hallo allemaal effe update,
aan het tekenen, zagen en veel zweten geweest .
Draadeinden gekocht M 8, ik denk dat dat voor die anderhalve draai zwaar genoeg is.
Vond op zolder nog een hele rol ondervloer voor onder parket / laminaatvloer met de eigenschap geluid / vochtwerend en dacht dat kan ik mooi als onderlaag onder de rails gebruiken tegen eventuele herrie.
Zoals jullie mij vertelden hoe ik verbindingen zou kunnen maken heb ik het verlijmen met latjes gekozen en de eerste verbinding staat nu te drogen.
Als ik het goed begrepen heb hanteren we voor de onderlinge afstand van de rails die als parallelspoor voor heen en terug een hartafstand van 26 mm wat voor mij overeenkomt met 10 mm tussen beide rails van biels naar biels.
Volgens werkvolgorde moet ik natuurlijk met de bouw van de helix mee de rails leggen want anders kom ik er niet meer bij als ze boven elkaar komen. Al met al een klus waar ik U tegen zeg maar mij met volle overgave op stort met in mijn achterhoofd de wetenschap dat haastige spoed is zelden goed dus alles op mijn gemakkie want alles overziende een fout is zo gemaakt.
Dan nog even de hellinghoek jullie zeggen 3 % stijging max.
Als ik vanuit de verste punt reken en kom naar voor dat is 90 cm en hou dan 2,5 cm stijging aan en naar weer de overkant 2,5 cm en weer terug naar voor en voor de laatste keer naar achter weer 2,5 cm dan ben ik op niveau nul dat is dus 10 cm omhoog en dan de railhoogte als meetpunt gebruikt dan ga ik toch goed of is dat toch nog te steil.
Ik denk dat ik niet vel minder kan om uiteindelijk een tussenliggende ruimte van tenminste 6,5 rijhoogte over te houden.
Dan heb ik nog een misschien wel domme vraag maar aansluitdraden aan de rails ( stroomvoorziening ) als je er vanuit gaat dat een rails van links naar rechts bereden wordt dan heb je een voorste en achterste rail, waarop komt dan de plus en waarop de min en is dit een standaard die iedereen gebruikt en welke is dat dan ??
graag jullie commentaar hierop
gr Jan