Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door shoven »

Jeroen schreef:@Steven,

Hoe bedoel je 'restrictie'? Of snap ik het spreekwoord even niet? En neeheeeee, ik loop heus niet te vissen naar complimentjes.... :lol:
Haha, kende je nog niet? Is er eentje van Goethe.
Gaat om 'less is more': "in de beperking herkent men de meester". Koester dit compliment want dat geef ik niet zomaar... 8-)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door shoven »

Tinussie schreef: J,

In de iPad ziet het er zo uit: http://db.tt/In89xsFe.

Mvg,
Martijn
Gewoon effe je browser in desktop-modus zetten, dan doet-ie het wel. In Android 4 is dat geen probleem. :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Tinussie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2009 10:01

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Tinussie »

Check. Stom maar het knopje is me nooit eerder opgevallen... Weer wat geleerd, waarvoor dank :lol:

*edit* net filmpje gekeken en complimenten aan Der Meister, blijft gaaf om de panto's zo aan de draad te zien (al deed er een Flirt niet aan mee ;) )


Schaal N // IB // Ep. V-VI met het onoverkomelijke museumlijntje... // DB/ÖBB/SBB // testovaal-op-deur-op-schragen-rijder :-)

Jerome
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 dec 2009 17:58
Locatie: Zoetermeer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jerome »

Nou, ik ben er dus net maar ff voor gaan zitten, biertje erbij enzo....gaaf hoor het filmpje!

Dat van die wagens ken ik, na wat wagens draaien, andere plek in de sleep...en dan uiteindelijk een werkende trein zonder ontsporingen.

Keep up the good work!

Greetz, Jeroen.

PS, als je zover bent, kijk eens naar dynamische schaduwsporen in koploper, kan je nog meer treinen kwijt.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Thanks boys!

@Jerome,

Ja, ik zat er al een beetje naar te kijken in de -perfecte!- helpfile van Koplopert. Vrees dat er dan wel weer wat bezetmeldpunten bij moeten komen, maar dat kan ik tzt wel inbouwen. Dat an sich is de moeite of het probleem ook niet, maar om al die fakking draden weer aan mijn printerstekkertjes te solderen. Me no gusta! :evil: :evil: Enfin, om op bepaalde sporen de stoppertjes ook netjes naast het perron te krijgen is dit ook onontbeerlijk dus we zullen wel weer moeten.

@Tinussie,

Ja, ik probeerde het filmpje voor de gein ook eens op de aaiFoon te kijken en daar stond dat ik 'm inderdaad 'niet voor mobiele glasplaatjes' had ingesteld. Nou, de beheerder van de film heeft dat knopje nog niet gevonden kan ik jullie vertellen! 8-) Ben ook niet zo los op Youtube.....

@steef,

Dank voor je toelichting. Kende 'm niet, maar bij dezen: dank voor het compliment!

Dan nog maar wat fotootjes van de bouwtjak van vandaag. Wederom met hulp van you-know-who......

Waar ik mee ben begonnen is met het inbouwen van een Digirail-functiedecoder (wat een woord...) in de stuurstand van de Halbstadt (wat een woord is dat, by the way...) bouwen. Gelukkig is dat niet erg veel werk. Ben blij te constateren dat bepaalde fabrikanten wel met hun tijd meegaan, ook qua wagons. Ze zijn namelijk erg mooi, al is de afstand tussen de bakken zelfs met kortkoppelingen nog niet echt to write home about. Met wat losse onderdelen is hier wel wat aan te doen. Hoe klein de DR-decoder ook is, het dak past niet lekker als je 'm eronder maakt. Hij ligt nu dus min of meer verstopt onder de stoelen om 'm eerst goed in te stellen. Het wegwerken dat doe ik nog wel een keer. Ooit. Eens. Bladiebla, een fotootje dan maar....

Afbeelding

Ook de dubbeldekker rijdt prima rond, in zowel duw- als trekuitvoering. Wel zo leuk voor de variatie. De 146 maakt een prima combinatie, zowel in het echie als hiero.... :roll:

Afbeelding

Vanaf de straat.....waarover zo meer!

Afbeelding

Tegenwoordig is het goed foto's schieten met een achtergrond erbij. Zeker nu ik natuurlijk geen heuvels meer heb! 8-)

Afbeelding

Een wat snellere trek/duw-stam is natuurlijk de ICE 3 die ik afgelopen week dus ook maar weer op de sporen heb geslingerd. De zware stuurstand blijft toch een manco, maar dat gaat opgelost worden. Met goed schoonmaken rijdt ie overigens prima en ook deze misstaat helemaal niet in dit kleine stukkie Ruhrgebiet. Met al die drukte eromheen moet deze ook wel eens wachten op mijn prachtige station....right :? .

Afbeelding


.....ja, of voor het station natuurlijk. Hoewel je dit in Koploper uiteraard kunt instellen ('stopverbod') doet hij 't zonder stopverbod gelukkig niet te vaak.

Afbeelding

Jaaaa....en gas erop!

