Marelburg
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Marelburg
Hallo Martin,
ik heb je baan bewondert voor de mooie geautomatiseerde draaischijf.
Het was leuk om te zien dat het goed werkt en dat de energie die je in je baan hebt gestoken er met veel vreugde weer uit komt komt.
Blijf het volgen, nu de scenery
mvrg Bob
ik heb je baan bewondert voor de mooie geautomatiseerde draaischijf.
Het was leuk om te zien dat het goed werkt en dat de energie die je in je baan hebt gestoken er met veel vreugde weer uit komt komt.
Blijf het volgen, nu de scenery
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Marelburg
Hee martin leuk om jouw ook weer gezien te hebben mooie baan met heel veel rijmogelijkheden.
Met landschap straks word het nog veel mooier en de treinen reden mooi langzaam.
Volgend jaar weer?
Met landschap straks word het nog veel mooier en de treinen reden mooi langzaam.
Volgend jaar weer?
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: Marelburg
En dan wil ik toch ook hier even aanhalen, wat ik zojuist ook in Jeroen zijn draadje schreef naar aanleiding van enkele citaten:
"
Jeroen schreef:
Wat jullie dus gezien hebben is een product van een jaar stug doorbouwen. Van echt testen is het niet gekomen. Anyhow, zonder mijn vriendin was het niet gelukt en had het er niet zo uitgezien als afgelopen weekend. Een publiekelijk applausje dan maar.
Nogmaals voor iedereen die heeft geholpen afgelopen weekend, al was het nu sjouwen of een klein duwtje hier en daar bij de nukkige N-lokjes.......many, many thanks! Ook Martin bedankt voor het lenen van je schoonmaakblokjes etc. !
Grtz,
Jeroen
PS: ohjaaaa....we gaan heus weer snel updaten. Ik moet ook maar weer eens wat foto's maken. En licht erboven. En pootjes eronder. En details. En....pfff....wat een vak......
"martin schreef daarop"
Diep respect wat je in 1 jaar voor elkaar hebt gebokst, dan is het zeker niet zo raar dat je qua rijden een boel bugs hebt. Om aan te geven, ik bouw nu sinds januari en ik heb de week ervoor alleen maar getest en getest tot ik er gek van werd.
Maar om in 1 jaar tijd zo'n juweel op tafel te zetten is mega. Ik zeg volgend jaar niet zeiken, stop bitchen, nu een jaar lekker rijden en testen en volgend jaar gewoon weer erbij.
Zoals ik je al zei, je zet de standaard en de lat ligt enrom hoog nu. Dat motiveert veel gebruikers en dat is geweldig. 1 puntje: Je mag zuinig zijn op Linda, zonder haar.....
Groetjes
mijn aanvulling"
Woorden waar ik graag nog voor jullie alle 3 iets aan wil toevoegen.
2 opvallende modelspoorbanen waar wij hier op het forum al erg veel van hebben kunnen zien.
en het mooie van die 2 banen, ze waren nu beide te zien in lochem.
het mooie voorbeeld daarmee is, dat duidelijk het verschil van insteek te zien is.
Marelburg:
martin heeft gekozen om eerst de techniek goed aan het draaien te krijgen.
daardoor zag ik afgelopen weekend een mooie baan, een leuk baanplan met genoeg mogelijkheden voor de scenery in de toekomst.
maar die nu vooral opvalt en aandacht trok, juist door het gemis nog van die scenery, waardoor automatisch de aandacht gevestigt werd op de toegepaste technieken. en het mooie rijden van het materiaal. Juist daardoor een mooi item op de beurs,
Duisburg-Beksheim:
Jeroen en Linda, hebben duidelijk gekozen voor het tegenovergestelde.
Ze hebben samen een prachtige baan weten neer te zetten, schitterend baanplan/thema, een mooie aankleding/scenery,
Prachtig groenwerk, waar, naar mijn bescheiden mening, ik echt niet het verschil kon zien, welk deel nu door Jeroen en welk deel door Linda was begroend, of welk rijdend materiaal wie nu had verouderd.
Jullie hebben er een werkelijk prachtig hoogstandje van gemaakt, wat zeker in de toekomst nog veel meer details zal gaan krijgen. dat het rijden daar dit weekend even wat bij inschoot, door de technische problemen, ja natuurlijk is dat jammer, maar zeer beslist geen schande. ik weet zeker dat een volgende keer (en daar hoop ik net zo goed op, als ieder ander die jullie baan heeft gemist, maar ook heeft gezien) een stuk beter zal gaan,
Dan de grote gelijkenis van jullie banen,
Martin, zowel als Jeroen en Linda,
Jullie hebben met beide banen een absolut hoogstaaltje neergezet.
