Hallo allen,
Na een aantal weken druk aan het meten, bedenken en tekenen te zijn geweest, is dit mijn baanplan tot nu toe:
Zichtgedeelte:
Schaduwstation:
Ik sta open voor suggesties en commentaar, dus brand maar los
Groeten,
John
John's nieuwe baanplan
-
Onderwerp starter - Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 nov 2011 16:00
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: John's nieuwe baanplan
Hoi John ,
wel een leuk baanplan maar in de rechter bovenhoek zie ik een maat 135,62 staan .
Dat is wel een onoverbrugbare afstand als er wat gebeurt in die hoek .
Je zult in die hoek dus een luikje moeten maken om er bij te kunnen komen ,
zover dat het gaat met het schaduwstation eronder .
Hoop dat je dat kunt aanpassen .
mvg Sjaak
wel een leuk baanplan maar in de rechter bovenhoek zie ik een maat 135,62 staan .
Dat is wel een onoverbrugbare afstand als er wat gebeurt in die hoek .
Je zult in die hoek dus een luikje moeten maken om er bij te kunnen komen ,
zover dat het gaat met het schaduwstation eronder .
Hoop dat je dat kunt aanpassen .
mvg Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Re: John's nieuwe baanplan
Hoi John,
Mooie ruimte heb je.
Een leuk plan met twee stations, maar ik zie nog wel wat verbetermogelijkheden.
Je hebt veel ruimte, maar een klein schaduwstation in het ondergrondse. Daar is meer ruimte voor sporen. Je komt altijd opstelruimte tekort. Leg dus meer opstelsporen aan (moet je waarschijnlijk nog wel wat schuiven met de layout van de sporen).
Bij station 1, de goederenloods aan de rechterkant. Om daar te komen moet je heen en weer steken via het hoofdspoor. Trek het 1e spoor wat door, zodat je de goederenloods van daaraf kunt bereiken (met heen en weer steken).
De goederenloods aan de linkerkant: daar zou ik nog een paar wissels neerleggen, zodat je er ook nog een omloopspoortje hebt.
Bij station 2: het zijn alleen twee uitwijksporen, je kunt hier niet wisselen van spoor. Het is meestal wel gebruikelijk bij stations dat dit mogelijk is.
Groeten,
Wim
Mooie ruimte heb je.
Een leuk plan met twee stations, maar ik zie nog wel wat verbetermogelijkheden.
Je hebt veel ruimte, maar een klein schaduwstation in het ondergrondse. Daar is meer ruimte voor sporen. Je komt altijd opstelruimte tekort. Leg dus meer opstelsporen aan (moet je waarschijnlijk nog wel wat schuiven met de layout van de sporen).
Bij station 1, de goederenloods aan de rechterkant. Om daar te komen moet je heen en weer steken via het hoofdspoor. Trek het 1e spoor wat door, zodat je de goederenloods van daaraf kunt bereiken (met heen en weer steken).
De goederenloods aan de linkerkant: daar zou ik nog een paar wissels neerleggen, zodat je er ook nog een omloopspoortje hebt.
Bij station 2: het zijn alleen twee uitwijksporen, je kunt hier niet wisselen van spoor. Het is meestal wel gebruikelijk bij stations dat dit mogelijk is.
Groeten,
Wim
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: John's nieuwe baanplan
ik ben het eens met wim, het is dat ik niet meer ruimte heb, maar anders kwamen er ook meer opstelsporen in me schaduwstation, je hebt er nooit genoeg, en het zou zonde zijn als je tekort komt
Gr Chris
Gr Chris
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
Re: John's nieuwe baanplan
Aansluitend op de rest: de baan is te diep. 135cm schuin is 95cm diep, daar kun je nagenoeg niet meer goed bij en in de hoeken zeker niet. Tenzij je er aan de achterkant bij kunt. Mangaten zijn meestal geen succes.
Het schaduwstation kan meer sporen bevatten, het is handig daar nu al rekening mee te houden. Opstelsporen zijn als schoenen voor vrouwen: je hebt er nooit genoeg.
Wat verder opvalt is het station. Leuk, maar niet opwindend. Het valt me op dat bijna iedereen zijn station recht maakt, terwijl ze in het echt bijna allemaal wel op een of andere manier een boog bevatten. Probeer het eens, dat maakt het wat spannender.
Het plan is in essentie een rondje. Dat levert niet de meest afwisselende treinenloop op. Je kunt met wat wissels ook punten inbouwen waar de trein meerdere richtingen kan kiezen of kan keren. Bijvoorbeeld bij de stations, wat WimC al meldde. Dat maakt het wat afwisselender.
Just my 2 cents...
Het schaduwstation kan meer sporen bevatten, het is handig daar nu al rekening mee te houden. Opstelsporen zijn als schoenen voor vrouwen: je hebt er nooit genoeg.
Wat verder opvalt is het station. Leuk, maar niet opwindend. Het valt me op dat bijna iedereen zijn station recht maakt, terwijl ze in het echt bijna allemaal wel op een of andere manier een boog bevatten. Probeer het eens, dat maakt het wat spannender.
Het plan is in essentie een rondje. Dat levert niet de meest afwisselende treinenloop op. Je kunt met wat wissels ook punten inbouwen waar de trein meerdere richtingen kan kiezen of kan keren. Bijvoorbeeld bij de stations, wat WimC al meldde. Dat maakt het wat afwisselender.
Just my 2 cents...
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: John's nieuwe baanplan
Ik moet mij aansluiten bij de bemerking van de rest.
Verder valt het mij ook op dat de stijg percentages bijna overal boven de 3% liggen (niet veel, maar toch) dus hou daar rekening mee als je lange treinen daar omhoog wil laten rijden. Misschien halen de treinen het niet.
Groeten
Johan
Verder valt het mij ook op dat de stijg percentages bijna overal boven de 3% liggen (niet veel, maar toch) dus hou daar rekening mee als je lange treinen daar omhoog wil laten rijden. Misschien halen de treinen het niet.
Groeten
Johan
Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden
Hier kan je mijn baanplan vinden
-
Onderwerp starter - Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 nov 2011 16:00
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: John's nieuwe baanplan
Dank voor alle commentaren. Dat was ook de reden van het plaatsen van het baanplan zoals ik het nu getekend heb. Op een gegeven moment staar je teveel naar je eigen tekeningen en is het altijd goed om ook ideeën van anderen te horen.
Back to the drawing board zullen we maar zeggen.
Groeten,
John
Back to the drawing board zullen we maar zeggen.
Groeten,
John