Hallo Iedereen;
Ik zit met het volgende probleem: Sinds enkele dagen rijd mijn br 98 van fleischmann nogal eigenaardig in een van de twee rijrichtingen. Na het losklikken van de motor; blijkt het niet in de tandwielen zelf, maar in de motor te zitten. Het lijkt me dus tijd voor een reinigingsbeurt (dat toonde het koolstof dat onder de motor op het chassis ligt ook ongeveer aan), ik krijg er echter de kooltjes niet uit. Ik heb reeds het afdekplaatje op de motor en het veertje aan beide kanten verwijdert. De kooltjes zelf blijven echter zitten. Weet iemand wat ik over het hoofd zie/ hoe je ze eruit krijgt?
Alvast hartelijk bedankt
Mvg Kristof
Ps: De 7098 is technisch hetzelfde
Fl 7099
Re: Fl 7099
Hallo Kristof,
Blijkbaar blijven de kooltjes plakken aan de collector, waarschijnlijk door gruis. Normaliter moeten de ronde veertjes klemmen om het kooltje en kun je ze er daarmee uitnemen. Je kunt proberen met een speld door de opening waar het veertje in gaat een beetje te wrikken aan het kooltje en kijken of hij dan loslaat.
Groetjes,
Jos
Blijkbaar blijven de kooltjes plakken aan de collector, waarschijnlijk door gruis. Normaliter moeten de ronde veertjes klemmen om het kooltje en kun je ze er daarmee uitnemen. Je kunt proberen met een speld door de opening waar het veertje in gaat een beetje te wrikken aan het kooltje en kijken of hij dan loslaat.
Groetjes,
Jos
Re: Fl 7099
Hoi Jos,
Dank je voor je antwoord. Ik heb ze er inderdaad uit gekregen en nu ben ik aan het wachten op een nieuw bestel paartje
. Daarvoor moet je jaren ho gereden hebben om ze dan in n kwijt te raken hahaha. In elk geval bedankt voor de hulp, ze zijn er dus uit (en een ervan dus ook spoorloos)
Mvg
Dank je voor je antwoord. Ik heb ze er inderdaad uit gekregen en nu ben ik aan het wachten op een nieuw bestel paartje
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mvg