Beide banen in z`n relatief erg korte tijd, op deze manier neerzetten,
Martin op technisch gebied, en jeroen en Linda op baanplan/thema/scenery gebied.
Beide banen is een presentatie en prestatie opzich die absolut een compliment waard zijn.
mvg
Freddy
"
Jeroen schreef:
Wat jullie dus gezien hebben is een product van een jaar stug doorbouwen. Van echt testen is het niet gekomen. Anyhow, zonder mijn vriendin was het niet gelukt en had het er niet zo uitgezien als afgelopen weekend. Een publiekelijk applausje dan maar.
Nogmaals voor iedereen die heeft geholpen afgelopen weekend, al was het nu sjouwen of een klein duwtje hier en daar bij de nukkige N-lokjes.......many, many thanks! Ook Martin bedankt voor het lenen van je schoonmaakblokjes etc. !
Grtz,
Jeroen
PS: ohjaaaa....we gaan heus weer snel updaten. Ik moet ook maar weer eens wat foto's maken. En licht erboven. En pootjes eronder. En details. En....pfff....wat een vak......
"martin schreef daarop"
Diep respect wat je in 1 jaar voor elkaar hebt gebokst, dan is het zeker niet zo raar dat je qua rijden een boel bugs hebt. Om aan te geven, ik bouw nu sinds januari en ik heb de week ervoor alleen maar getest en getest tot ik er gek van werd.
Maar om in 1 jaar tijd zo'n juweel op tafel te zetten is mega. Ik zeg volgend jaar niet zeiken, stop bitchen, nu een jaar lekker rijden en testen en volgend jaar gewoon weer erbij.
Zoals ik je al zei, je zet de standaard en de lat ligt enrom hoog nu. Dat motiveert veel gebruikers en dat is geweldig. 1 puntje: Je mag zuinig zijn op Linda, zonder haar.....
Groetjes
mijn aanvulling"
Woorden waar ik graag nog voor jullie alle 3 iets aan wil toevoegen.
2 opvallende modelspoorbanen waar wij hier op het forum al erg veel van hebben kunnen zien.
en het mooie van die 2 banen, ze waren nu beide te zien in lochem.
het mooie voorbeeld daarmee is, dat duidelijk het verschil van insteek te zien is.
Marelburg:
martin heeft gekozen om eerst de techniek goed aan het draaien te krijgen.
daardoor zag ik afgelopen weekend een mooie baan, een leuk baanplan met genoeg mogelijkheden voor de scenery in de toekomst.
maar die nu vooral opvalt en aandacht trok, juist door het gemis nog van die scenery, waardoor automatisch de aandacht gevestigt werd op de toegepaste technieken. en het mooie rijden van het materiaal. Juist daardoor een mooi item op de beurs,
Duisburg-Beksheim:
Jeroen en Linda, hebben duidelijk gekozen voor het tegenovergestelde.
Ze hebben samen een prachtige baan weten neer te zetten, schitterend baanplan/thema, een mooie aankleding/scenery,
Prachtig groenwerk, waar, naar mijn bescheiden mening, ik echt niet het verschil kon zien, welk deel nu door Jeroen en welk deel door Linda was begroend, of welk rijdend materiaal wie nu had verouderd.
Jullie hebben er een werkelijk prachtig hoogstandje van gemaakt, wat zeker in de toekomst nog veel meer details zal gaan krijgen. dat het rijden daar dit weekend even wat bij inschoot, door de technische problemen, ja natuurlijk is dat jammer, maar zeer beslist geen schande. ik weet zeker dat een volgende keer (en daar hoop ik net zo goed op, als ieder ander die jullie baan heeft gemist, maar ook heeft gezien) een stuk beter zal gaan,
Dan de grote gelijkenis van jullie banen,
Martin, zowel als Jeroen en Linda,
Jullie hebben met beide banen een absolut hoogstaaltje neergezet.
Beide banen in z`n relatief erg korte tijd, op deze manier neerzetten,
Martin op technisch gebied, en jeroen en Linda op baanplan/thema/scenery gebied.
