterstukje op een klein formaat.
mvg
Freddy
Jammer van de transportschade.
maar je gaat het vast weer herstellen.
Was leuk om even met je gesproken te hebben, en jouw diorama in werkelijkheid te mogen aanschouwen.
leuke details, een waar meesterstukje op een klein formaat.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Bedankt jongens, komt goed!
Na Houten was ik eigenlijk wel klaar met NV De Vleeshouwer, maar inmiddels heb ik er dankzij Lochem weer lol in gekregen. We gaan dus lekker de boel herstellen en omdat de loods er nu toch af ligt gaan we een interieurtje maken inclusief het beruchte laslicht. Want als er ergens gelast wordt, dan is het wel bij een ketelbouwer.
De benodigde laslichtmodule heb ik bij Conrad besteld en van het weekend in elkaar gesoldeerd. En hij werkt nog ook. Voor de buiten-scène zoek ik nog een blauw SMD-ledje, iemand er toevallig nog 1 over?
Na Houten was ik eigenlijk wel klaar met NV De Vleeshouwer, maar inmiddels heb ik er dankzij Lochem weer lol in gekregen. We gaan dus lekker de boel herstellen en omdat de loods er nu toch af ligt gaan we een interieurtje maken inclusief het beruchte laslicht. Want als er ergens gelast wordt, dan is het wel bij een ketelbouwer.
De benodigde laslichtmodule heb ik bij Conrad besteld en van het weekend in elkaar gesoldeerd. En hij werkt nog ook. Voor de buiten-scène zoek ik nog een blauw SMD-ledje, iemand er toevallig nog 1 over?
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: NV De Vleeshouwer
Ja, vanwege ons trafostation. Misschien iets te groot, overweeg anders ook een stukkie vezel. Hoe dan ook: envelopje komt er weer aan.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Geweldig! Bedankt Bart!
Een stukje (glas)vezel is ook wel een goed idee, daar moet ik ook eens een keer wat mee gaan doen.
De HY krijgt straks (inclusief kenteken ) ook een plekje op NV De Vleeshouwer met een eigen scene.
Een stukje (glas)vezel is ook wel een goed idee, daar moet ik ook eens een keer wat mee gaan doen.
De HY krijgt straks (inclusief kenteken ) ook een plekje op NV De Vleeshouwer met een eigen scene.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: NV De Vleeshouwer
Ik heb een extra ledje en een stukje vezel meegestuurd, dan kan je er eens mee experimenteren.
Bart
Bart
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
NV De Vleeshouwer gaat On Tour en zal te zien zijn op zondag 24 maart a.s. tijdens de modelspoorbeurs in Zutphen. Helaas kan ik de zaterdag niet dus vandaar alleen op de zondag.
Echter, NV De Vleeshouwer ligt nog in puin dus is er nog werk aan de winkel. De vuurtoren voor mijn project Polar Express is klaar dus heb ik mijn handen weer vrij om een begin te maken met de herstelwerkzaamheden. En als we dan toch bezig zijn gaan we meteen maar wat details toevoegen.
In de loods (waarvan bij 1 poort de deuren open staan) komt een opzichtershokje te staan. Daar ben ik nu mee begonnen:
Van wat reststukjes styreen een hokje gemaakt. Een deur en 1 raam is voldoende, de rest zul je nooit kunnen zien. Dit hokje komt op een gemetselde verhoging.
En als we dan toch bezig zijn een tafeltje gemaakt en daar een (kant en klaar) stoeltje in gezet. Dat zie je waarschijnlijk niet of nauwelijks straks, maar toch leuk om te doen. Er kan nog een kast in maar dat laat ik achterwegen omdat je die echt niet zult kunnen zien. De verf is nog nat!
Dakje er op, maar wel ledje er in natuurlijk, uiteraard TL-achtig helder wit. In de loods komt straks ook nog verlichting, reden om de werkvloer straks aan te kleden met rotzooi (is nu helemaal leeg).
Echter, NV De Vleeshouwer ligt nog in puin dus is er nog werk aan de winkel. De vuurtoren voor mijn project Polar Express is klaar dus heb ik mijn handen weer vrij om een begin te maken met de herstelwerkzaamheden. En als we dan toch bezig zijn gaan we meteen maar wat details toevoegen.
In de loods (waarvan bij 1 poort de deuren open staan) komt een opzichtershokje te staan. Daar ben ik nu mee begonnen:
Van wat reststukjes styreen een hokje gemaakt. Een deur en 1 raam is voldoende, de rest zul je nooit kunnen zien. Dit hokje komt op een gemetselde verhoging.
En als we dan toch bezig zijn een tafeltje gemaakt en daar een (kant en klaar) stoeltje in gezet. Dat zie je waarschijnlijk niet of nauwelijks straks, maar toch leuk om te doen. Er kan nog een kast in maar dat laat ik achterwegen omdat je die echt niet zult kunnen zien. De verf is nog nat!
Dakje er op, maar wel ledje er in natuurlijk, uiteraard TL-achtig helder wit. In de loods komt straks ook nog verlichting, reden om de werkvloer straks aan te kleden met rotzooi (is nu helemaal leeg).
