Hookyville op weg

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Hookyville op weg

Bericht door bob vermeulen »

Dat is denk ik een goed besluit om de panden met poortjes hier niet te plaatsen.
Dat zal wel ten goede komen aan de sfeer op dit deel van de stad.

mvrg Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Inmiddels is het werk weer zijn tol gaan eisen en zijn de spoorse bouwwerkzaamheden weer even gestaakt. Zaterdagochtend nog wel even naar Houten en dan zal het tot begin december wel rustig zijn met updates.

Ik heb nog wel wat extra grijsboard aangebracht. Aan de bovenzijde van de stijgende weg om daar de twee panden (hoekpand en Club Manhattan) op niveau 0 aan te brengen. Deze complete plaat komt 2,5 mm lager te liggen dan de andere stadsplaten waardoor de weg goed aansluit. Aan de voorzijde ook grijsboard. Hier komt nog een weggetje dat onder de stijgende weg doorgaat naar een ondergrondse parkeergarage. Daarna heb ik het hele zwikkie grijsboard in de witte acrylverf gezet om werking van het karton te voorkomen.

Afbeelding


Ook nog wat figuurtjes in treinen aangebracht. Hier een foto van de NS ICK in het schemer.

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7663
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Hoi Martin ,
was dit voorjaar nog in een spaanse stad en daar was de stoep allemaal trappen .
De weg was ernaast heel stijl ,en heb het ook in Hamburg gezien een paar weekjes terug .
Leuk die wagon met preisertjes erin ;) .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Net terug uit Houten. Ik had niet veel tijd, maar moest in elk geval één knikketelwagen ophalen. Ik heb gezocht naar bierdrinkende figuurtjes. In het boek van Noch - op de beurs ging iemand even in het grote boek voor me kijken - komen ze niet voor. Maar een biergarten of bierfesten zonder bierdrinkers is niet mogelijk. Wie weet welke fabrikant dit dan wel kan leveren?

Dan de buit:

De tweede knikketelwagen. Uitbreiding is wenselijk. Dit is overigens de eerste, maar de tweede wijkt verder niet af.

Afbeelding


Arbeiders voor in de stad:

Afbeelding


Verkeerspolitie:

Afbeelding


Zittende figuren met een bankje erbij:

Afbeelding


En tot slot stoere motorrijders en een biker chick:

Afbeelding


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Hookyville op weg

Bericht door Lemland »

Merten N2398

Afbeelding

Als er bij gegeten mag worden Preiser 79073.

Bart


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7663
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Hoi Martin ,
het word nog druk met die vreende snuiters op je baan :mrgreen:


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ondanks alle drukte, die zeker na het weekend in alle hevigheid zal losbarsten, heeft de gemeente Hookyville besloten om de eerste asfalteringswerkzaamheden op de stijgende weg los te laten. Op de foto oogt het blauw, maar het is toch echt de donkere Faller stratenverf. Zal wel vertekening zijn van het licht. Niettemin liegen foto's nooit. De close-up foto laat zien dat de asfaltboys morgen nog even terug mogen komen voor een extra laagje. Verder komt er ter hoogte van de schroef (op het hoogste punt) nog wat zwart grind, alsof de weg hier beschadigd was. Ik denk er nog over hier en daar wat afwijkende donkere verfsporen te maken, van remmende auto's met piepende banden. Af en toe ergens een druppeltje van iemand wiens auto lekt.
Tegelijkertijd zal elders de stoep wat verweerd worden met hier en daar ook wat groeiend onkruid. Als laatste moeten de stoepranden nog worden uitgesneden en een kleurtje krijgen, maar die worden tegelijk aangebracht met het voetpad, wat op de foto's wel aanwezig is.

Afbeelding

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Volgens mij is de kleur zwart (of zwartgrijs) van het wegdek nu beter zichtbaar dan gisteren en in elk geval niet zo blauw.

Afbeelding

Verder alvast het wegdek geverfd voor het weggetje dat naar de parkeergarage (onder het stijgende deel door) loopt. Is niet helemaal strak en recht, maar dat geeft niet, want er komt nog een voetpad langs.

Afbeelding

Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

Hoi Martin,

Wel even netjes rechtvijlen die stoepen he ;)

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Hookyville op weg

Bericht door Wim »

Ja dat vijlen is een punt......

maar ik zie hier iets leuks verschijnen, parkeergarage... hoe verzin je het!
Ik vind dat dus geweldig.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Kun je dat styreen gewoon vijlen? In de stoep hoort wel een klein knikje te zitten, want de weg loopt schuin tot het hoogste punt, daar loopt de weg recht.