Beide banen is een presentatie en prestatie opzich die absolut een compliment waard zijn.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Dank je Freddy voor deze mooie woorden. Goed gesproken Zo is het inderdaad en zoals Jeroen al zei de beurs was van, voor en vooral door Forumleden. De hulp van alle kanten bij Jeroen gaf een familie gevoel.
Ik geef ook vaak genoeg toe dat ik echt hoop met de scenery het niveau van Jeroen te kunnen halen..... Man wat ziet dat er gaaf uit.
Maar ik wil wel wat toevoegen aan het verhaal: Zonder Hans en de familie was dit er nooit geweest. De inzet van de familie is enorm en ondanks dat de bezoekersaantallen niet groot waren, wat ze financieel zeker wel gevoeld hebben, liepen ze altijd even vrolijk en gemotiveerd rond. Dat is zeker een lintje waard!!!
Groetjes
Ik geef ook vaak genoeg toe dat ik echt hoop met de scenery het niveau van Jeroen te kunnen halen..... Man wat ziet dat er gaaf uit.
Maar ik wil wel wat toevoegen aan het verhaal: Zonder Hans en de familie was dit er nooit geweest. De inzet van de familie is enorm en ondanks dat de bezoekersaantallen niet groot waren, wat ze financieel zeker wel gevoeld hebben, liepen ze altijd even vrolijk en gemotiveerd rond. Dat is zeker een lintje waard!!!
Groetjes
Re: Marelburg
Daar sluit ik me graag bij aan!martindomburg schreef: Maar ik wil wel wat toevoegen aan het verhaal: Zonder Hans en de familie was dit er nooit geweest. De inzet van de familie is enorm en ondanks dat de bezoekersaantallen niet groot waren, wat ze financieel zeker wel gevoeld hebben, liepen ze altijd even vrolijk en gemotiveerd rond. Dat is zeker een lintje waard!!!
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Vandaag weer begonnen met het vervolg van Marelburg. Ik had in de planning om te starten met de reedcontacten maar verder dan klaarleggen ben ik niet gekomen. Wel is het me gelukt om de defecte wissel te vervangen in het schaduwstation:
De defecte servowissel in het wegdek is besteld bij MCC-ModelCarParts.
Morgen hopelijk een start maken met de reedcontacten
Ondertussen werk ik mijn overwegproject verder uit en ben ik met Markenburg in gesprek voor wat detailwerk op de baan.
Stay tuned
De defecte servowissel in het wegdek is besteld bij MCC-ModelCarParts.
Morgen hopelijk een start maken met de reedcontacten
Ondertussen werk ik mijn overwegproject verder uit en ben ik met Markenburg in gesprek voor wat detailwerk op de baan.
Stay tuned
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Hallo Martin.
Goed bezig met jou modelspoorbaan.
Ik ga ook weer eens gauw verder met inbouwen van mijn decodertjes.
Martin de Deugd
Goed bezig met jou modelspoorbaan.
Ik ga ook weer eens gauw verder met inbouwen van mijn decodertjes.
Martin de Deugd
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Dank je Martin,
Ben vandaag weer wat verder gekomen met de bouw van Marelburg. Allereerst liep ik tegen een Faller setje aan die ik erg mooi vond voor het baanpost projectje. Helemaal aan het begin van het nevenspoor staat een armsein en een voorsein en niet veel verderop een overweg. Hiervoor was ik nog op zoek naar een mooie set overwegbomen en een seinhuisje als baanpost. Tot op heden vond ik niks interessants maar vandaag liep ik dit setje tegen het lijf:
De overweg zelf is niet interessant maar de overwegbomen en de baanpost des te meer. Die heb ik dus ook in de pocket.
tevens ben ik begonnen met de draaiende delen van het depot. Hier wil ik 1 a 2 draaiende waterkollommen plaatsen. Ik heb een mooie waterkolom van faller gebruikt en het kolom deel uitgehold met een 1mm boortje. Wel heel voorzichtig laten draaien maar uiteindelijk is het gelukt. De kop komt er los op en als aanrijving gebruik ik een 0,8mm of een 1mm dik staaldraadje. Ligt er nog even aan welke het mooiste past.
