XXS diorama industrie loc depot 2

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

XXS diorama industrie loc depot 2

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben vanmorgen weer eens met bierviltjes en secondelijm gaan prutsen en daaruit ontstaat weer eens een mini diorama.

Het diorama word gebouwd met wat spul uit de rommeldoos, 2 stukjes rails, wat normaal karton, flatkabel en verder vooral bierviltjes, de volgende foto's spreken voor zich:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Uhm, ik moet nu nog een schoorsteen fiksen, wat lantaarns schilderen en alles op het diorama schilderen en even een loc verouderen.

Groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 29 jan 2019 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

dizkartes

Re: XXS diorama industrie loc depot 2

Bericht door dizkartes »

kan niet wachten tot je klaar bent... ziet er weer goed uit :)

Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Dit diorama is eigenlijk al sinds maandag zo goed als af, er hoefde alleen nog een paar poppetjes op en dat heb ik net even gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kan je dus in een uurtje of 12 een leuk diorama'tje bouwen, groetjes Michiel
Laatst gewijzigd door neudalhausenstadbahn op 29 jan 2019 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Paul B

Bericht door Paul B »

Fraai!

Sweex

Bericht door Sweex »

Geinig! Wat heb je precies met het lokje gedaan om 'm zo flets/verweerd te maken?

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn

Om een loc zo te verweren moet je eerst kijken naar hoe verf door weersinvloeden verkleurd. Bij rood word het veel veel lichter en geler. Ik heb een heel klein beetje licht rood( de kleur die ik gebruik om met het verkehrsrot van m'n rijtuig wanden te combineren) gebruikt gemengd met lichte gele grijstint( de kleur die ook op de loods zit) in een verhouding van 1 op 2 schat ik. Daarmee heb ik alles wat rood is niet dekkend overgeschilderd eerste foto links. Daarna heb ik alles wat geel was met een veel lichtere kleur geel overgeschilderd zoals je op de eerst foto rechts en op de 2e foto ziet.

Het onderstel heb ik met een laagje donker grijs overgeschilderd en daarna voor de 2e keer met licht geel de hekken, treeplanken en schrikstrepen geschilderd. Ik heb daarna de loc in elkaar gezet en nog op bepaalde plekken geschilderd met verdund zwart, verdund vuil grijs en/of verdund roest.

Daarna heb ik de het dank nog geschilderd met vuil grijs en ook met verdund roest en verdund zwart verouderd. De lampjes heb ik uiteindelijk nog met licht grijs en donker rood aangestipt.

Groetjes Michiel

tothebeach

Bericht door tothebeach »

Geweldig mooi gedaan. Goede sfeer neergezet!

Groet,
Michel

Groet,
Michel