Van die parkeergarage ga je overigens verder weinig zien, behalve de ingang. Misschien kan ik nog ergens een bord plaatsen in de stad dat een x aantal plaatsen vrij is.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Jos »

De snijrand (stoeprand) moet je zeker even mooi glad vijlen.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1249
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Hookyville op weg

Bericht door WimC »

Echt tof zou zijn zo'n bord met lichtende cijfers hoeveel plaatsen nog vrij zijn. Dat dan ook nog eens verschillende cijfers kan aangeven.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Ik zal de randen wel vijlen. Maar er komt nog een dun strookje styreen zonder hokjes voor te liggen als stoeprand. Daar kerf ik met een mesje dan de randjes tussen twee stoepranddelen in. Iets van één dwarsstreepje per 3 blokjes ofzo. Was een idee van Jaap Vriend. In elk geval nog even verdund zwart over de stoepen laten gaan, het te veel opdeppen en dan met dun groen spul de kieren zien te vullen, zodat het lijkt dat er ook mos of onkruid groeit tussen twee tegels in.

Het zou zeker mooi zijn als het getal kan fluctueren. Dat is iets wat ik met mijn beperkte technische kennis niet zal fixen, maar wellicht komt er ooit nog iemand langs die dit een eitje vindt en wil doen.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Hookyville op weg

Bericht door Overdijk »

Kan je van die schroef geen putdeksel maken?


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Hookyville op weg

Bericht door Ron »

Dat is een goed idee van die putdeksel, ben je meteen die schroef kwijt.

Kijk eens aan de onderkant van een plastic koffiebekertje of patatbakje oid. hoe het motief is.
ff perforeren en klaar is de putdeksel.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Hookyville op weg

Bericht door Lemland »

WimC schreef:Echt tof zou zijn zo'n bord met lichtende cijfers hoeveel plaatsen nog vrij zijn. Dat dan ook nog eens verschillende cijfers kan aangeven.
Een goed idee voor Lemstad, ik heb mijn oog al op een SLG2016 laten vallen, cijfertjes 4,5 mm hoog.

Afbeelding

Bart


Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1249
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: Hookyville op weg

Bericht door WimC »

Je moet eigenlijk wel groene LEDs hebben (of rood om 'VOL' aan te geven)


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: Hookyville op weg

Bericht door Detlev »

sowieso is 75 cm best hoog voor die letters... IRL zijn ze volgend mij niet meer dan de helft... Maar ik denk dat het toch mooi staat op de baan ;)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Hoe het precies werkt, kan ik er niet uithalen Bart. Maar als jij het gaat introduceren, houd ik het scherp in de gaten. Ik wil één zo'n 'zoveel parkeerplaatsen vrij' bord in de Hauptstrasse plaatsen of de lange doorgaande weg die in de stijgende weg overgaat, en dan één bij de parkeergarage zelf. Daar zal ik ook wel hele kleine slagboompjes moeten hebben. Iemand enig idee of die te koop zijn of ben je dan aangewezen op zelfbouw. Ze hoeven van mij echt niet open en dicht te gaan, want auto's zullen in dit stadsdeel statisch zijn. Lijkt me wel leuk: een lange rij bij de ingang van de parkeergarage.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Hookyville op weg

Bericht door mdedeugd »

Sateprikkertjes.
rode en witte verf.
Daar kun je ze mee maken. ;)

Martin de Deugd


Gebruikersavatar

dizkartes
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 jul 2012 13:31
Locatie: Woerden

Re: Hookyville op weg

Bericht door dizkartes »

Detlev schreef:sowieso is 75 cm best hoog voor die letters... IRL zijn ze volgend mij niet meer dan de helft... Maar ik denk dat het toch mooi staat op de baan ;)
Bij mijn werk hebben we ook zo'n teller om aan te geven hoeveel er nog naar binnen kunnen en die is juist zo groot omdat
1. het van afstand zichtbaar moet zijn en ze dan naar een andere garage kunnen rijden.
2. mensen het anders niet goed zien.
3. mensen toch wel er overheen kijken.
4. mensen er desondanks de grote nog steeds overheen kijken.
5. mensen vrij blind zijn bij een parkeer garage... onder de noemer "ik wil daar parkeren... en niet verder op...

dus 75cm irl is niet zo groot.....


Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7663
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hookyville op weg

Bericht door Krab »

Hoi Martin , hoe is het met de parkeergarage en de bergweg ??


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Er is verder niks gebeurd Sjaak. Had het de afgelopen twee weken erg druk met interviews voor business magazines en de komende twee weken ga ik ijsbeelden promoten in Zwolle. Mijn eerste update, afgezien van een loc die ik komende week bij een forumgenoot ga ophalen, zal pas half december zijn.


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Hookyville op weg

Bericht door Hookies »

Even een weekendje thuis na een eerste week IJsbeeldenfestival. Ik ben bij martinb geweest en heb daar nog een BR218 opgehaald. Heb er nu dus twee, want in mijn startset van vier jaar terug zat ook een 218. Wel opvallend dat ze toch behoorlijk verschillen, terwijl ze allebei van dezelfde fabrikant komen.

Op het voorste spoor staat de overgenomen loc van martnb, de startsetter staat op het achterste spoor.

Afbeelding


En met gevaar voor eigen leven even een kiekje gemaakt van de voorkant van beide locs.

Afbeelding


Mvg,
Martin


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Plaats reactie