Daarnaast eidnelijk eens begonnen met de reedcontacten en de eerste 16 zitten erin Wat een werk gaat dat worden. Als eerste heb ik 16 reedcontacten gebogen en voorzien van een draadje. Daarna in de voorgeboorde 3mm gat steken en een druppel hotlijm op de reedcontact en de draden. Dat spul werkt echt fantastisch
Nu op naar de volgende 16. In totaal zullen er zo'n 110 stuks aangebracht worden. het kan een stuk minder hoor maar aangezien ik er 128 aan kan sluiten en ze niet zoveel kosten dacht ik waarom ook niet je hebt er altijd gemak van.
groetjes
Ben vandaag weer wat verder gekomen met de bouw van Marelburg. Allereerst liep ik tegen een Faller setje aan die ik erg mooi vond voor het baanpost projectje. Helemaal aan het begin van het nevenspoor staat een armsein en een voorsein en niet veel verderop een overweg. Hiervoor was ik nog op zoek naar een mooie set overwegbomen en een seinhuisje als baanpost. Tot op heden vond ik niks interessants maar vandaag liep ik dit setje tegen het lijf:
De overweg zelf is niet interessant maar de overwegbomen en de baanpost des te meer. Die heb ik dus ook in de pocket.
tevens ben ik begonnen met de draaiende delen van het depot. Hier wil ik 1 a 2 draaiende waterkollommen plaatsen. Ik heb een mooie waterkolom van faller gebruikt en het kolom deel uitgehold met een 1mm boortje. Wel heel voorzichtig laten draaien maar uiteindelijk is het gelukt. De kop komt er los op en als aanrijving gebruik ik een 0,8mm of een 1mm dik staaldraadje. Ligt er nog even aan welke het mooiste past.
Daarnaast eidnelijk eens begonnen met de reedcontacten en de eerste 16 zitten erin Wat een werk gaat dat worden. Als eerste heb ik 16 reedcontacten gebogen en voorzien van een draadje. Daarna in de voorgeboorde 3mm gat steken en een druppel hotlijm op de reedcontact en de draden. Dat spul werkt echt fantastisch
Nu op naar de volgende 16. In totaal zullen er zo'n 110 stuks aangebracht worden. het kan een stuk minder hoor maar aangezien ik er 128 aan kan sluiten en ze niet zoveel kosten dacht ik waarom ook niet je hebt er altijd gemak van.
groetjes
Re: Marelburg
Ik heb Marelburg van dichtbij mogen zien,mijn complimenten,en idd de geautimatiseerde draaischijf vind ik echt super.
Mvg Marcel
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Hier is mijn baan te volgen:http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1082 , http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=7894
Re: Marelburg
Ik heb dezelfde overweg met baanwachterspost ook op mijn dio
Niederense en ben er zeer tevreden mee, alleen die platen plastic
voor tussen het spoor zien er idd niet uit, dat kan het beste
vervangen worden...
Mvg,
Tis
Niederense en ben er zeer tevreden mee, alleen die platen plastic
voor tussen het spoor zien er idd niet uit, dat kan het beste
vervangen worden...
Mvg,
Tis
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Het is een poosje stil geweest in Marelbug. Mijn kleine meid heeft een weekje ziekenhuis gehad vanwege een flinke buikgriep. De dame is inmiddels weer thuis en het gaat goed met haar. Kan ik me weer eens gaan richten op de modelbaan.
In de tussentijd ben ik druk doende om alle reedcontacten te buigen en te voorzien van twee draadjes. Maar aangezien dat niet echt spannend is ben ik wel druk geweest vanavond met twee leuke projecten
Ik heb ook de tweede waterkolom uitgehold zodat ook deze straks kan draaien in het depot. Als tweede heb ik de overwegbomen in elkaar gezet voor de kleine overweg voorin het nevenspoor. Binnenkort maar eens gaan plaatsen op de baan en voorzien van servo's. Mooi oefen project voordat ik de zelfbouw overwegbomen met hangwerk ga maken.
Groetjes
In de tussentijd ben ik druk doende om alle reedcontacten te buigen en te voorzien van twee draadjes. Maar aangezien dat niet echt spannend is ben ik wel druk geweest vanavond met twee leuke projecten
Ik heb ook de tweede waterkolom uitgehold zodat ook deze straks kan draaien in het depot. Als tweede heb ik de overwegbomen in elkaar gezet voor de kleine overweg voorin het nevenspoor. Binnenkort maar eens gaan plaatsen op de baan en voorzien van servo's. Mooi oefen project voordat ik de zelfbouw overwegbomen met hangwerk ga maken.
Groetjes
-
- Berichten: 1110
- Lid geworden op: 19 okt 2011 12:30
- Locatie: Regio het Groene Hart
Re: Marelburg
Beste Martin,
Fijn dat het met jullie dochtertje weer beter gaat!
