hey machinisten
zodra ik me baan ga bouwen wil ik alles digitaal gaan besturen
graag wil ik van jullie weten welk systeem jullie me aanraden
ik wil alles straks digitaal bedienen seinen wissels draaitafel enz enz
en via de comp wil dus systeem dat ik van het begin tot het eind kan uitbreiden
heb nog geen ervaring met digi taal dus wil klein beginnen en dan steeds verder uitbouwen
graag jullie advies
gr patrick
digitaal systeem
Re: digitaal systeem
Poeh.
Er is heel veel mogelijk. De meeste systemen zijn op DCC gebaseerd en dat zou ik je ook aanraden omdat dat door vele fabrikanten wordt geleverd (een systeem als Selectrix wordt bijna alleen door Trix geleverd. Trix weg = Selectrix weg). Een alternatief is Dinamo, maar dat heeft vrij hoge opstartkosten (en maar 1 leverancier/fabrikant). Op het forum zit een aantal tevreden gebruikers hiervan.
Als je voor een DCC-systeem gaat: die zijn er van €70 voor een 2e hands Multimaus tot vele honderden euro's voor EcoS en dat soort systemen. Zelf rij ik met een Multimaus en dat voldoet voor mij prima. Als je alleen met de hand wilt rijden (dus niet met PC) werkt de Multimaus niet altijd even handig.
Er is heel veel mogelijk. De meeste systemen zijn op DCC gebaseerd en dat zou ik je ook aanraden omdat dat door vele fabrikanten wordt geleverd (een systeem als Selectrix wordt bijna alleen door Trix geleverd. Trix weg = Selectrix weg). Een alternatief is Dinamo, maar dat heeft vrij hoge opstartkosten (en maar 1 leverancier/fabrikant). Op het forum zit een aantal tevreden gebruikers hiervan.
Als je voor een DCC-systeem gaat: die zijn er van €70 voor een 2e hands Multimaus tot vele honderden euro's voor EcoS en dat soort systemen. Zelf rij ik met een Multimaus en dat voldoet voor mij prima. Als je alleen met de hand wilt rijden (dus niet met PC) werkt de Multimaus niet altijd even handig.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Als ík opnieuw zou moeten beginnen zou ik wéér voor selectrix kiezen. Dat werkt zelfs op beurzen .
Mooi systeem, door gescheiden wisselaansturing en baanaansturing. Helaas wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.
Sterkte met je keuze.
Groeten,
Walter
Mooi systeem, door gescheiden wisselaansturing en baanaansturing. Helaas wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.
Sterkte met je keuze.
Groeten,
Walter
Hoi Patje,
Ik zou de treintjes verkopen en gaan kantklossen, dat vindt de vrouw ook leuk....
Nee hoor! Ik zou met DCC verder gaan. Je kan dan inderdaad starten met een multimaus, en als je verder wil kun je zwaarder geschut inzetten: PC, Ecos, Intellibox, Z21.... wat je wilt. Let er ook even op of je Railcom wilt gaan gebruiken.....
Groet,
Eric
Ik zou de treintjes verkopen en gaan kantklossen, dat vindt de vrouw ook leuk....
Nee hoor! Ik zou met DCC verder gaan. Je kan dan inderdaad starten met een multimaus, en als je verder wil kun je zwaarder geschut inzetten: PC, Ecos, Intellibox, Z21.... wat je wilt. Let er ook even op of je Railcom wilt gaan gebruiken.....
Groet,
Eric
Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
hey mensen
bedankt voor de reacties
heb ff zitten google en het dinasys systeem spreekt me wel heel erg aan
denk dat het dat gaat worden maar wil alleen een keer in de praktijk zien hoe het gaat en werkt
en de intellibox spreekt me ook wel aan maar wil het liefst alles kunnen bedienen van uit 1 centrale punt en dat de wissels zich zelf goed zetten voor de desbetreffende trein route
@eric wat is railcom heb er niet zo snel info kunnen vinden er over
gr patrick
bedankt voor de reacties
heb ff zitten google en het dinasys systeem spreekt me wel heel erg aan
denk dat het dat gaat worden maar wil alleen een keer in de praktijk zien hoe het gaat en werkt
en de intellibox spreekt me ook wel aan maar wil het liefst alles kunnen bedienen van uit 1 centrale punt en dat de wissels zich zelf goed zetten voor de desbetreffende trein route
@eric wat is railcom heb er niet zo snel info kunnen vinden er over
gr patrick
nog nooit gespoord en nu ontspoord
Voordat je nu een bak geld gaat uitgeven... zoek een modelspoorder bij jou in de buurt op die het beoogde apparaat heeft en ga daar eens kijken. Dan zie je wat er wel en niet kan. Wie weet kun je wel met een veel simpeler apparaat uit de voeten, of omgekeerd.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Demo van Dinamo: Praat eens met Martin Domburg. Eventueel via de chat op z'n site: klik hier
Hij kan je veel vertellen en doorsturen naar de juiste personen
Hij kan je veel vertellen en doorsturen naar de juiste personen