Ik zit naar de helix te kijken.
Toen viel mijn oog op dit waar een rood cirkeltje omheen staat.
![Afbeelding](http://i841.photobucket.com/albums/zz332/Mdedeugd/img2619ft.jpg)
Daar zag ik een railaansluiting er niet goed inzitten.
Mischien had je dit zelf ook al geconstateert.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Martin de Deugd
Tja, zoals ik al aangaf heb ik het rijtuig zo overgenomen. Ik zou het zelf ook niet zo doen, maar het werkt dus laat ik het lekker zitten zoals het zit.eercb schreef:Hoi Ron,
Ook jij bent lekker bezig.... but!:
Ik zat even naar je binnenverlichting te kijken in je passagierswagon en bemerkte ietwat "overkill" aan onderdelen?
Je hebt in één wagon twee condensatoren met aangebakken weerstand zitten, welke vrij veel ruimte innemen.
Als je stroom afneemt van beide draaistellen, is het dan niet handiger deze onderling te verbinden en daaraan één set met condensator en weerstand te zetten?
Als het zo wordt voorgeschreven is het niet anders, maar het lijkt mij een beetje te veel van het goede..... En voor de kosten, ja de hobby is duur, maar alles is meegenomen, zeker als je nog twee of drie van die stammetjes moet in de toekomst.
Groet,
Eric
Ik maak in September de overstap van het NCOI naar de Hogeschool Zuyd. Die bieden sinds dit jaar een nieuwe leervorm aan i.s.m. het AZM, HBO-V Duaal VIP. Dat is speciaal bedoeld voor mensen, die net als ik uit een werkende omgeving komen ipv net uit de schoolbanken.Hoontje schreef:Hoi Ron,
boeiend draadje! Beloofd een mooie baan te worden. Succes met de opleiding, waar ga je naar de HBO - V? Ikzelf heb hem in Eindhoven gedaan 5 jaar geleden... Beviel goed, maar inderdaad tijd voor de modelbaan was er helaas niet meer al te veel![]()
Succes in elk geval!!!
Groet,
Hoontje
Overdijk schreef:Ik maak in September de overstap van het NCOI naar de Hogeschool Zuyd. Die bieden sinds dit jaar een nieuwe leervorm aan i.s.m. het AZM, HBO-V Duaal VIP. Dat is speciaal bedoeld voor mensen, die net als ik uit een werkende omgeving komen ipv net uit de schoolbanken.Hoontje schreef:Hoi Ron,
boeiend draadje! Beloofd een mooie baan te worden. Succes met de opleiding, waar ga je naar de HBO - V? Ikzelf heb hem in Eindhoven gedaan 5 jaar geleden... Beviel goed, maar inderdaad tijd voor de modelbaan was er helaas niet meer al te veel![]()
Succes in elk geval!!!
Groet,
Hoontje
En zo gezegd zo gedaan...Overdijk schreef: Ik wil zelf met een flexibele ledstrip gaan experimenteren zie ook: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic ... rip#p85537
Klopt helemaal, ik had het verkeerd opgeschreven. In de loc zitten de draadjes goed om. Zwart/rood op de stroomafnemers, grijs/oranje naar de tender/motor. Ik zal de tekst aanpassen.BenQ schreef:Ron,
Mooi verslag, je moest aardig wat aanpassen.
Aan het eind heb je het over kleur van de verschillende draden.
Volgens mij gaan rood/zwart naar de stroomafnemers van de wielen.
Oranje/grijs naar de motor.
Dit is ook een Kuehn decoder.