Je maakt alweer vorderingen, lekker bezig
Groet,
Arjan
Fijn dat het met jullie dochtertje weer beter gaat!
Je maakt alweer vorderingen, lekker bezig
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Nou was vandaag wel een leuke vordering voor de verandering We hebben een nieuwe TV!! Nu zou je jezelf af kunnen vragen wat je met je oude flatscreen kan doen...... ....... ...........
Ik ga hem als tweede scherm gebruiken voor Marelburg. Kan ik iTrain bedienen op het tweede scherm en surfen/chatten/kijken op het grote scherm. Wellicht gaat hij ook mee naar de beurzen in de toekomst
Groetjes
Ik ga hem als tweede scherm gebruiken voor Marelburg. Kan ik iTrain bedienen op het tweede scherm en surfen/chatten/kijken op het grote scherm. Wellicht gaat hij ook mee naar de beurzen in de toekomst
Groetjes
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
De afgelopen dagen is er wellicht wat stilte geweest op het draadje, maar op de baan was het flink druk. Aangezien de aanleg van de reedcontacten een monnikenwerk is dat lang duurt spaar ik de uodates een beetje op
Op heden is de stand van zaken goed. Ik heb alle 8 doormeldprintjes getest en storingsvrij om ze vervolgens te monteren onder de baan. Na montage heb ik de printen door middel van 16 polige flatcable met de ucci verbonden. Ik kan er nu 128 reedcontacten op aan gaan sluiten.
In de linker module zitten de meeste reedcontacten, 63 in totaal. De 8 printen herbergen per print 16 contacten. vanuit de UCCI gaan twee flatcables weg. Kabel 1 verbind de 4 printen van de rechtermodule (melders 1 t/m 64) en de tweede flatcable verbinden de 4 printen op de linker module met de UCCI (melders 64 t/m 128).
De draden in de linker module zijn verwerkt en liggen bij de printen klaar om gesoldeerd te worden. Zodra deze plaat klaar is heb ik een paar reparaties te doen en dan gaan we vrolijk verder met de rechter module
Groetjes Martin
Op heden is de stand van zaken goed. Ik heb alle 8 doormeldprintjes getest en storingsvrij om ze vervolgens te monteren onder de baan. Na montage heb ik de printen door middel van 16 polige flatcable met de ucci verbonden. Ik kan er nu 128 reedcontacten op aan gaan sluiten.
In de linker module zitten de meeste reedcontacten, 63 in totaal. De 8 printen herbergen per print 16 contacten. vanuit de UCCI gaan twee flatcables weg. Kabel 1 verbind de 4 printen van de rechtermodule (melders 1 t/m 64) en de tweede flatcable verbinden de 4 printen op de linker module met de UCCI (melders 64 t/m 128).
De draden in de linker module zijn verwerkt en liggen bij de printen klaar om gesoldeerd te worden. Zodra deze plaat klaar is heb ik een paar reparaties te doen en dan gaan we vrolijk verder met de rechter module
Groetjes Martin
Re: Marelburg
Wat je wat ik als ik slapen ga? Allemaal draaaaaadjes......
Wat een werk... je zou er bijna gek van worden.... en nu hopen dat er niet een draadje een draadbreuk heeft....
Wat een werk... je zou er bijna gek van worden.... en nu hopen dat er niet een draadje een draadbreuk heeft....
Groet,
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Wouter
http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Re: Marelburg
Ik vind het er echt heel indrukwekkend uitzien.
Wat ik me alleen afvraag, heb je al die bedrading gecodeerd?
Ik zie hoofdzakelijk alleen rode bedrading en dat lijkt me een crime om een eventuele storing op te sporen met al dat rood.
Wat ik me alleen afvraag, heb je al die bedrading gecodeerd?
Ik zie hoofdzakelijk alleen rode bedrading en dat lijkt me een crime om een eventuele storing op te sporen met al dat rood.
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
Jelle.
Het is weer volop aan het kriebelen... Ik ben toch weer begonnen...
Digitaal, maar ik zoek nog 'eenvoudige' software voor de PC-besturing van de baan.
Binnenkort meer...
[url=viewtopic.php?t=17366&start=25]Mijn baan (in opbouw)[/url]
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Tnxs kerel. Vaak ben je te bang ik meet de draden door met deze multimeter. Veel efficiënter dan eerst de draden coderen en later er achter komen dat je een paar hebt verwisseld.
Groetjes
Groetjes
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Marelburg
Martin,
Indrukwekkend, maar heb je dan de draden niet op een of andere manier gecodeerd?
