Welke treinenforums gebruiken jullie?

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Welke treinenforums gebruiken jullie?

Bericht door janiegein »

sinds okt 2012 aangesloten bij dit forum.

nadien ook weleens wat rondgeneusd op andere forums maar wat mij als grootste verschil met de andere forums opvalt behalve de taal is het stuk menselijkheid, de benadering vanuit de hobby die mij voor dit forum het meest aanspreekt en blijft spreken.

hier zal in principe niemand te beroerd zijn om desnoods meerdere keren een probleem op verschillende manieren uit te leggen net zolang tot vragensteller het begrijpt.

hier is een ieder op zijn /haar gebeid deskundig en wil dit graag met de forumleden delen.

hier aarzelt men niet om voor een eventueel gevaar of risico te waarschuwen.

hier laat men iedereen in zijn / haar eigenwaarde.

hier kijkt men niet neer op de wat minder bedeelde medemens die moet roeien met de riemen die hij / zij heeft.

hier bestaat ook naast de hobby het medeleven in trieste privé omstandigheden.

Dus wat zou je op welk ander forum, gericht op onze hobby, willen zoeken.

nee ik voel mij hier prima thuis.

gr janiegein


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

jeepney
Berichten: 674
Lid geworden op: 22 nov 2011 22:57

Re: Welke treinenforums gebruiken jullie?

Bericht door jeepney »

Zo is het precies Janiegein. Op heel wat andere fora, en niet alleen modelspoor, gaat het er heel anders aan toe. Maar goed, een forum is wat de forumleden er samen van maken dus als dit een leuk, opbouwend en gezellig forum is, dan zegt dat ook veel, zo niet alles over de forumleden. Laten we hier zuinig op zijn met z'n allen, want nogmaals, dit forum is in die zin eerder een uitzondering dan een regel.......helaas.

Henk



FidOo
Berichten: 5830
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Welke treinenforums gebruiken jullie?

Bericht door FidOo »

spoor65 schreef:Ja er zijn genoeg keuzes te maken in forumland,

De meeste tijd besteed ik nog steeds aan dit Forum.
en aangezien die tijd toch al veelal niet toereikend is,
blijft de deelname aan de andere forum`s die ik bezoek beperkt,

In de loop van het bestaan van het N-spoorforum, zijn er helaas tot 2x toe mensen afgehaakt, welke vervolgens een eigen forum zijn begonnen.
beide forums, 9mm en de prutsersclub, ben ik op te vinden, maar is mijn deelname zeer beperkt.

Op 9mm vind je toch ook veel rechtstreekse kopietjes van wat hier op het forum staat,
dus daar lees en reageer ik af en toe, alleen op dingen die hier niet voorbij komen.
Staan zeker dingen/banen op die zeer de moeite waard zijn, en die ik hier mis

De prutsersclub draag ik een warm hart toe, maar ja, zoals steven al zei, het is helaas nog een kleine groep.

(stilletjes heb ik nog de droom, dat de 3 bovengenoemde forum`s, en vooral hun grondleggers, nog weer eens een weg kunnen vinden, waarop ze samen door de bocht kunnen komen, op elk van deze forum`s is het een leuke gemoedelijk sfeer.
dat zou je bij elkaar willen wensen. Samen is het namelijk 1 grote brok info op elk gebied, welke wij nu her en der moeten verzamelen. we genieten tenslotte toch met/voor en door elkaar, van onze mooie hobby)

Verder zijn er nog een aantal forum`s waar ik alleen lees,
BNLS, ooit het eerste modelspoorforum waar ik mij inschreef,
maar mij rommelig en vooral te heet gebakken.
Verder nog het shummieforum in duitsland, en wat er verder af en toe langs komt.

mvg

Freddy

Ik voeg me bij bovenstaande toe...


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5241
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Welke treinenforums gebruiken jullie?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

janiegein schreef:Dus wat zou je op welk ander forum, gericht op onze hobby, willen zoeken.
Wat je op andere forums wil zoeken is vooral (groot spoor) informatie die je hier niet vind. Sommige sites en forums heb je gewoon nodig omdat er te veel informatie te vinden is die je ergens anders niet vind( welke dat zijn is natuurlijk per persoon verschillend). En ja als de sfeer daar dan minder is dan pas ik in ieder geval m'n activiteit op die forums er op aan door bijvoorbeeld alleen te lezen wat ik weten wil en er verder niet of nauwelijks te posten.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: Welke treinenforums gebruiken jullie?

Bericht door janiegein »

Hoi Michiel en alle mede N-spoorders,

lochies is het wel dat je andere forums zou kunnen gaan bezoeken om daar te vinden wat in dit forum niet besproken wordt.

maar wat mij persoonlijk betreft alle onderwerpen waar ik naar zocht waren te vinden.

alle niet te vinden onderwerpen werden door mij op de vraagbaak geplaatst en daar kreeg ik keurig uitgebreid de antwoorden waar ik naar zocht en ook nog eens in jip en janneke taal zodat ik ook nog eens goed snapte wat mij uitgelegd werd of werd doorverwezen naar site.s die die onderwerp ook / wel behandelden.

bovendien als je op andere forums ook over dit onderwerp N-spoor bezig bent wat zou er dan van de hobby treintje rijden / bouwen enz overblijven als we uren achter de comp verblijven om al die forums bij te houden.
Daar is voor mij meer dan genoeg leesvoer en genoeg op de draadjes van andere bouwers te bekijken te vinden en niet te vergeten de uitgebreide hulp en suggesties die mij helpen bij de bouw van mijn geinbaan


dus vandaar mijn overtuiging alleen N-Spoorforum.nl


gr janiegein


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie