Thanks boys!
@Jerome,
Ja, ik zat er al een beetje naar te kijken in de -perfecte!- helpfile van Koplopert. Vrees dat er dan wel weer wat bezetmeldpunten bij moeten komen, maar dat kan ik tzt wel inbouwen. Dat an sich is de moeite of het probleem ook niet, maar om al die fakking draden weer aan mijn printerstekkertjes te solderen. Me no gusta!
Enfin, om op bepaalde sporen de stoppertjes ook netjes naast het perron te krijgen is dit ook onontbeerlijk dus we zullen wel weer moeten.
@Tinussie,
Ja, ik probeerde het filmpje voor de gein ook eens op de aaiFoon te kijken en daar stond dat ik 'm inderdaad 'niet voor mobiele glasplaatjes' had ingesteld. Nou, de beheerder van de film heeft dat knopje nog niet gevonden kan ik jullie vertellen!
Ben ook niet zo los op Youtube.....
@steef,
Dank voor je toelichting. Kende 'm niet, maar bij dezen: dank voor het compliment!
Dan nog maar wat fotootjes van de bouwtjak van vandaag. Wederom met hulp van you-know-who......
Waar ik mee ben begonnen is met het inbouwen van een Digirail-functiedecoder (wat een woord...) in de stuurstand van de Halbstadt (wat een woord is dat, by the way...) bouwen. Gelukkig is dat niet erg veel werk. Ben blij te constateren dat bepaalde fabrikanten wel met hun tijd meegaan, ook qua wagons. Ze zijn namelijk erg mooi, al is de afstand tussen de bakken zelfs met kortkoppelingen nog niet echt to write home about. Met wat losse onderdelen is hier wel wat aan te doen. Hoe klein de DR-decoder ook is, het dak past niet lekker als je 'm eronder maakt. Hij ligt nu dus min of meer verstopt onder de stoelen om 'm eerst goed in te stellen. Het wegwerken dat doe ik nog wel een keer. Ooit. Eens. Bladiebla, een fotootje dan maar....
Ook de dubbeldekker rijdt prima rond, in zowel duw- als trekuitvoering. Wel zo leuk voor de variatie. De 146 maakt een prima combinatie, zowel in het echie als hiero....
Vanaf de straat.....waarover zo meer!
Tegenwoordig is het goed foto's schieten met een achtergrond erbij. Zeker nu ik natuurlijk geen heuvels meer heb!
Een wat snellere trek/duw-stam is natuurlijk de ICE 3 die ik afgelopen week dus ook maar weer op de sporen heb geslingerd. De zware stuurstand blijft toch een manco, maar dat gaat opgelost worden. Met goed schoonmaken rijdt ie overigens prima en ook deze misstaat helemaal niet in dit kleine stukkie Ruhrgebiet. Met al die drukte eromheen moet deze ook wel eens wachten op mijn prachtige station....right
.
.....ja, of voor het station natuurlijk. Hoewel je dit in Koploper uiteraard kunt instellen ('stopverbod') doet hij 't zonder stopverbod gelukkig niet te vaak.
Jaaaa....en gas erop!
En de 146 blaft weer de br....heee, wat is dat?! Commotie op de weg eronder
Worden de fietsers nou verdorie ook al verdacht van rijden onder invloed van ettelijke blikken Schultenbrau?! De Aldi is in de buurt immers....maar wel aan de andere kant van de bruggen. Hmmm.....
Daar is toch meer aan de hand, zou je zeggen......op zo'n verlaten weg zie je de coppers toch niet zo vaak. Die hebben wel wat beters te doen aan de andere oever.
Zie ik daar nou sporen? Jahaaa....rails, maar die andere sporen. Of....?
Yep, overduidelijk. De stijf van de anabolen staande herder kan ook niet wachten naar beneden te rennen. Hmm.....is best een eind...
Dus, ja.....dan maar beetje uitzoomen. Ik voel weer wat vacatures bij de politie opkomen. Niet echt meer blauw op straat zo. Meer van de straat het 'blauw' in. Of groen. Whatevaaah.
Ramptoeristen hebben ook rechten. Een schaamteloze close-up.
Zo, na al deze flauwekul dan maar weer een meer N-spoorforum waardig fotootje. Gewoon van brave treintjes, bosjes, Autobahntjes enzo. Een zicht op de linkerhoek van de modules.
We sluiten voor vandaag af met een actieshot van de 101 die een IC weer ergens heenduwt. Het was een experiment, deze foto.....en de overige 40 konden ook zonder pardon de prullenbak in. Ach, weer eens wat anders. En het bewijst dat het gewoon ook wel kan rijden, die modelbaan van mij!
Leeeeeeterz!
J.