Houw je een soort bouwtekening aan om later nog te weten wat wat is?
Verder prima werk erg netjes
mvrg Bob
Indrukwekkend, maar heb je dan de draden niet op een of andere manier gecodeerd?
Houw je een soort bouwtekening aan om later nog te weten wat wat is?
Verder prima werk erg netjes
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Marelburg
Pikko,
Spra-ke-loos. Ik vond je hoeveelheid draden al indrukwekkend, maar dit is echt niet normaal. En op zo'n klein baantje nog wel (als in: beperkte ruimte). Profi als jij bent ram je het wel voor elkaar, dat geloof ik wel.
Maarre....ik heb het even gemist; waar zijn die reed's allemaal voor? Voor dat ene enkele vrachtwagentje?
Grtz,
J.
Spra-ke-loos. Ik vond je hoeveelheid draden al indrukwekkend, maar dit is echt niet normaal. En op zo'n klein baantje nog wel (als in: beperkte ruimte). Profi als jij bent ram je het wel voor elkaar, dat geloof ik wel.
Maarre....ik heb het even gemist; waar zijn die reed's allemaal voor? Voor dat ene enkele vrachtwagentje?
Grtz,
J.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
Yep
De reedcontacten zijn voor de detectie van de voertuigen. Ik zou met het enkele vrachtwagentje die ik nu heb makkelijk afkunnen met een kwart van wat ik nu heb. Maar met het oog op eventuele uitbreiding en omdat ik veel zal testen voor iTrain heb ik ervoor gekozen om het maximale van 128 reedcontacten in te bouwen. Je krijgt dan een nauwkeuriger detectie dan wanneer je er maar een paar zou plaatsen.
@Rob:
Niet nodig. Ik heb de contacten in bundels van 8 naar de printen gebracht. Door de draden aan te strippen en door te meten met de piepfunctie van de multimeter weet ik welk pootje welk draadje is. Aan solderen en in de software kan ik zien welk nummer het contact heeft.
Dat ik geen schema's nodig heb is omdat ik hier gewoon veel ervaring mee heb. In mijn vak maak ik dit vaak mee en dan ontwikkel je een bepaalde vorm van logica en efficiëntie in de aanleg van bedrading. Het gevaar als je eerst alles gaat coderen en dat aansluit is behalve het extra werk ook dat een schrijffout snel gemaakt is. De gouden regel die ik hanteer is "meten is weten". Altijd zuiver en veel sneller werken.
Ik heb nu 1 print gedaan in een uurtje en alk contact werkte meteen. Als ik straks alles aangesloten heb dan ga ik contact voor contact af met de auto en noteer ik het adres wat hierbij hoort.
Groetjes
De reedcontacten zijn voor de detectie van de voertuigen. Ik zou met het enkele vrachtwagentje die ik nu heb makkelijk afkunnen met een kwart van wat ik nu heb. Maar met het oog op eventuele uitbreiding en omdat ik veel zal testen voor iTrain heb ik ervoor gekozen om het maximale van 128 reedcontacten in te bouwen. Je krijgt dan een nauwkeuriger detectie dan wanneer je er maar een paar zou plaatsen.
@Rob:
Niet nodig. Ik heb de contacten in bundels van 8 naar de printen gebracht. Door de draden aan te strippen en door te meten met de piepfunctie van de multimeter weet ik welk pootje welk draadje is. Aan solderen en in de software kan ik zien welk nummer het contact heeft.
Dat ik geen schema's nodig heb is omdat ik hier gewoon veel ervaring mee heb. In mijn vak maak ik dit vaak mee en dan ontwikkel je een bepaalde vorm van logica en efficiëntie in de aanleg van bedrading. Het gevaar als je eerst alles gaat coderen en dat aansluit is behalve het extra werk ook dat een schrijffout snel gemaakt is. De gouden regel die ik hanteer is "meten is weten". Altijd zuiver en veel sneller werken.
Ik heb nu 1 print gedaan in een uurtje en alk contact werkte meteen. Als ik straks alles aangesloten heb dan ga ik contact voor contact af met de auto en noteer ik het adres wat hierbij hoort.
Groetjes
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Marelburg
Het enige schema waar jij je aan houden zal is het oog-meet schema. Na een setje relaistjes aan sluiten zou ik gelijk scheel kijken...
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Marelburg
whaha, door de draadjes het koper niet meer zien.... oost-indisch relaisblindheid.....