Goede morgen,
op de site van E-Hattons heb ik gezien dat zijneen aantal mooie locs van het merk Dapol hebben. Ook de prijs valt mee. Alleen heb ik met dit merk geen ervaring naar rijeigenschappen toe. Wel wil ik erbijvermelden dat ik digitaal rij.
Heeft iemand van jullie ervaringen met dit merk, en zo ja, hoe zijn die?
Bedankt voor de info.
Groetjes,
Dany
Rijeigenschappen DAPOL locs?
Re: Rijeigenschappen DAPOL locs?
Gemengde gevoelens:
Ik heb een Voyager die zichzelf met moeite vooruit krijgt.
Dapol's HST is ook mooi, maar ik kan nergens vinden of hij antislip bandjes heeft, anders vrees ik dat de HST erg kort moet blijven.
Anderzijds heb ik een 153 die het zeer goed doet en en dummy 156 rondsleept.
De normen zijn wel iets anders: lage flenzen op de wielen, wielafstand soms zeer klein.
Sommige batterijkasten onder DMUs hangen zeer laag en " haken" wel eens aan wisselmotoren (oude).
Anderzijds schakelaars aan de onderzijde om het licht te doven tussen gecombineerde treinstellen.
Ik heb een Voyager die zichzelf met moeite vooruit krijgt.
Dapol's HST is ook mooi, maar ik kan nergens vinden of hij antislip bandjes heeft, anders vrees ik dat de HST erg kort moet blijven.
Anderzijds heb ik een 153 die het zeer goed doet en en dummy 156 rondsleept.
De normen zijn wel iets anders: lage flenzen op de wielen, wielafstand soms zeer klein.
Sommige batterijkasten onder DMUs hangen zeer laag en " haken" wel eens aan wisselmotoren (oude).
Anderzijds schakelaars aan de onderzijde om het licht te doven tussen gecombineerde treinstellen.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Heb zelf een digitale Class 58 van Dapol (ACTS uitvoering) en die rijdt uitstekend. Trekkracht is goed en de motor loopt mooi.
Laatst gewijzigd door Richie op 26 nov 2012 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
-
Ik heb ook de class 58 van acts en vind hem netjes rijden, mooi langzaam kruipen, alleen geen antislipbandjes eronder.
Groeten Richard
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Ik heb er inmiddels ook een paar
mooie locs om te zien en zeker de DCC voorbereide locs rijden goed. trek kracht is waardeloos van de Dapol locs door het gebrek aan anti slip bandjes, echter ik ga hier binnenkort eens voor zitten om te kijken of ik dit kan aanpassen.
enige, niet om je af te schrikken, bij dapol is het of alles of niets, ik heb een paar echte super locs en ik heb er ook eentje die continue uit de rails loopt. ze hebben een aardige garantie bij Dapol, echter dit betekend terug sturen naar of Ehattons of naar een van hun repair centres. voor mij in de UK makkelijk te doen, echer vanuit Nederland wat lastiger en duurder.
allerlaatse, realiseer je wel dat Dapol is 1:148. en dit verschil zie je zeker als je ook 1:160 locs heb van hetzelfde type. Ik geef er niet om, echter weet niet hoe puriteins jij bent.
mooie locs om te zien en zeker de DCC voorbereide locs rijden goed. trek kracht is waardeloos van de Dapol locs door het gebrek aan anti slip bandjes, echter ik ga hier binnenkort eens voor zitten om te kijken of ik dit kan aanpassen.
enige, niet om je af te schrikken, bij dapol is het of alles of niets, ik heb een paar echte super locs en ik heb er ook eentje die continue uit de rails loopt. ze hebben een aardige garantie bij Dapol, echter dit betekend terug sturen naar of Ehattons of naar een van hun repair centres. voor mij in de UK makkelijk te doen, echer vanuit Nederland wat lastiger en duurder.
allerlaatse, realiseer je wel dat Dapol is 1:148. en dit verschil zie je zeker als je ook 1:160 locs heb van hetzelfde type. Ik geef er niet om, echter weet niet hoe puriteins jij bent.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here