lok hapert
lok hapert
beste mensen ,wie kan mij adviseren . ik heb een stoomlok digitaal en hapert op mijn baan ,wielen zijn goed schoon , baan is goed schoon. maar toch blijft hij haperen en vaak op de zelfde plekken, en in bochten. rij met de multymous .alvast bedankt .Ron
Re: lok hapert
Ron,
Lijkt toch op vuil. Ook de slepertjes die de stroom van die wielen afhalen schoongemaakt?
Ga eens met een doekje met wasbenzine over de rails op de plekken waar hij vaak stopt (ook de binnenkant van de railstaven).
Groetjes,
Jos
Lijkt toch op vuil. Ook de slepertjes die de stroom van die wielen afhalen schoongemaakt?
Ga eens met een doekje met wasbenzine over de rails op de plekken waar hij vaak stopt (ook de binnenkant van de railstaven).
Groetjes,
Jos
en met een railgumJos schreef:Ga eens met een doekje met wasbenzine over de rails op de plekken waar hij vaak stopt
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
En met je nage lover de rails gaan.
Dan voel je oneffenheden op de rails, zoals lijm. Dit is met het blote oog amper te zien.
gr. Ron.
Dan voel je oneffenheden op de rails, zoals lijm. Dit is met het blote oog amper te zien.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
zou het ook het niet doorsolderen van mijn railsassen kunnen zijn? ze zeggen dat elk gedeelte van de rail goed door moet geven.desnoods elk rail gedeelte aan mijn voedingsdraad verbinden maar dat is heel veel werk.en mijn andere loks hebben er geen last van. bedankt alvast vor jullie reacties. gr Ron
Ik vermoed dat het meer met de constructie van de stroomafname in de lok te maken heeft.
Kijk of de koperen stripjes die tegen de wielen drukken goed schoon zijn, (zoals Jos al aangaf)
en of ze ook wel goed aandrukken, misschien een draadje los ergens?
Welke lok gaat het precies om, en welke decoder zit er in?
Kijk of de koperen stripjes die tegen de wielen drukken goed schoon zijn, (zoals Jos al aangaf)
en of ze ook wel goed aandrukken, misschien een draadje los ergens?
Welke lok gaat het precies om, en welke decoder zit er in?