radarcontroles voor machinisten?

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Wim H

radarcontroles voor machinisten?

Bericht door Wim H »

Hallo allemaal,
Afgelopen middag zat ik in de trein van Amersfoort naar Amsterdam Centraal en zag bij de uitrijsporen van Watergraafsmeer een paar bekende borden. Een bord met de tekst: "U rijdt nu:" en dan een matrixbord eronder met daarop een bepaalde snelheid.
Op zich niets bijzonders, behalve dan dat ze naast het spoor stonden ipv naast de weg! Is dat iets nieuws? (ik kom niet zo vaak in Amsterdam dus weet niet of ze er al lang staan). Houden machinisten zich hier nooit aan de baanvaksnelheid en moeten ze er mbv radar op worden gewezen? Helaas had ik geen tijd om een foto te nemen vanuit de trein, maar ik heb er zeker een stuk of 4 a 5 gezien.
Weet iemand hier meer over?
Groet, Wim

Lemland

Re: radarcontroles voor machinisten?

Bericht door Lemland »

Volgens mij was dat een maatregel nav het ernstige ongeval van april, waarbij de ATB niet ingreep bij passeren van een sts ivm te lage snelheid.

Bart

Detlev

Bericht door Detlev »

Volgens mij heb ik hem in een raadplaat voorbij zien komen (weet alleen niet meer of dat wel dit forum was). Was iets met het schoonmaken van de onderkant van treinen waarvoor precies 5 km/h gereden moest worden. En omdat de ATB dan niet werkt en de snelheidsmeting dan niet nauwkeurig is werd dat op deze manier opgelost.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Laatst moest ik helaas weer eens met de trein (van de NS). Bij Utrecht bij wat opstelsporen zag ik ook al zo'n bordje.....wel geinig. Weer wat geleerd vandaag.

J.

Afbeelding

Onderwerp starter
Wim H

Bericht door Wim H »

Dank u heren voor de uitleg, dit maakt het weer een stuk duidelijker! Ik vond het zo vreemd om te zien...
Wim

martinb

Bericht door martinb »

Laat Koos en André het maar niet zien.... voor je het weet staat Andre (verzin zelf een woord) dan samen met koos in de bosjes naar de treinen te gluren en zien we ze terug bij sbs6. :twisted: :twisted:
Bijlagen
800px-Koploper_08-10-2006b.jpg
800px-Koploper_08-10-2006b.jpg (142.74 KiB) 2680 keer bekeken

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

V.Prins

Bericht door V.Prins »

Heeft te maken met de anti-icing instalatie die bij de uitrijsporen van o.a. de Watergraafsmeer, Hoofddorp Opstel en Utrecht Cartesiusweg staan.
Er word een goedje onder de trein gespoten om te zorgen dat er zich geen ijsklonten vormen, die weer tussen wissels kunnen vallen.
Hier nog een plaatje van zo'n bord (onderaan) op een misschien wel bekende site.

Groet, Vincent Prins

1:1 Flickr | 1:160 Een grens op zolder (F/D) - DR5000/DR4018/DR4024/DR4088 - iTrain - Peco 55 -

Detlev

Bericht door Detlev »

Ah! Dat was het, Langs de Rails van Nico Spilt!

Ik kon me al niet herinneren waar ik het nou gezien had. Er staat ook zoveel interessants op die site.

Plaats reactie