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Van het weekend heb ik me bezig gehouden met verlichting. Immers een interieur in een verder donkere loods is zinloos.
Draadjes (2x 0,04mm2) aan SMD-ledjes gesoldeerd met weerstandje er tussen.
Voor de spanningsverzorging heb ik dit printje in elkaar geknutseld. Gewoon een brugcel en een 7812 met wat condensators. Hiermee heb ik een stabiele 12V voor de leds. De voeding van de module is 16V wisselspanning, hiermee heb ik rijdspanning (met regelaar WA16 van Treinelektronika.com) en nu ook verlichting.
Het printje biedt stroom voor 16 leds, daarna hield het printje op, er paste niet meer headers op. Bijna alle normale leds zijn maximaal 20 mA, vermenigvuldig dit met 16 en je zit op 320 mA. Met koellichaam (heb ik er niet op zitten) kan de 7812 1A leveren, dit mag dus geen probleem zijn.
Even kijken of ie het doet, check!
Meerdere leds aangesloten. De reden om met stekkertjes te werken is modulariteit, als er iets kapot gaat is dat makkelijk, maar ook als je het printje voor een ander project wilt inzetten.
Een aantal lampjes voor de loods (die krijgt er 9 aan het plafond) en de witte voor het kantoortje. Hier is duidelijk te zien dat de witte veel feller is dan de gele leds.
En de leds in de loods gelijmd met een drupje secondelijm. Achteraf hadden de snoertjes iets langer gemogen, maar dat lossen we wel op..
Draadjes (2x 0,04mm2) aan SMD-ledjes gesoldeerd met weerstandje er tussen.
Voor de spanningsverzorging heb ik dit printje in elkaar geknutseld. Gewoon een brugcel en een 7812 met wat condensators. Hiermee heb ik een stabiele 12V voor de leds. De voeding van de module is 16V wisselspanning, hiermee heb ik rijdspanning (met regelaar WA16 van Treinelektronika.com) en nu ook verlichting.
Het printje biedt stroom voor 16 leds, daarna hield het printje op, er paste niet meer headers op. Bijna alle normale leds zijn maximaal 20 mA, vermenigvuldig dit met 16 en je zit op 320 mA. Met koellichaam (heb ik er niet op zitten) kan de 7812 1A leveren, dit mag dus geen probleem zijn.
Even kijken of ie het doet, check!
Meerdere leds aangesloten. De reden om met stekkertjes te werken is modulariteit, als er iets kapot gaat is dat makkelijk, maar ook als je het printje voor een ander project wilt inzetten.
Een aantal lampjes voor de loods (die krijgt er 9 aan het plafond) en de witte voor het kantoortje. Hier is duidelijk te zien dat de witte veel feller is dan de gele leds.
En de leds in de loods gelijmd met een drupje secondelijm. Achteraf hadden de snoertjes iets langer gemogen, maar dat lossen we wel op..
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 3805
- Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
- Locatie: Oosterhout
Re: NV De Vleeshouwer
Ondertussen het een en ander gedaan. Vooral wat 'rommel' voor in de loods gemaakt. Hoog nodig want als er licht in gaat branden dan moet er ook wat te zien zijn natuurlijk. Het hokje staat op zijn plaats en de binnenkant van de loods is baksteen-bruin geverfd. De gesloten loodsdeuren zijn aan de binnenkant nu ook rood.
Achterin een alien-raketmotor en verder nog wat rommel/werkstukken. De vloer wat smerig gemaakt met poeder, dat bevalt me wel. Het dak van het kotje krijgt nog een nieuwe laag, daar ben ik wat uitgeschoten. De ribbel-buis vooraan is een stuk van een rietje.
De 'elektronica', door de te korte draadjes aan de loods zetten we het printje maar wat dichterbij. Iets van een berg en een zekere Mohammed of zoiets... Het glazige pinnetje rechts is een stukje doorzichtig plastic spuitboom, die dient als lichtgeleider voor het laslicht wat achter de grote ketel te zien zal zijn. In de rand onderin 2 aansluitingen, links de voeding (16V AC) en rechts een 5 polige DIN-plug, hier kan ik mijn handregelaar op aansluiten zodat ik een locje kan laten rijden.
Achterin een alien-raketmotor en verder nog wat rommel/werkstukken. De vloer wat smerig gemaakt met poeder, dat bevalt me wel. Het dak van het kotje krijgt nog een nieuwe laag, daar ben ik wat uitgeschoten. De ribbel-buis vooraan is een stuk van een rietje.
De 'elektronica', door de te korte draadjes aan de loods zetten we het printje maar wat dichterbij. Iets van een berg en een zekere Mohammed of zoiets... Het glazige pinnetje rechts is een stukje doorzichtig plastic spuitboom, die dient als lichtgeleider voor het laslicht wat achter de grote ketel te zien zal zijn. In de rand onderin 2 aansluitingen, links de voeding (16V AC) en rechts een 5 polige DIN-plug, hier kan ik mijn handregelaar op aansluiten zodat ik een locje kan laten rijden.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.