Afbeelding

Afbeelding

En de 146 blaft weer de br....heee, wat is dat?! Commotie op de weg eronder :!: Worden de fietsers nou verdorie ook al verdacht van rijden onder invloed van ettelijke blikken Schultenbrau?! De Aldi is in de buurt immers....maar wel aan de andere kant van de bruggen. Hmmm.....

Afbeelding

Daar is toch meer aan de hand, zou je zeggen......op zo'n verlaten weg zie je de coppers toch niet zo vaak. Die hebben wel wat beters te doen aan de andere oever.

Afbeelding

Zie ik daar nou sporen? Jahaaa....rails, maar die andere sporen. Of....?

Afbeelding

Yep, overduidelijk. De stijf van de anabolen staande herder kan ook niet wachten naar beneden te rennen. Hmm.....is best een eind...

Afbeelding

Dus, ja.....dan maar beetje uitzoomen. Ik voel weer wat vacatures bij de politie opkomen. Niet echt meer blauw op straat zo. Meer van de straat het 'blauw' in. Of groen. Whatevaaah.

Afbeelding

Ramptoeristen hebben ook rechten. Een schaamteloze close-up.

Afbeelding

Zo, na al deze flauwekul dan maar weer een meer N-spoorforum waardig fotootje. Gewoon van brave treintjes, bosjes, Autobahntjes enzo. Een zicht op de linkerhoek van de modules.

Afbeelding

We sluiten voor vandaag af met een actieshot van de 101 die een IC weer ergens heenduwt. Het was een experiment, deze foto.....en de overige 40 konden ook zonder pardon de prullenbak in. Ach, weer eens wat anders. En het bewijst dat het gewoon ook wel kan rijden, die modelbaan van mij! 8-)

Afbeelding



Leeeeeeterz!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

haha! geweldige scene!

bart


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jos »

Briljant!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door dizkartes »

Vooral de laatste foto is weer perfect.... ben blij dat je baantje weer naar jouw wens rijd.....

Hopelijk kan ik dat een volgende keer in levende lijve aanschouwen......


Maar om het toch even over details te hebben... lijkt het er op het politiebusje niet helemaal recht is afgesneden? Want hij sluit niet helemaal aan op het "water"...


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Prima bedacht die politie wagen in het water :D
Ook de ander foto's zijn natuurlijk weer goed.
Wel een vraag die waarschijnlijk al eens gesteld is maar gebruik je normaal zon licht of zijn het lampen die je er op zet?


Mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Hallo Jeroni.

Ik zie jou als een artiest. ;)
Je bent niet alleen een steengoede modelspoorbouwer.
Maar daarbij ook nog eens een ontzettend goede fotograaf.
Hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen.?
De bewegende foto,s is dus echt gaaf. ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Tjooo,

@discard,

Klopt, ik zie het op de foto's ook. In het echt is dat feitelijk niet te zien. Ik heb het wel degelijk met wat lak bijgewerkt om het water ook wat golven mee te geven, maar ik zie dat dat na droging toch een beetje is ingeklonken. Straks nog maar met wat lijm aan de gang om het helemaal netjes te maken.

@Bobby Vee,

Nee, zonlicht dat is eigenlijk niet mogelijk in deze ruimte. Ik heb gewoon het Boppard-armatuurtje weer opgehangen. Vooralsnog bestaat dit uit 2 TL balken (net onder de gording) en t.h.v. de wisselstraat en het station hangt een 4-delig spots setje. Die schijnen over de hele baan zo ongeveer. In de hoek bij de snelweg zou nog wel een 2-delig setje spots mogen hangen, maar daar is zeker geen haast bij.

@Deugdniet,

Ja dat is dus een experiment, die foto. Bewogen foto's heb ik genoeg, maar foto's waar je zo de actie op zet zijn lastiger. Ik heb een niet al te grote diafragma instelling gebruikt (het gaat om de trein), en dus wordt de sluitertijd ietsje langer. Niet te lang want dan wordt het echt een zooitje. Dan de camera op een vaste afstand van het object (de trein) houden en feitelijk mee bewegen, terwijl je al hebt scherpgesteld op de trein. Zo constant met de rijdende trein meebewegen en afdrukken en.......hopen dat het lukt. Makkelijk is het niet, de opkloot-factor is maximaal maar als het lukt is het wel geinig.

Succes!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Ziet er weer vertrouwd goed uit!
Wat je altijd al aangaaft ervaar ik ook met het maken van de foto's.
Je maakt er heel wat maar er zijn maar weinig foto's die de uiteindelijke keuring doorstaan.
Zeker met kunstlicht valt het niet altijd mee,maar wat ik al zei:Mooi werk weer! :mrgreen:


Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mdedeugd »

Helemaal goed ;)


Martin de Deugd


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

@Jerome,

Ik heb nu eens in detail gekeken naar je idee van 'dynamische bloklengte'. Voor mij heeft het in dit geval weinig zin, aangezien ik het schaduwstation tegenwoordig niet in een enkele richting gebruik. Uiteraard kan ik dit instellen. Ik denk niet dat ik dan meer activiteit krijg. Wel meer treinen! De optie werkt wel lekker als ik een apart schaduwstation maak voor de kleinere stoppers, en deze optie hanteer voor een groter schaduwstation met nog langere sporen dat ik dan wel in een richting zou gebruiken.

