Loc gedigitaliseerd, programmeren?

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
WilliamK
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jan 2010 21:49

Loc gedigitaliseerd, programmeren?

Bericht door WilliamK »

Ik heb een oude loc laten digitaliseren en kreeg hierbij een vel met alle CV nummer. Nu maak ik gebruik van de Fleischmann multimaus maar ik krijg het maar niet aan de praat. Is de loc op het spoor zetten en deze aanmaken in de multimaus voldoende? Het lijkt mij dat ik ook nog wat moet met de CVs of niet?

Alvast bedankt.


Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Loc gedigitaliseerd, programmeren?

Bericht door evo »

Hoi William,
Probeer eens je multimaus op lok adres 3 te zetten, dit is het standaardadres wat in de meeste decoders gebruikt wordt.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
WilliamK
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jan 2010 21:49

Re: Loc gedigitaliseerd, programmeren?

Bericht door WilliamK »

Ik heb een lijstje met CV's mee gekregen en hier staat als CV nummer 103 aangegeven. Ik heb op de multimaus met menu 1 LOCO en weer menu 1 NEW de loc toegevoegd. Vervolgens wil ik hier de CV waardes aan koppelen. Omdat het een long adres betreft kies ik voor menu 2 PROGR, menu 2 LONG en geef ik de CV1 waarde op. Vervolgens ga ik weer naar menu 2 PROGR maar dan kies ik daarna voor menu 1 CV_MO om de overige cv's in te voeren. Als ik doet doe reageert de loc wel door een klein stukje te bewegen of de verlichting gaat knipperen maar werken ho maar. Iemand tips ?
Bijlagen
CV's.jpg
CV's.jpg (108.97 KiB) 1308 keer bekeken


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4540
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Loc gedigitaliseerd, programmeren?

Bericht door spoor65 »

ff gezocht op het "grote (kinder) forum"
daar vond ik het volgende:

Manual van Roco te vinden op de site bladzijde 20
2.2. “LANGE ADRESSEN”
In CV1 kunnen alleen de locadressen 1– 99 worden geschreven. Alle locadressen vanaf 100 moeten
via dit menu worden geprogrammeerd. Hiervoor is het echter noodzakelijk eerste de “lange
adressen”in de locdecoder via CV29 vrij te geven (lees de decoder handleiding). Bij het oproepen van
dit menu krijgt u kort “CV17/18” te zien. Dit scherm springt dan snel over naar het adres van de voor
het laatst gebruikte loc – met vooraan de letter “L” en een knipperende waarde. Via de functietoetsen
kan nu het gewenste adres worden ingevoerd. De cijfers van de weergegeven waarde verdwijnen na
de invoer van het eerste cijfer.
–Bevestigen met de “Licht/OK”-toets. Het display springt kort op “PROG” voordat u terugkomt bij
het menu “LANGE ADRESSEN”.

Einde citaat.

Heb je het ook op die manier gedaan?

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Plaats reactie