Wordt vervolgd!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

Jeroen schreef:. Zo constant met de rijdende trein meebewegen en afdrukken en.......hopen dat het lukt. Makkelijk is het niet, de opkloot-factor is maximaal maar als het lukt is het wel geinig.


J.
kwestie van oefenen, ik en met mij 1000den andere idioten die jou en al die andere gasten op de korrel nemen als je aanvliegt doen niet anders.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nou, morgen AMS 36R (een educated guess gezien het weerbericht morgen) rond 10:30 LT mag je het weer proberen op de PH-OYnogwat.....maar kunstlicht zal niet nodig zijn. Of is het: niet mogelijk zijn....? :lol:

Laterzzzz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

Helaas maat ik heb tegenwoordig een andere spot of heatrow of Luton :) Maar daar kom Jij niet volgens mij.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Speedtesthenk
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2011 13:09
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Speedtesthenk »

Beste Jeroen,

Je baan is über mooi geworden! ;)
Ik vroeg me af welk railmateriaal je hebt gebruikt voor je baan, vind het een natuur getrouwe rails.
En ga vooral door, krijgen we nog meer mooie plaatjes te zien :D

Met vriendelijke groet,

Thomas


Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Jeroen schreef:Nou, morgen AMS 36R (een educated guess gezien het weerbericht morgen) rond 10:30 LT mag je het weer proberen op de PH-OYnogwat.....maar kunstlicht zal niet nodig zijn. Of is het: niet mogelijk zijn....? :lol:

Laterzzzz,

J.
Doe ik alleen met een TTR :D

Kom net terug uit je oude Duitse stadje.
Voelde me daar net een preisertje in een wicking autootje op je oude baan.
Die had je, net zoals je nieuwe, levensecht in elkaar geknutseld..

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Speedtesthenk schreef:Ik vroeg me af welk railmateriaal je hebt gebruikt voor je baan, vind het een natuur getrouwe rails.
Jeroen is blijkbaar aan het werk, dus ik zal even antwoord geven: Peco code 55.
Groeten,
Edwin


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Glaskast189
Berichten: 749
Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Glaskast189 »

Geweldige foto's!

Groetjes Bruce


Sporend online op mijn site!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Dank weer allemaal voor de leuke commentaren.

Inderdaad is het Peco-rails, code 55. Goed spul, zeker als je geen haast hebt. 8-)

@Ron,

Ja, blijft leuk he, daar?! Ben er dit jaar ook weer geweest. Blijft knagen. Gelukkig hier ter plekke ruimte zat, dus ik sluit niet uit dat er weer eens ooit een stukkie Rheintal komt. Of Mosel, ook leuk. Voorlopig heb ik nog wat van die hutjes van jou, dus we blijven nog even in het Ruhrgebiet steken op de korte termijn.

@all,

Foto's zal ik binnenkort weer eens maken. Heb zojuist mijn zelfgeknutselde, pardon, onze geknutselde snelwegborden in elkaar gezet, geverfd en geplaatst. De snelweg ziet er alweer een stukkie beter uit. Nu verder met vangrails (ben ik ook al aan het plaatsen as we speak) en wat van die hectometerpaaltjes voor regionale wegen. Verder heb ik voor op de bovenleidingmasten ook weer afstandsbordjes gemaakt, en die ga ik zo plaatsen. Je ziet het. We gaan de zaak detailleren!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

Nog een beetje kunnen detailleren?

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Jazeker! Alle snelwegborden staan inmiddels, en ook ben ik weer bezig geweest met vangrails enzo. Zal anders straks wel een fotootje maken. Sinds lange tijd (>1 week) gisteren weer eens de baan aangezet. Gelukkig werkte alles weer zoals het hoort. Er valt nog genoeg te detailleren op de baan, maar ik ben alweer volop aan het brainstormen met nieuwe ideeen......

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Jeroen, die heel lang geleden schreef:Ik heb me in die tijd bezig gehouden met het spuiten van de brug in een ander kleurtje. Dat grijsblauw was wel een beetje te nieuw, en dat moest anders.....zei mijn knappe mede-bouweres! Ze heeft het al helemaal begrepen in de modelspoorwereld, zou ik zeggen! Dus spuiten maar!
Lem & ik hebben vanavond besloten om onze Hackbruggen ook te gaan spuiten, om dezelfde reden én omdat we 1900 klinknagels hebben besteld die er op moeten in dezelfde kleur. Liefst iets zoals jouw keuze, dat is wel een erg mooie brugkleur. We vragen ons alleen af als we kijken naar jouw bruggen:

1. Welke verf / welke kleur hebben jullie gebruikt? Een gewone spuitbus?

2. Het ziet er zeer strak uit! Heb je tips om zo mooi gelijkmatig te spuiten?

Bart & Lem


Plaats reactie